• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مسیر صعود طلا هموار شد

  • کد خبر : 11670
  • 11 بهمن 1401 - 5:20
مسیر صعود طلا هموار شد
قیمت طلای جهانی در مسیر صعود برای سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت.

قیمت طلای جهانی در مسیر صعود برای سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه افزایش یافت و با کاهش ارزش دلار در مسیر رسیدن به سومین ماه متوالی افزایش خود قرار گرفت؛ در حالی که فعالان بازار منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌ متحده در اواخر این هفته با توجه به امید به افزایش کمتر نرخ بهره بودند.بهای هر اونس طلا با ۳.۷ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۱۹ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش، یک هزار و ۹۲۰ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و برای چهارمین افت ماهانه متوالی تعیین شد. دلار ضعیف‌تر، طلا با قیمت دلار را جذاب می‌کند.

معامله‌گران انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات‌ متحده در نشست سیاسی دو روزه خود که روز چهارشنبه این هفته به پایان می‌رسد، افزایش نرخ بهره را به ۲۵ واحدکاهش دهند. نرخ‌ بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران در حال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی بانک انگلستان «BoE» و بانک مرکزی اروپا «ECB» هستند که این هفته نیز جلسات سیاست‌گذاری دارند. تقاضای فیزیکی طلا با احیای اقتصاد چین در این کشور بهبود خواهد یافت. همچنین، از سایر فلزات گران‌بها که ماهیت صنعتی دارند نیز پشتیبانی خواهد شد.

«اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های وزارت دارایی روز گذشته نشان داد که درآمد مالی چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۶۷ سنت، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به یک هزار و ۹ دلار و ۷۶ سنت و پالادیم با ۰.۴ درصد افزایش به یک هزار و ۶۳۵ دلار و ۴۸ سنت رسید اما هر سه فلز به سمت کاهش ماهانه پیش رفتند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11670

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.