• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مسیر پر پیچ و خم طلای جهانی

  • کد خبر : 14493
  • 21 اسفند 1401 - 10:28
مسیر پر پیچ و خم طلای جهانی
قیمت طلای جهانی طی سه سال گذشته، فرازونشیب بسیاری داشت و به زیر یک هزار و ۵۰۰ دلار در هر اونس رسید. البته این فلز گران‌بها رکوردهای بالای دو هزار و ۵۰ دلار در هر اونس را نیز ثبت کرد.

قیمت طلای جهانی طی سه سال گذشته، فرازونشیب بسیاری داشت و به زیر یک هزار و ۵۰۰ دلار در هر اونس رسید. البته این فلز گران‌بها رکوردهای بالای دو هزار و ۵۰ دلار در هر اونس را نیز ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بانک سرمایه‌گذاری لیبروم اعلام کرد که بازار طلا در سه سال گذشته، منطقی و تحلیل آن برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر بوده است.

تام پرایس، تحلیلگر لیبروم بیان کرد: با توجه به این نوسانات، جهت قیمت طلا نسبتا آسان است. پس از محدودیت سال ۲۰۲۰، آنچه طلا و سایر کالاها نسبت به آن واکنش نشان دادند، سرازیری سرمایه به اقتصادها و این جبرانی برای رشد ضعیف اقتصاد بود.

البته بعد از آن تورم نیز مشاهده شد و شاید مرتبط با رقابت اقتصادها برای ذخیره‌سازی کالاها در یک زمان بود. این یک فشار بیش از اندازه و هم‌زمان کشورها به سمت کالاهای صنعتی بود. طلا در این زمینه تحت‌ تاثیر قرار گرفت زیرا افرادی که در طلا سرمایه‌گذاری کردند، شوک تورمی را تشخیص دادند.

زمانی که بازار دریافت که فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ خود در سال ۲۰۲۲ را جدی کرده است، همه بازارهای کالایی متوقف شدند و با کاهش چرخه افزایش نرخ‌ بهره، عوامل صعودی مانند پایان محدودیت در چین و ادامه جنگ روسیه و اوکراین به عنوان نگرانی اقتصادی مطرح شدند.

در آغاز سال جاری، محرک‌های اصلی طلا این دو عامل صعودی بودند. با این حال، فدرال رزرو به عنوان محرک اصلی قیمت طلا مطرح و این ایده پس از هشدار جروم پاول، رئیس فدرال‌ رزرو در مورد احتمال افزایش نرخ بهره با توجه به داده‌های اقتصادی قوی و تورم بالا، تقویت شد.

دارایی بدون بازده مانند طلا با تهاجمی‌تر بودن فدرال‌ رزرو بیش از حد انتظار، با مشکل مواجه خواهد شد.

پرایس ابراز کرد: این همان فشاری است که طلا در حال حاضر تحت آن قرار دارد و فروش چند هفته اخیر را توضیح می‌دهد. چشم‌انداز طلا به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال‌ رزرو برای مدت طولانی‌تر و رشد ضعیف اقتصاد ایالات‌ متحده، کاهشی خواهد بود.

وی افزود: انتظار می‌رود فدرال رزرو در ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده نرخ‌ها را به طور قابل‌ توجهی مثبت نگه دارد و چشم‌انداز رشد مثبتی برای اقتصاد داشته باشد. مردم هم به انتقال سرمایه‌گذاری‌های خود به سایر کالاها و به ویژه فلزات صنعتی ادامه خواهند داد.

بانک لیبروم با توجه به این چشم‌انداز، به دنبال فلزات صنعتی از جمله نقره برای پیشی‌گرفتن از طلاست و سرمایه‌گذارانی که احتمالا مقداری پول در طلا به دست آورده‌اند، بخشی از آن را به کالاهایی مانند مس، آلومینیوم، نیکل و روی اختصاص خواهند داد.

تحلیلگر لیبروم عنوان کرد که اگر دیدگاه سازنده ما در مورد اقتصاد ایالات‌ متحده عملی شود، قطعا شاهد عملکرد بهتر نقره نسبت به طلا خواهیم بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14493

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.