• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

مس باهنر صادرکننده نمونه استان کرمان شد

  • کد خبر : 18146
  • 16 اردیبهشت 1402 - 11:43
مس باهنر صادرکننده نمونه استان کرمان شد
در مراسمی که با حضور استاندار کرمان، معاون سازمان توسعه و تجارت، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان و مدیران استانی برگزار شد، از صادرکنندگان برتر استان به ویژه شرکت صنایع مس شهید باهنر تجلیل به عمل آمد.

در مراسمی که با حضور استاندار کرمان، معاون سازمان توسعه و تجارت، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان و مدیران استانی برگزار شد، از صادرکنندگان برتر استان کرمان به ویژه شرکت صنایع مس شهید باهنر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر، محمدجواد مقصودی، عضو هیئت مدیره و معاون توسعه و نوآوری این شرکت که به نمایندگی از مدیرعامل، تندیس و لوح تقدیر صادرکننده نمونه را دریافت کرد، در حاشیه این آیین اظهار داشت: شرکت صنایع مس شهید باهنر همواره در امر صادرات فعال بوده است و اگر موانع و مشکلات ارزی حل شود، این شرکت هم‌اکنون نیز توانایی دارد که با محصولات دانش‌بنیان در سطح بین‌المللی حضوری فعال داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این مجتمع با مراکز علمی و شرکت‌های مطرح داخلی تعاملات خوبی برقرار کرده است و با توجه به بهره‌گیری از نیروهای نخبه و پرتوان طی چند سال اخیر، توانسته‌ایم تولیدات خود را بومی‌سازی کنیم و ۳۰ هزار کد محصول را در مسیر تولید قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مس شهید باهنر عنوان کرد: علاوه بر محصولات مسی، آلیاژهای متفاوتی بر پایه مس در این شرکت تولید می‌‎شود که کاربردهای مختلفی در صنایع داشته و نیاز بازار در این گروه از محصولات را تامین می‌کند.

مقصودی مطرح کرد: مشکلات مربوط به روند تامین کاتد مس و ارز، از جمله موانع اصلی برای صادرات به‌ شمار می‌رود که امیدواریم با رفع این موانع ،رونق بیش‌ از پیش صادرات در محصولات مسی را شاهد باشیم.

محمد شکیبا، مسئول ارشد حوزه صادرات شرکت صنایع مس شهید باهنر نیز اظهار داشت: مدیر عامل این مجموعه، تاکید بسیاری بر صادرات دارند و تلاش ما این است که حدود ۲۵ تا ۳۰ در صد از سهم فروش شرکت در حوزه صادرات باشد.

وی اضافه کرد: طی چهار سال گذشته، طبق بازارسنجی‌هایی که انجام شده است و حضور فعالی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی داشته‌ایم، توانسته‌ایم ضمن معرفی محصولات باکیفیت، مشتریان فراوانی را در منطقه جذب کنیم و برند ایرانی را در اقصی نقاط دنیا بشناسانیم.

شکیبا تصریح کرد: کشورهایی همچون ترکیه، سوریه، افغانستان، عراق و ارمنستان، از جمله مقاصد اصلی صادرات شرکت صنایع مس شهید باهنر به شمار می‌روند و علاوه‌بر آن‌ها، محصولات ما به کشورهایی همچون ویتنام، تایوان، مالزی و استرالیا نیز صادر می‌شود.

مسئول ارشد حوزه صادرات شرکت صنایع مس شهید باهنر برقرای تعامل و فراهم کردن امکان فروش در کشورهای مالزی و استرالیا را امری بزرگ خواند و تاکید کرد: از آنجایی که اغلب کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکای لاتین همچون ونزوئلا نیز خواهان محصولات ما هستند، بنابراین به محض برطرف شدن موانع ارزی و گمرکی، می‌توانیم این گستره را بیش از گذشته افزایش دهیم.

شکیبا مهم‌ترین چالش فعلی صادرکنندگان را موضوع قیمت‌های رقابتی دانست و با یادآوری این نکته که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه غیرنفتی جای کار فراوانی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد با کمک مجلس و دولت و اجماع همگانی، بستر برای صادرات غیرنفتی، بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18146

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو برگزار شد
هم‌زمان در تهران، کرمان و اصفهان،

دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو برگزار شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.