• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل شرکت قفسه‌سازان صفیان

مصرف‌کنندگان نهایی قادر به خرید محصولات با قیمت‌های کنونی نیستند

  • کد خبر : 994
  • 04 آبان 1398 - 10:10
مصرف‌کنندگان نهایی قادر به خرید محصولات با قیمت‌های کنونی نیستند
مدیرعامل شرکت قفسه‌سازان صفیان که از محصولات پروفیل فولادی برای تولید کمد، کتابخانه و... استفاده می‌کند، گفت: به‌ دلیل افزایش شدید نرخ ارز و قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات نهایی نیز رشد یافت و خرید این محصولات از عهده بسیاری از افراد جامعه خارج شد.

مدیرعامل شرکت قفسه‌سازان صفیان که از محصولات پروفیل فولادی برای تولید کمد، کتابخانه و… استفاده می‌کند، گفت: به‌ دلیل افزایش شدید نرخ ارز و قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات نهایی نیز رشد یافت و خرید این محصولات از عهده بسیاری از افراد جامعه خارج شد.

غلامرضا صفیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت تولید شرکت صفیان، اظهار داشت: شرکت ما توانایی تولید ۷۰۰ هزار عدد انواع کمد، کتابخانه، قفسه و فایل و کانتر را در سال دارد که برای ساخت تمامی اقلام یاد شده، پروفیل فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه وضعیت صنعت ما، نامطلوب شده و خطر تعطیلی، صنایع مصرف‌کننده پروفیل فولادی را تهدید می‌کند؛ زیرا هر روز شاهد نوسانات قیمت در بخش فروش محصولات و تامین مواد اولیه هستیم. ضمن اینکه، قیمت مواد اولیه از سال گذشته تا کنون بیش از سه برابر شده و ادامه فعالیت تولیدی را به چالش کشیده است.

وی در خصوص نحوه مصرف پروفیل در محصولات شرکت خود، عنوان کرد: عمده ماده اولیه شرکت، ورق روغنی است که در تولید انواع قفسه‌ها به‌کار می‌رود اما علاوه‌ بر آن از پروفیل فولادی هم برای پایه‌های کمد، کتابخانه، قفسه و فایل و کانتر استفاده می‌کنیم که عمدتا از نوع سبک و با ضخامت کمتر از ۷ میلی‌متر است. با این وجود، برخی پروفیل‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند و نمی‌توانند انتظارات ما را برآورده کنند اما به دلیل قیمت‌های موجود در بازار و نبود ضخامت مورد نظر، ناچار به خرید آن‌ها هستیم. گفتنی است که ممکن است یک نوع پروفیل فولادی تولیدی شرکت‌های مختلف دارای ضخامت و کیفیت مختلف باشد.

مدیرعامل شرکت قفسه‌سازان صفیان با بیان اینکه محصولات شرکت ما به طور مستقیم به مصرف‌کننده فروخته می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که وضعیت اقتصادی کشور مناسب باشد، بازار مصرف نیز مطلوب خواهد بود چرا که مردم یعنی مصرف‌کنندگان نهایی، قدرت خرید بیشتری خواهند داشت.

صفیان اذعان کرد: در حال حاضر، به‌دلیل نوسان شدید نرخ ارز طی یکی دو سال گذشته و رشد قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات شرکت ما نیز به ناچار افزایش یافته است. بنابراین، با توجه به شرایط اقتصادی، اغلب مردم به‌ عنوان مصرف‌کنندگان نهایی، قادر به خرید محصولات ما نیستند و یا اینکه منتظر کاهش قیمت مانده‌اند. بنابراین، وضعیت چندان مناسب نیست و با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت، مشغول فعالیت هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر درآمدها با هزینه‌ها در شرایط کنونی برابر شوند، به فعالیت اقتصادی خود ادامه خواهیم داد اما مشخص نیست که آیا در ادامه کار بتوانیم دوام بیاوریم یا خیر.

انتهای پیام//

 

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=994

نوشته‌های مشابه