• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس

مصمم به تحقق «جهش تولید» هستیم

  • کد خبر : 1544
  • 24 اردیبهشت 1399 - 14:37
مصمم به تحقق «جهش تولید» هستیم
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: در سال گذشته توانستیم به هدف اصلی خود یعنی پایداری تولید با تولید 600 هزار تن بریکت دست یابیم و در سال جاری نیز با توجه به نام‌گذاری آن به عنوان «جهش تولید»، مصمم به تحقق آن با ایجاد کارگروهی برای برنامه‌ریزی جهت رسیدن به این هدف هستیم.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: در سال گذشته توانستیم به هدف اصلی خود یعنی پایداری تولید با تولید ۶۰۰ هزار تن بریکت دست یابیم و در سال جاری نیز با توجه به نام‌گذاری آن به عنوان «جهش تولید»، مصمم به تحقق آن با ایجاد کارگروهی برای برنامه‌ریزی جهت رسیدن به این هدف هستیم.

مرتضی یزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس برخلاف فشارهایی که از خارج به کشور تحمیل شده بود و شرایط کلی اقتصادی کشور، سال ۱۳۹۸ را نسبتا خوب به پایان رساند و توانست حدود ۶۰۰ هزار تن بریکت تولید کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف سال گذشته در صبافولاد، پایداری تولید بود که این هدف محقق شد. ضمن اینکه هدف‌گذاری دیگر این بود که محصول شرکت را در بازار داخلی عرضه کنیم که از اواخر سال گذشته تمام محصولات شرکت صبا فولاد خلیج فارس در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس اضافه کرد: در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ رکورد تولید ماهانه شرکت شکسته شد. به این ترتیب، نخستین گام «جهش تولید» در شرکت صبا فولاد خلیج فارس محکم برداشته شد. این امر در شرایطی اهمیت پیدا می‌کند که شرکت صبا فولاد خلیج فارس به طور مستقیم در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. با این حال، امیدوار هستیم که شعار سال یعنی «جهش تولید» را تا پایان سال حفظ کنیم.

یزدخواستی در خصوص مهم‌ترین نیازها و الزامات تولیدکنندگان برای تحقق «جهش تولید»، عنوان کرد: شرکت صبا فولاد خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان یکی از قطب‌های تولید فولاد در کشور قرار دارد. با این حال، دو چالش اصلی در صنعت فولاد کشور به چشم می‌خورد که این منطقه بیشتر با آن درگیر است. یکی از این چالش‌ها تامین مواد اولیه است که خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبی در زمینه سامان بخشیدن به وضعیت تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی فولاد در کشور انجام داده است. دومین چالش صنعت فولاد، وجود مشکلات اقتصادی در کشور بوده که گریبان این است را نیز گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم، مسائل گمرکی، چالش‌های نیروی انسانی و… چالش‌های دیگر تولیدکنندگان فولاد را تشکیل می‌دهد اما شرکت صبا فولاد خلیج فارس برای غلبه بر این چالش‌ها مصمم است. ضمن اینکه تامین مواد اولیه که مهم‌ترین مشکل سال‌های گذشته بود، اکنون حل شده است و در نظر داریم «جهش تولید» را در شرکت محقق سازیم. به این منظور کمیته‌ای را برای برنامه‌ریزی جهت تحقق شعار سال تشکیل دادیم که در آن راهکارهای افزایش تولید بررسی می‌شود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به هدف ۱۰ میلیون تنی استان هرمزگان در تولید فولاد، بیان کرد: شرکت صبا فولاد خلیج فارس یکی از بازیگران اصلی و سهامداران این طرح در کنار شرکت‌های گل‌گهر، فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، شرکت مادکوش و شرکت ملی فولاد ایران است، البته ایمیدرو متولی هدف ۱۰ میلیون تنی محسوب می‌شود.

یزدخواستی در پایان تصریح کرد: ایمیدرو به عنوان متولی مصمم است که این هدف محقق شود و برای این منظور، به طور مرتب جلسات مرتبط با این موضوع را میان شرکت‌های سهامدار برگزار می‌کرد اما شیوع ویروس کرونا این جلسات را به تعویق انداخت؛ البته اقدامات اساسی و اولیه یعنی تاسیس شرکت مشترک انجام شده و طرح وجاهت قانونی پیدا کرده است. شرکت صبا فولاد خلیج فارس نیز به عنوان یکی از سهامداران طرح، همواره به تعهدات خود در این خصوص عمل می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1544

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صحنه‌ای برای عرضه توانمندی‌ها نیست!
مدیرعامل شرکت مروارید رفاه مس کارمانیا:

صحنه‌ای برای عرضه توانمندی‌ها نیست!

05اردیبهشت
اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی سوئیس در کاهش نرخ بهره بانکی
برخلاف پیش‌بینی اقتصاددانان رخ داد؛

اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی سوئیس در کاهش نرخ بهره بانکی

05اردیبهشت
آلومینیوم، صنعتی باقدمت
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران مطرح کرد:

آلومینیوم، صنعتی باقدمت