• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

ممنوعیت صادرات محصولات آلومینیومی و فولادی به روسیه از سوی ژاپن

  • کد خبر : 16296
  • 26 فروردین 1402 - 16:08
ممنوعیت صادرات محصولات آلومینیومی و فولادی به روسیه از سوی ژاپن
کشور ژاپن با توجه به تحریم‌های اعلام‌ شده علیه روسیه برای جنگ با اوکراین، صادرات محصولات آلومینیومی و فولادی به روسیه را متوقف کرد.

کشور ژاپن با توجه به تحریم‌های اعلام‌ شده علیه روسیه برای جنگ با اوکراین، صادرات محصولات آلومینیومی و فولادی به روسیه را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، ممنوعیت صادرات قطعات آلومینیومی و فولادی به روسیه در اوایل ماه آپریل سال جاری توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت کشور ژاپن اعلام شد.

در روز یکشنبه دوم ماه آپریل ۲۰۲۳، دست‌اندرکاران صنعت آلومینیوم و فولاد اعلام کردند که این وزارتخانه، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ممنوعیت صادرات محصولات فولادی از ژاپن به روسیه از تاریخ هفتم آپریل ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

بر همین اساس، صادرات هواپیما، پهپاد، فضاپیما و قطعات آن‌ها نیز از ژاپن به روسیه ممنوع خواهد بود. باید توجه داشت که بر اساس این تصمیم، طیف گسترده‌ای از کالاها نیز تحت محدودیت صادرات از ژاپن به روسیه قرار گرفتند.

این کالاها شامل تجهیزات ساختمانی، موتورهای هوانوردی و دریایی، فیبر نوری، تجهیزات الکتریکی و اجزای آن، تجهیزات اندازه‌گیری و نوری، تجهیزات عکاسی و انواع اسباب‌بازی است. البته هدف اصلی از این تحریم، تحریم صنعت هوا فضا به ویژه صنعت پهپادسازی در روسیه است.

هم‌زمان، برخی از دست‌اندرکاران بازار گزارش داده‌اند که در ابتدای ماه مارس ۲۰۲۳، کانادا واردات محصولات آلومینیومی و فولادی را به روسیه ممنوع کرده است. در این خبر تصریح شده است که این ممنوعیت برای همه‌ محصولات آلومینیومی در روسیه به‌ ویژه آلومینیوم خام و ورق آلومینیومی و همچنین محصولات نهایی از جمله ظروف آلومینیومی و سایر کالاهای خانگی است. همچنین تمام محصولات اولیه فولادی روسیه از جمله آهن خام و فولاد غیرآلیاژی، محصولات نیمه‌‌تمام و محصولات نهایی مانند لوله نیز مشمول این قانون هستند.

از تاریخ اول آپریل ۲۰۲۳، ایالات‌ متحده آمریکا تعرفه گمرکی ۷۰ درصدی را برای واردات آهن خام از فدراسیون روسیه اعمال می‌کند. باید توجه داشت که این نرخ به سایر محصولات فولادی و فروآلیاژی و همچنین قراضه‌ فولادی تعمیم خواهد یافت.

علاوه‌براین، ژاپن صادرات سایر محصولات جنگی نظیر بالن، گلایدر، هواپیمای شکاری، تجهیزات جنگی و پهپاد را به روسیه منع کرده است.

با توجه به افزایش تنش میان روسیه و اوکراین، بسیاری از کشورها، صنایع مختلف روسیه را تحریم کرده‌اند. در این تحریم، صنعت آلومینیوم و فولاد روسیه عموما هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16296

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.