• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیر فروش شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

ممنوعیت واردات لوله بدون درز، تولیدکنندگان را احیا کرد

  • کد خبر : 2076
  • 26 بهمن 1399 - 11:58
ممنوعیت واردات لوله بدون درز، تولیدکنندگان را احیا کرد
مدیر فروش و مسئول مناقصات شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان گفت: اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات لوله‌های بدون درز به جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور، موجب افزایش تولید در این حوزه شده است.

مدیر فروش و مسئول مناقصات شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان گفت: اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات لوله‌های بدون درز به جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور، موجب افزایش تولید در این حوزه شده است.

احمد ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: گروه صنعتی سپاهان در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده و یک شرکت هلدینگی است که شامل چندین کارخانه و محصولات مختلف می‌شود. یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ صنعتی، شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان است که لوله‌های فولادی بدون درز و درز مخفی تولید می‌کند. محصولات شرکت ما در ساخت مبدل‌های حرارتی، دیگ‌های بخار، کندانسورها و کولرهای هوایی استفاده می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از شرکت‌های گروه صنعتی سپاهان، مجموعه سافا است که این شرکت قوطی و پروفیل‌های صنعتی و خانگی تولید می‌کند. دیگر مجموعه، صنایع ریلی است که خدمات و نقل و انتقال مواد اولیه و محصولات را برعهده دارد.

بومی‌سازی لوله‌های خاص فولادی

مدیر فروش شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان در خصوص زمینه فعالیت این شرکت عنوان کرد: شرکت ما تولید لوله‌های CDS (بدون درز) و CDW (درز مخفی) را انجام می‌دهد که مصارف بسیاری در صنعت دارد. ازجمله این صنایع می‌توان به نفت، گاز و پتروشیمی، خودروسازی، صنایع مهندسی و مصارف عمومی مانند ساخت میز و صندلی اشاره کرد. تولید در شرکت ما به صورت سفارش‌محور انجام می‌شود. عمده مشتری شرکت ما خودروسازان و قطعه‌سازان هستند. به طوری که کمک‌فنرهای ماشین‌های خودروسازان ازجمله سایپا را تولید می‌کنیم. ضمن اینکه تنها تولیدکننده لوله‌های سیلندری در ایران به شمار می‌رویم. گفتنی است که تا چند ماه پیش لوله سیلندری در ایران قابل تولید نبود و بسیاری از قطعه‌سازان بزرگ ناچار به واردات آن بودند. ضمن اینکه لوله‌های سیلندری سختی بسیار بالایی دارند و به همین دلیل در کشور قابل تولید نبود و به کشور وارد می‌شد. البته صنایع نفت و گاز به ویژه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مصرف‌کننده بویلر، مبدل‌ها برای تجهیزات هستند که بخشی از مشتریان را تشکیل می‌دهند.

ناظری خاطرنشان کرد: ازجمله محصولات شرکت ما لوله‌های دقیق بدون درز سه اینچ است که توانایی تولید آن را تا ضخامت هفت میلی‌متر داریم. یکی از مسائلی که شرکت ما را در مقایسه با سایر رقبا متمایز کرده، در وهله اول ۵۵ سال سابقه تولید محصولات فولادی در گروه صنعتی بوده است؛ چراکه شرکت نورد و لوله و پروفیل سپاهان به عنوان تولیدکننده لوله دقیق بدون درز، یکی از طرح‌های توسعه گروه بود و توسط افرادی احداث شد که به صنعت فولاد و به ویژه تولید لوله اشراف فنی داشتند.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که باعث برند شدن شرکت ما می‌شود، استفاده از ماشین‌آلات روز دنیا است که با این تجهیزات می‌توانیم جدیدترین تست‌های روز را برای لوله‌ها انجام دهیم. این موضوع باعث جلب توجه مصرف‌کنندگان به ویژه شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی به شرکت ما شده است. به طوری که در بسیاری از مناقصات، شرکت شرکت نورد و لوله و پروفیل سپاهان با ترک تشریفات برنده می‌شود. لازم به ذکر بوده که تست‌های شرکت ما برای لوله‌های بدون درز، «هیدرواستاتیک» و «ادی‌کارنت» است.

اقدام مثبت وزارت صمت

مسئول مناقصات شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان تصریح کرد: سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت در اقدامی مثبت، واردات لوله‌های بدون درز را به کشور ممنوع کرد زیرا تولیدکنندگان این حوزه قادر به تامین نیازهای مصرف‌کنندگان بودند. این تصمیم باعث شد مصرف‌کنندگانی که تا کنون نسبت به واردات لوله‌های بدون درز اقدام می‌کردند، به مجموعه سپاهان مراجعه و اقدام به سفارش‌گذاری کنند. مراجعه به شرکت ما به حدی بود که به ظرفیت اسمی خود رسیدیم و ماهانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن تولید داشتیم. ظرفیت تولید ۶ هزار و ۵۰۰ تا هفت هزار تن در سال است و اکنون نیز بیش از ظرفیت سفارش داریم.

ناظری تاکید کرد: یکی از توانایی‌های شرکت نورد و لوله و پروفیل سپاهان تولید محصولات به روش کشش سرد است و این موجب می‌شود توانایی تولید همه سایزهای لوله‌های بدون درز کمتر از سه اینچ را داشته باشیم. بنابراین نمی‌توانیم یک سایز را در انبار نگه داریم و تولید در شرکت ما کاملا بر اساس سفارش مشتریان انجام می‌شود. به طوری که پروژه‌محور فعالیت می‌کنیم. با توجه به الزام رهبری مبنی بر توجه به ساخت داخل، شرکت‌های دولتی به ویژه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها ملزم به استفاده از محصولات ساخت داخل هستند.

مدیر فروش شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان اذعان کرد: نیم‌نگاهی به صادرات محصولات داریم اما تاکنون صادرات را به صورت مستقیم انجام ندادیم و این صادرات با واسطه به کشورهایی مانند عراق و ترکمنستان انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان چه طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار دارد، گفت: در سال آینده قصد داریم علاوه بر تولید لوله بدون درز به روش کشش سرد، تولید لوله به روش گرم را نیز در سه ماهه سوم به برنامه خود اضافه کنیم که برای این منظور ناچار به واردات ماشین‌‎آلات و تجهیزات از دیگر کشورها هستیم. ضمن اینکه برای تولید برخی محصولات خاص نیز باید مواد اولیه خاصی را وارد کنیم.

مسئول مناقصات شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان عنوان کرد: عدم ثبت سفارش واردات لوله‌های بدون درز بخش عظیمی از مشکلات شرکت ما را حل کرد. در حال حاضر، مهم‌ترین نگرانی تولیدکنندگان لوله بدون درز، لغو عدم واردات لوله بدون درز است که امیدوار هستیم این روند بدون توجه به مناسبات سیاسی همچنان ادامه داشته باشد. البته تولیدکنندگان نیز باید خود را ملزم به عرضه محصول با کیفیت بدانند و اگر این اتفاق نیفتاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای مسئول به تولیدکننده برای تولید محصول با کیفیت فشار بیاورند تا خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کند. این امر باعث می‌شود تا تولیدکننده بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و از تعطیلی احتمالی و یا بیکاری جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2076

نوشته‌های مشابه

28فروردین
هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت صانع دیرگداز آذربایجان:

هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم

28فروردین
رشد ۳۰ درصدی درآمد «هرمز» در سال ۱۴۰۲
«فلزات آنلاین» گزارش کرد:

رشد ۳۰ درصدی درآمد «هرمز» در سال ۱۴۰۲

27فروردین
روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت‌ها در بورس‌ آتی،

روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد