• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

میدکو در جمع تولیدکنندگان شمش منیزیم کشور

  • کد خبر : 13269
  • 04 اسفند 1401 - 9:49
میدکو در جمع تولیدکنندگان شمش منیزیم کشور
روز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۴۰۱، مراسم راه‌اندازی تولید شمش منیزیم توسط شرکت فروسیلیس غرب پارس در مجتمع فروسیلیس همدان برگزار شد.

روز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۴۰۱، مراسم راه‌اندازی تولید شمش منیزیم توسط شرکت فروسیلیس غرب پارس در مجتمع فروسیلیس همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی هلدینگ میدکو، در این مراسم که به مناسبت راه‌اندازی تولید شمش منیزیم توسط شرکت فروسیلیس غرب پارس و ورود هلدینگ میدکو به جمع تولید‌کنندگان این محصول با ارزش و کاربردی برگزار شد، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیئت مدیره میدکو، علی اضغر پورمند، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و همچنین سید محمدباقز میرابوالفتحی، مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب فارس به ایراد بیانات پرداختند.

مدیرعامل هلدینگ میدکو با توضیح کوتاهی در خصوص این پروژه، بیان کرد: مدت زمان اجرای پروژه، حدود ۳۳ ماه خواهد بود و همچنین ۱۴۰ نفر اشتغال مستقیم را به همراه خواهد داشت. مجموعه مشارکتی که این کار را عملیاتی کردند، شرکت‌های معیار صنعت، مانا ساز  و «wmy» بودند  که با مشاوره پیشرو ذوب، خوشبختانه توانستند این پروژه را در زمان بسیار کوتاهی به نحو احسن انجام دهند.

پورمند همچنین با تشکر از بانک پاسارگاد، اضافه کرد: امیدواریم با عنایت خداوند، سرزمین ایران اسلامی روز به روز بیشتر در مسیر توسعه به پیش رود.

در ادامه مراسم مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیئت مدیره میدکو نیز طی سخنانی کوتاه، از مجموعه میدکو و شرکت فروسیلیس غرب پارس تشکر و قدردانی کرد.

میدکو، تنها صادرکننده شمش منیزیم در خاورمیانه

میدکو در نظر دارد تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲، به ظرفیت تولید ۶ هزار تن شمش منیزیم برسد. از جمله مهم‌ترین مزیت میدکو برای تولید شمش منیزیم، این است که در وهله اول از دولومیت با عیار مناسب برای تولید این محصول برخوردار است. همچنین فروسیلیس که مهم‌ترین بخش این تولید است، در نزدیکی کارخانه و در دسترس قرار دارد.

لازم به ذکر است این محصول با ارزش در هیچ کشور دیگری از خاورمیانه تولید نمی‌شود. تنها ترکیه در مقطعی دست به تولید این محصول زد که در نهایت به دلیل نداشتن فروسیلیس، مجبور به توقف پروژه شد.

منیزیم، جزو فلزات قلیایی خاکی محسوب می‌شود و جایگاه هشتم فراوانی را در پوسته زمین دارد. منیزیم‌ها، شباهت زیادی به آلومینیوم داشته و به رنگ نقره‌ای یافت می‌شوند. عموما شمش‌های منیزیم در صنایعی مانند پزشکی، کشاورزی و خودروسازی استفاده می‌شوند.

کاربرد شمش منیزیم در صنایع ذوب و ریخته‌گری است. همچنین صنایعی که به ریخته‌گری نیاز دارند و یا مکمل آن هستند، از شمش منیزیم استفاده می‌کنند. از جمله می‌توان به چرخ‌های آلومینیوم خودرو، پیستون، موتور و حمل‌ونقل قطعات مربوط به ریخته‌گری اشاره کرد. یکی دیگر از موارد استفاده شمش منیزیم، تجهیزات ورزشی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13269

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.