• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیر مرکز ضایعات محسن:

میزان ورودی مراکز ضایعات آهن، ۶۰ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 5368
  • 11 آبان 1398 - 12:15
میزان ورودی مراکز ضایعات آهن، ۶۰ درصد کاهش یافته است
مدیر مرکز ضایعات محسن گفت: ورودی مراکز ضایعات در ماه‌های اخیر به شدت کاهش داشته و در این هفته‌ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.
مدیر مرکز ضایعات محسن گفت: ورودی مراکز ضایعات در ماه‌های اخیر به شدت کاهش داشته و در این هفته‌ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

اسماعیل محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: بازار ضایعات دیگر به هیچ وجه رونق گذشته را ندارد و فقط ضایعات فله ساختمان به مراکز ضایعات می‌آید.

وی در خصوص نحوه انتقال ضایعات فلزی ساختمان به انبارهای ضایعات، عنوان کرد: پیمانکارانی که تخریب ساختمان‌ها را بر عهده می‌گیرند، پس از تخریب، ضایعات فلزی ساختمان را جدا کرده و به منطقه خلازیر انتقال می‌دهند. در آنجا این ضایعات را به یکی از مراکزی که مد نظر دارند می‌فروشند که انتخاب آن‌ها معمولا با توجه به قیمت خرید پیشنهادی مراکز است.

محسنی در خصوص نحوه جداسازی انواع ضایعات ساختمانی در مراکز ضایعات، ابراز کرد: در این مراکز ضایعات بر اساس نوع، به سه دسته تیرآهن، در و پنجره و پرسی تفکیک شده و پس از دسته‌بندی و پرس، برای انتقال به کارخانه‌های ذوب فلزات آماده می‌شوند.

مدیر مرکز ضایعات محسن درباره شیوه فروش ضایعات آهن و فولاد به کارخانه‌های ذوب، خاطرنشان کرد: دو راه متداول برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها ارتباط مستقیم مرکز ضایعات با متصدی خرید کارخانه است و دیگری فروش از طریق واسطه‌ها و بارجمع‌کن‌های کارخانه‌ها که در فواصل زمانی معین به مراکز ضایعات می‌آیند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار ضایعات در چند ماه اخیر، بیان کرد: در حال حاضر بیشترین ضایعات فلزی ارسالی برای کارخانه‌ها از نوع در و پنجره و به صورت فله است و تقریبا خبری از سایر انواع ضایعات آهنی نیست.

محسنی در خصوص میزان ورودی انبارهای ضایعات آهن و سود حاصل از فروش این کالا به کارخانه‌ها، تاکید کرد: با شرایط کنونی و وضع بد بازار، به هیچ وجه نمی‌توان متوسط حجم بار ورودی به انبارها را حدس زد ولی می‌توان گفت حجم کار به ۴۰ درصد رسیده و این میزان دریافت این مقدارقراضه با توجه به سودی که دارد بسیار نا چیز است، در واقع دردسر و زحمت تفکیک زیاد است اما درآمد چندانی از این کار عاید نمی‌شود.

مدیر این مرکز ضایعات در خلازیر همچنین درباره وانت‌های دوره‌گرد که ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند، اظهار کرد: همه آن‌ها به صورت مستقل کار می‌کنند و بار خود را نیز به انباری که قیمت بیشتری را پیشنهاد دهد، می‌فروشند. آن‌ها از قیمت انواع ضایعات فلز آگاهی دارند و بار خود را پیش از فروش بر اساس نوع فلز تفکیک می‌کنند و فقط ضایعات آهن را برای ما می‌آورند.

محسنی در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت موجود بازار ضایعات فلزی بیان کرد: اگر بازار به همین شکل باشد، تا چند ماه آینده همه صاحبان انبارهای ضایعات باید به فکر تغییر کاربری ملک خود باشند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5368
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند