• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ناترازی صنعت برق تا تابستان رفع می‌شود

  • کد خبر : 15797
  • 20 فروردین 1402 - 6:07
ناترازی صنعت برق تا تابستان رفع می‌شود
سخنگوی صنعت برق گفت: تا تابستان امسال، هفت هزار و ۷۸۷ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود که به واسطه آن مشکل ناترازی این صنعت حل خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: تا تابستان امسال، هفت هزار و ۷۸۷ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود که به واسطه آن مشکل ناترازی این صنعت حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای گذر از بحران خاموشی در کشور، بیان کرد: در برنامه اول، ۶ هزار و ۱۰۰ مگاوات وارد مدار شد و اکنون مقرر شده است تا تابستان امسال، هفت هزار و ۷۸۷ مگاوات دیگر وارد مدار شود که تمهیدات لازم برای این مسئله نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جزئیات این امر، عنوان کرد: از این میزان، سه هزار و ۲۶ مگاوات مربوط به احداث نیروگاه‌های حرارتی است و یک هزار و ۴۷۸ مگاوات نیروگاه‌هایی هستند که توسط صنایع احداث می‌شوند. ۷۳۰ مگاوات رفع مشکل نیروگاه‌های حادثه دیده و حدود یک هزار مگاوات نیز مربوط به نیروگاه‌های دارای محدودیت است که اکنون در حال رفع محدودیت آن‌ها هستیم تا در حداکثر تولید از آن‌ها استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه علاوه‌براین ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۸۸ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک احداث خواهد شد و ۹۱۵ مگاوات نیز مربوط به ارتقای توان نیروگاه‌های موجود است، مطرح کرد: تمام تلاش وزارت نیرو تحقق این اعداد بوده است؛ البته این یک هدف چالشی است اما وزارت نیرو خود را تحت فشار می‌گذارد تا این اعداد محقق شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تاکنون حدود دو هزار و ۷۰۰ مگاوات محقق شده است، ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای تابستان سال جاری و طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در میان‌مدت، دمای هوا در تابستان حدود ۰٫۵ تا یک درجه گرم‌تر از نرمال خواهد بود؛ این درحالی است که هر یک درجه افزایش دما، حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: امسال با عنوان سال رشد تولید نیز نام‌گذاری شده است و قطعا ظرفیت مولد کشور در حوزه صنعت و کشاورزی افزایش می‌یابد. پیش‌بینی ما این است که بتوانیم افزایش توان حدود ۶ درصدی را با تدابیر افزایش ظرفیت تولید و مدیریت مصرف محقق کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به وضعیت کنونی مصرف برق در کشور، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در روزهای ابتدایی سال جدید هستیم و تعطیلات را پشت سر گذاشته‌ایم، مصرف روند صعودی بالایی نداشته و حدود ۴۱ هزار مگاوات است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15797

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.