• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
رئیس هیئت مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت:

نبود تقاضا، فعالیت‌های تولیدی را به تعویق انداخته است

  • کد خبر : 7373
  • 03 اردیبهشت 1399 - 15:42
نبود تقاضا، فعالیت‌های تولیدی را به تعویق انداخته است
رئیس هیئت مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت گفت: بودجه دولت هنوز برای پروژه‌های عمرانی مشخص نشده و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا بلاتکلیف هستند؛ به همین دلیل نمی‌توان در سال جاری، انتظار اقدامات توسعه‌ای یا برنامه‌ریزی مشخصی برای تولید داشت.

رئیس هیئت مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت گفت: بودجه دولت هنوز برای پروژه‌های عمرانی مشخص نشده و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا بلاتکلیف هستند؛ به همین دلیل نمی‌توان در سال جاری، انتظار اقدامات توسعه‌ای یا برنامه‌ریزی مشخصی برای تولید داشت.

وحید جلالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بحران مالی که برای ایران بر سر مسئله FATF به وجود آمد و همچنین افزایش نرخ ارز در هفته‌های اخیر موجب شد که بیشترین کاهش تقاضا را در صنعت تولیدی در و پنجره داشته باشیم.

وی بیان کرد: این بحران‌های اقتصادی موجب شده که ۸۰ درصد شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره تعطیل یا نیمه تعطیل شوند و در صورتی که این مشکلات برطرف نشود، در سال ۱۳۹۹ رونق تولید در این زمینه نخواهیم داشت.

دبیر انجمن در و پنجره ایران در ادامه گفت: این عوامل متعدد در خصوص تامین مواد اولیه آلومینیومی نیز تاثیرگذار بوده و مشکلاتی در این زمینه برای شرکت‌های تولیدکننده بالادستی ایجاد کرده است. عامل اصلی و تاثیرگذار بر فعالیت تولیدکنندگان در و پنجره نیز، کاهش میزان فعالیت ساختمان‌سازی در کشور است. معمولا در ماه‌های پایانی سال، بودجه  صنعت ساختمان‌سازی مشخص می‌شود و سفارش‌ها و تقاضاها داده می‌شود که این امر در سال ۱۳۹۸ رخ نداد و تقاضایی اعلام نشد.

جلالی‌پور هشدار داد: تغییرات نرخ ارز، افزایش میزان دستمزدها، تصمیم‌گیری‌های جدید مدیران و… طی ماه‌ پایانی سال ۱۳۹۸ و آغاز سال جدید، موجب شد بازار تمام محصولات دچار رکود شود و تمام اقدامات تولیدی به ماه‌های آتی که بازار به ثبات برسد، واگذار شد. این وقفه در فعالیت‌های تولیدی به تمام تولیدکنندگان صدمه می‌رساند و خسارات مالی زیادی را برای شرکت‌ها به همراه دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت، سال ۱۳۹۹ با شیوع بیماری کرونا همراه شد که زمینه‌ساز کسادی و بحران در صنایع تولیدی کشور شده است؛ به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود حجم تولید و تجارت به شدت کاهش یابد و در واقع سال جدید وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان و صنعت‌گران به مراتب بدتر و سخت‌تر از سال گذشته شود.

وی افزود: بودجه دولت هنوز برای پروژه‌های عمرانی مشخص نشده و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بلاتکلیف هستند. به همین دلیل نمی‌توان در سال جاری، انتظار اقدامات توسعه‌ای داشت. در واقع، زمانی که تمام اقدامات اساسی به حداقل پنج ماه دیگر واگذار شده، نمی‌توان برای تولید برنامه‌ریزی مشخصی کرد.

استفاده از تجهیزات و خط تولید نوین

رئیس هیئت مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت عنوان کرد: در ابتدای تاسیس این شرکت، تنها در زمینه تولید در و پنجره UPVC فعالیت می‌کردیم که در سال‌های اخیر سبد محصولات خود را گسترده‌تر کردیم. در همین راستا، از آنجایی که سیستم‌های پنجره و کرتین‏ وال به دانش بالایی نیاز دارد، کوشش کردیم تا دانش لازم در این زمینه را کسب کنیم و دانش فنی به‌روز شده‌ای را در زمینه تولید پنجره‌های آلومینیومی به کار بردیم.

جلالی‌پور بیان کرد: شرکت پنجره‌ساز صنعت(پن ساز) بیش از ربع قرن است که در زمینه تولید در و پنچره و نمای ساختمان فعالیت دارد و محاسبات، ساخت و اجرا برای پنجره، در، نمای ساختمان، خدماتی از قبیل طراحی در انواع مختلف نمای کرتین وال، نمای فریم لس، نمای یونیتایز کامپوزیت، ترکیبی و غیره با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط محیطی و طبیعی بنا به وضعیت ساختمان کلیه نکات مربوط را محاسبه و سیستم مناسب را طراحی و ساخت و اجرا می کند. این شرکت، افتخار همکاری با نهادهای مختلف و انبوه ساز همنچنین اجرای هزاران پروژه ساختمانی در قالب خانه های مسکونی، ویلاها، مجتمع های تجاری، برج های مسکونی برای کارفرمایان شخصی، نیمه دولتی یا دولتی را در کارنامه خود دارد.

وی مطرح کرد: در گذشته توانستیم اقدام به خرید ماشین‏‌آلات و خط تولید پیشرفته‏‌ای از کشور آلمان کنیم که البته از آنجا که این اقدامات همزمان با وضع تحریم‏‌های بین‌‏المللی علیه ایران بود، با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدیم اما به ‏هر حال با پشت سر گذاشتن همه این معضلات، سرانجام واحد تولیدی مجهز، کامل و به‌‏روزی را فراهم کردیم.

تفاوت روش‌های رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی

رئیس هیئت مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت در خصوص روش‌های رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی، اذعان کرد: برای رنگ‌آمیزی پروفیل از روش آندایزینگ و پادرکوتینگ استفاده می‌شود و تفاوت مشخص و قابل توجهی بین این دو روش وجود ندارد. اگر مراحل آبکاری به درستی رعایت شود، پروفیل رنگ شده به روش آندایزینگ مزیتی نسبت به پادرکوتینگ ندارد.

جلالی‌پور توضیح داد: روش پادرکوتینگ دارای یک فرآیند شیمیایی و مکانیکی است و به همین دلیل باید به انجام فرآیند آن دقت بیشتری شود چون نحوه پاشیدن رنگ بر سطوح آلومینیومی از اهمیت بالایی برخوردار است. این روش، یک روش الکترواستاتیک است، همچنین کوتینگ و حجم رنگ مورد استفاده در این روش نیاز به دقت دارد و از طرفی، پروفیل تولید و به کار برده شده باید سطح یکنواختی داشته باشد. به همین منظور شاید رنگ‌آمیزی پروفیل‌ها به این روش با سختی و چالش بیشتری همراه باشد.

وی در ادامه گفت: در روش آندایزینگ سطوح رنگ‌آمیزی شده از یکنواختی بیشتری برخوردار است، در صورتی که در روش پادرکوتینگ، یکنواختی رنگ‌آمیزی به درستی انجام نمی‌شود.

دبیر انجمن در و پنجره ایران اذعان کرد: در کشور تعداد معدودی از شرکت‌های تولیدکننده در زمینه رنگ‌آمیزی می‌توانند محصولات باکیفیت و مرغوبی را تولید کنند البته در رنگ‌های پادرکوتینگ، به دلیل اینکه مواد اولیه (رنگ پودری) باید وارد شود و رنگ‌های تولیدی در کشور دارای استانداردهای بین‌المللی نیست، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

جلالی‌پور اظهار کرد: خرید و استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت به هدف‌گذاری‌ها وبرنامه‌ریزی‌های هر شرکت مربوط است. به این ترتیب، برخی از شرکت‌های تولیدکننده برای اینکه هزینه تولید را کاهش دهند، از مواد اولیه باکیفیت استفاده نمی‌کنند و کیفیت را فدای کمیت می‌کنند. همچنین به دلیل اینکه استاندارد و نظارتی نیز در کشور وجود ندارد، هر شرکتی به صورت جداگانه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

وی مطرح کرد: ضخامت رنگ پودری به کار برده شده در روش پادرکوتینگ باید بین ۶۰ تا ۷۵ میکرون باشد البته این میزان رنگ کمکی به استحکام و مقاومت پروفیل نمی‌کند بلکه جزو ملزومات این روش است که موجب زیبایی بیشتر پروفیل و دوام و ماندگاری رنگ می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت بیان کرد: رنگ پادرکوتینگ همانند آندایزینگ با مناطق آب و هوایی مختلف کشور سازگاری دارد، البته در این روش باید مرحله اچ‌کاری، زیرسازی اولیه و پاشیدن رنگ به درستی و با دقت انجام شود، به همین دلیل تفاوتی میان محصول نهایی تولید شده در هر کدام از این دو روش وجود ندارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7373

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد