• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیر عامل صدر سیم اصفهان گفت:

نحوه تعیین مالیات، آفت جان تولیدکنندگان

  • کد خبر : 4432
  • 14 بهمن 1397 - 19:28
نحوه تعیین مالیات، آفت جان تولیدکنندگان
مدیرعامل صدر سیم اصفهان گفت: نحوه تعیین مالیات، عافت جان تولیدکنندگان شده است، دولت می‌تواند با حمایت از تولیدکنندگان و کنترل دقیق‌تر مشکلات زیادی را در بحث مالیات برطرف کند.
مدیرعامل صدر سیم اصفهان گفت: نحوه تعیین مالیات، عافت جان تولیدکنندگان شده است، دولت می‌تواند با حمایت از تولیدکنندگان و کنترل دقیق‌تر مشکلات زیادی را در بحث مالیات برطرف کند.

جواد مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، با بیان اینکه نرخ تورم و گرانی سبب کاهش ۵۰ درصدی فروش ما شده است اظهار داشت: متاسفانه فروش سیم‌لاکی به‌دلیل پایین آمدن توان خرید مصرف‌کنندگان کاهش داشته است، تقاضای خرید سیم‌لاکی به‌خاطر افزایش قیمت منتج از گرانی مواد اولیه پایین آمده است. امسال تامین مواد اولیه نیز با مشکلاتی همراه بوده است، هم در تامین لاک وارداتی و هم در تامین هادی مشکلاتی داشتیم. برای تهیه مفتول، بانک و بورس بدون برنامه از پیش تعیین شده تصمیماتی می‌گیرند که ما نیز باید از آن تبعیت کنیم. استفاده از درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت، یا همان «بهین یاب» یکی از همین تصمیمات است، البته استفاده از این درگاه کار خوبی است اما باید قبل از اجرایی شدن هر طرحی زمینه بهره‌برداری از آن طرح مهیا باشد.

وی با اشاره به  اینکه استفاده از سامانه «بهین یاب» جلوی فروش‌های صوری را می‌گیرد، بیان کرد: در واقع این سامانه باید زودتر از این فعال می‌شد، با ثبت محصول در این سامانه می‌‎توان از رسیدن محصول به دست مشتری واقعی مطمئن شد؛ این یکی از مزیت‌های این سامانه است، اما ثبت در این سامانه بدون برنامه‌ریزی قبلی مشکلاتی را برای ما به‌ همراه داشته است و سبب شده فشار مضاعفی بر تولیدکننده وارد شود. یکی از مشکلات ما برای ثبت در این سامانه زمان‌بر بودن استفاده از این درگاه است.

مدیر عامل صدر سیم اصفهان با اشاره به نوساناتی که در بازار ارز وجود داشت، گفت: افزایش نرخ ارز، موجب تورم نیز می‌شود و همین نیز یکی از اساسی‌ترین دلایل گرانی‌های اخیر بود. افزایش قیمت هر محصول یا مواد اولیه‌ای به‌صورت زنجیروار بر قیمت محصول تولیدی پایین دست خود تاثیر می‌گذارد.

مختاری با بیان اینکه دولت هیچ‌گونه تسهیلاتی به تولیدکنندگان سیم‌لاکی تخصیص نمی‌دهد، بیان کرد: دولت نه تنها حمایتی از تولیدکنندگان ندارد، بلکه در برخی موارد سنگ‌اندازی نیز می‌کند. یکی از مشکلاتی که ما با ارگان‌های دولتی داریم، بحث مالیات‌ است، به عنوان مثال سال ۹۴ ما خریدی داشته‌ایم و در سامانه، کد محصول را چک کردیم و تاییدیه آن را گرفتیم، حال پس از دو سال متوجه شدیم که این کد مشکل داشته است، سازمان امور مالیاتی با این استدلال که این معامله صوری بوده است چیزی حدود  ۵ برابر مبلغ قرارداد آن زمان برای ما مالیات وضع کرده است. پس از مطرح کردن این مشکل با ارگان‌های مربوطه، به ما عنوان شده که این مشکل ناشی از یک خلا قانونی است.

وی گفت: یکی از طرح‌هایی که دولت برای حمایت از تولیدکنندگان سیم‌لاکی داشته است، طرح ال‌سی داخلی است؛ اما تامین اعتبار در این طرح هزینه بیشتری نسبت به تامین اعتبار از بازار آزاد دارد. این طرح به این شکل است که تولیدکننده اسنادی را به بانک ارائه می‌دهد و بانک برای خرید مس ضامن تولیدکننده شده و ضمانت می‌کند که اگر تولیدکننده تا سه ماه قسط وام خود را پرداخت نکند، بانک مبلغ معامله را به شرکت ملی مس ایران پرداخت خواهد کرد. تولیدکننده باید ۱۰ درصد مبلغ فاکتور را به‌عنوان پیش‌پرداخت به بانک بپردازد و مابقی را در چهار مرحله پرداخت کند. ۱۵ درصد مبلغ قراداد را نیز خود شرکت ملی مس ایران دریافت می‌کند و بانک نیز ۱۰ درصد دیگر در ابتدای خرید دریافت می‌کند که مجموعا ۳۵ درصد مبلغ کل خرید باید نقد پرداخت شود.

مدیر عامل صدر سیم اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد دستگاه‌هایی که در کشور سیم‌لاکی تولید می‌کنند، به‌روز نیستند، تصریح کرد: دستگاه‌های تولیدکننده سیم‌لاکی به‌روز نیستند و مصرف انرژی بالایی دارند. متاسفانه هیچ یارانه‌ای به تولیدکننده تعلق نگرفته است و تولیدکننده نیز همچون باقی افراد باید هزینه انرژی و یا سوخت مصرفی مجموعه خود را پرداخت کند.

مختاری با اعلام اینکه در حال حاضر سیم‌لاکی صدرسیم با ۱۰ درصد ظرفیت خود تولید می‌کند، گفت: ما به دلیل کاهش میزان تولید، نیروهای مجموعه خود را تعدیل کرده‌ایم، سال ۸۹ بیش از ۲۰ نیرو در مجموعه فعالیت می‌کردند که این تعداد امسال به ۴ نفر رسیده است. مجموعه ما ظرفیت تولید ۴۰۰ تن سیم‌لاکی را دارد که متاسفانه امسال ۴۰ تن بیشتر تولید نداشته است.

وی ادامه داد: عوامل زیادی بر بازار سیم‌لاکی تاثیر دارد. به عنوان مثال در دراز مدت جایگزینی کولر گازی به جای کولر آبی نیز بر فروش سیم‌لاکی تاثیر خواهد داشت، البته در حال حاضر به‌دلیل قیمت بالا و مصرف زیاد انرژی، هنوز استقبال از کولر گازی کم است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4432
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است