• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نخستین شمش طلای بورسی تحویل داده شد

  • کد خبر : 16455
  • 28 فروردین 1402 - 5:38
نخستین شمش طلای بورسی تحویل داده شد
نخستین شمش طلای بورسی با همکاری ایمیدرو، بانک ملت و بورس کالا در 27 فروردین ماه به یک مشتری تحویل داده شد.

نخستین شمش طلای بورسی با همکاری ایمیدرو، بانک ملت و بورس کالای ایران در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه به یک مشتری تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شمش طلای بورسی تولید شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران (زیرمجموعه ایمیدرو) که خزانه‌داری آن را بانک ملت بر عهده گرفته است، برای نخستین بار با حضور نمایندگانی از بورس کالای ایران و شرکت زرشوران به عنوان تولیدکننده شمش طلا، تحویل یکی از مشتریان شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اوایل خرداد ماه سال گذشته قرارداد خزانه‌داری شمش طلا را با بانک ملت امضا کرده بود. به گفته وجیه‌الله جعفری، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، ارائه گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا که ابتکار ایمیدرو برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه است، منجر به افزایش سرمایه‌گذاری مردمی در این بازار و همچنین جذب بخشی از نقدینگی می‌شود.

بر اساس این گزارش، هر برگه گواهی سپرده شمش طلا، معادل ۱۰۰ سوت یا ۱۰۰ میلی‌گرم از شمش طلای مذکور است و با توجه به وزن یک کیلوگرمی هر شمش، قیمتی که در تابلوی معالاتی برای این دارایی نشان داده می‌شود، معادل ۰.۱ گرم از این شمش طلا است.

متقاضیان می‌توانند پس از دریافت کد معاملاتی بازارهای مالی بورس کالا از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها یا مراجعه حضوری، نسبت به واریز وجه و ثبت سفارش خرید خود به‌ صورت آنلاین در سامانه‌های معاملاتی ابزارهای نوین مالی بورس کالا اقدام کنند.

مشتریانی که حداقل ۱۱ هزار گواهی سپرده کالایی شمش طلا خریده‌اند، می‌توانند درخواست ترخیص شمش را در سامانه معاملات خود ثبت کنند و پس از مراجعه حضوری به خزانه بانک ملت، شمش طلای خریداری شده را تحویل بگیرند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16455

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.