• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیر عامل شرکت بلندای صنعت جهان افراز:

نرخ ارز بر میزان تولیدات شیرآلات بهداشتی برنجی تاثیر گذاشته است

  • کد خبر : 5252
  • 12 مرداد 1398 - 21:31
نرخ ارز بر میزان تولیدات شیرآلات بهداشتی برنجی تاثیر گذاشته است
مدیرعامل شرکت بلندای صنعت جهان افراز که در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی برنجی فعالیت دارد، گفت: بازار شیرآلات برنجی نیز از نوسانات نرخ ارز تاثیر پذیرفته است به همین دلیل میزان فروش شیرآلات برنجی کاملا به وضعیت ارز بستگی دارد.
مدیرعامل شرکت بلندای صنعت جهان افراز که در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی برنجی فعالیت دارد، گفت: بازار شیرآلات برنجی نیز از نوسانات نرخ ارز تاثیر پذیرفته است به همین دلیل میزان فروش شیرآلات برنجی کاملا به وضعیت ارز بستگی دارد.

محمدرضا کبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«فلزات آنلاین»، اظهار داشت: زمانی که نرخ ارز کاهش می‌یابد، بسیاری از تولیدکنندگان تولید خود را متوقف کرده و منتظر می‌مانند که ببینند چه اتفاقی برای آینده نرخ ارز رخ می‌دهد و در چنین شرایطی حاضر نیستند محصول خود را با قیمت پایین به بازار عرضه کنند اما زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، تولید شیرآلات برنجی رونق می‌یابد چراکه همه می‌خواهند هرچه سریع‌تر محصول خود را با قیمت بالاتر در بازار به فروش برسانند.

وی در خصوص تاثیر واردات شیرآلات چینی بر بازار داخلی، تصریح کرد: با اینکه نرخ ارز تا یک زمانی رو به افزایش بود اما این افزایش قیمت، نتوانست جلوی واردات شیرآلات بهداشتی را بگیرد و همچنان شیرآلات چینی به کشور وارد و در بازار یافت می‌شود اما تا به امروز تولیدکنندگان این صنعت را با مشکل مواجه نکرده است.

شیرآلات الکترونیکی نیز تولید می‌کنیم

کبیریان با معرفی محصولات تولیدی شرکت بلندای صنعت جهان افراز، عنوان کرد: محصولات تولیدی شرکت ما متنوع است و عمده این محصولات شامل شیرآلات بهداشتی چشمی الکترونیکی و تجهیزات کاهنده مصرف آب می‌شود. در تولید شیرآلات بهداشتی چشمی الکترونیکی، هم از قطعات برنجی و هم از قطعات پلاستیکی استفاده می‌‎کنیم، همچنین از قطعات الکترونیکی در مدارهای چشمی محصول استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بلندای صنعت جهان افراز در پاسخ به این پرسش که بیشترین ماده اولیه مورد استفاده برای تولید محصولات این شرکت از چه نوع است، توضیح داد: برای تولید شیرآلات بهداشتی، بعضی از مواد اولیه ما به صورت مقاطع برنجی است که در داخل شرکت فرایند ماشین‌کاری روی آن‌ها انجام می‌شود و برخی دیگر نیز به صورت قطعات برنجی است که ما از واحدهای ریخته‌گری که به صورت پیمانکاری با ما فعالیت می‌کنند، تامین می‌کنیم.

قطعات ریختگی را آماده خریداری می‌کنیم

وی در تشریح فرایند تولید شیرآلات برنجی چشمی الکترونیک، اظهار کرد: مکانیزم‌ شیرهای چشمی الکترونیک تولیدی شرکت بلندای صنعت جهان افراز به این صورت است که ابتدا مواد اولیه به صورت مقاطع و یا قطعات برنجی خریداری می‌شود و عملیات ماشین‌کاری و فرزکاری روی آن انجام می‌گیرد. به طور کلی سرشیر یا لوله‌های آب را از مقاطع برنجی و بدنه شیرآلات را از قطعات ریختگی برنجی تولید می‌کنیم، البته ما واحد ریخته‌گری نداریم و این قطعات را آماده از پیمانکاران خریداری می‌کنیم.

کبیریان ادامه داد: ضایعات برنجی را به عنوان مواد اولیه در اختیار پیمانکاران قرار می‌دهیم و آن‌ها فرایند ریخته‌گری، ماشین‌کاری، پرداخت‌کاری و آبکاری را روی آن انجام می‌دهند و قطعه آماده شده را به ما تحویل می‌دهند. در کارخانه نیز قطعات پلاستیکی ABS توسط دستگاه تزریق تولید می‌شود و فرایند آماده‌سازی قطعات الکترونیکی به وسیله دستگاه مونتاژ مدار قطعات الکترونیکی انجام می‌گیرد و در نهایت قطعات برنجی، پلاستیکی و الکترونیکی وارد فرایند مونتاژ شده و بعد از آن عملیات تست روی آن انجام می‌گیرد؛ سپس محصول نهایی بسته‌بندی شده و روانه بازار می‌گردد.

قیمت مواد اولیه تولید شیرآلات بهداشتی، لحظه‌ای تغییر می‌کند

وی در رابطه با چالش‌های تامین مواد اولیه برای تولید محصولات، توضیح داد: در حال حاضر وضعیت بازار مواد اولیه بهتر شده است اما زمانی که نرخ ارز همواره در نوسان باشد، مطمئنا در تامین این مواد دچار مشکل می‌شویم چون در این شرایط قیمت برنج به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و هیچکس نمی‌تواند آینده آن را پیش‌بینی کند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید داشته باشد.

کبیریان ادامه داد: در گذشته با ریخته‌گران برنج به صورت اعتباری قرارداد می‌بستیم اما مدتی است که اکثر ریخته‌گران به صورت نقدی سفارش می‌گیرند و بسیاری از آنان نیز تامین مواد اولیه را به عهده ما می‌گذارند. در این شرایط از یک طرف ما مجبور هستیم به صورت نقدی مواد اولیه را از بازار تهیه کنیم و به دست ریخته‌گران برسانیم و از طرف دیگر برای دریافت سفارشات خود از ریخته‌گران پیمانکار نیز باید دستمزد آن‌ها را به صورت نقدی پرداخت کنیم و طبیعتا برای این که هزینه‌های انجام شده طی فرایند تولید تبدیل به آورده مالی شود به یک پروسه دو ماهه نیاز است که برای ما مشکل‌ساز خواهد بود.

این فعال صنعت تولید شیرآلات بهداشتی برنجی، بیان کرد: ما با چند پیمانکار ریخته‌گری همکاری می‌کنیم که فعالیت گسترده‌ای در صنعت ریخته‌گری دارند و با چند کارخانه بزرگ شیرآلات کار می‌کنند. اما تاخیرات برای دریافت مواد اولیه بسیار زیاد است هرچند در گذشته نیز این تاخیرات وجود داشت اما امروزه چون تامین مواد اولیه بسیار دشوار شده میزان تاخیر بیشتر است.

کبیریان در پایان در خصوص تامین قطعات یدکی، گفت: ماشین‌آلات خط تولید ما داخلی هستند اما در تامین قطعات یدکی مورد نیاز برای این ماشین‌آلات، مشکل داریم به طوری که به سختی به این قطعات دست می‌یابیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5252
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد