• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

نفت تغییر مسیر داد و نزولی شد

  • کد خبر : 15049
  • 27 اسفند 1401 - 8:28
نفت تغییر مسیر داد و نزولی شد
قیمت نفت روز جمعه 26 اسفند ماه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به اوضاع بخش بانکی که باعث شد هر دو شاخص بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در ماه‌های اخیر را تجربه کنند، در قیمت پایین‌تری بسته شد.

قیمت نفت روز جمعه ۲۶ اسفند ماه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به اوضاع بخش بانکی که باعث شد هر دو شاخص بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در ماه‌های اخیر را تجربه کنند، در قیمت پایین‌تری بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۷۳ سنت معادل ۲.۳ درصد کاهش یافت و در ۷۲ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۶۱ سنت معادل ۲.۴ درصد کاهش، در ۶۶ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد.

هر دو شاخص در پایین‌ترین قیمت معاملات روز جمعه، بیش از سه دلار کاهش داشتند. نفت برنت هفته گذشته حدود ۱۲ درصد سقوط کرد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از ماه دسامبر بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۱۳ درصد از قیمت نهایی جمعه گذشته سقوط کرد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از ماه آپریل گذشته بود.

جان کیلداف از شرکت اگین کپیتال در نیویورک در این خصوص بیان کرد: عوامل بنیادین به حدی که قیمت‌ها نشان می‌دهند، وحشتناک نیستند اما این نگرانی وجود دارد که نفت به اندازه پول نقد یا طلا مطمئن نیست.

قیمت نفت، روند نزولی بازارهای سهام را دنبال کرد که تحت تاثیر بحران بخش بانکی و نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود احتمالی قرار گرفته‌اند.

هر سه شاخص در معاملات بعد از ظهر جمعه ۲۶ اسفند ماه به شدت افت کردند و سهام مالی، بیشترین کاهش را در میان بخش‌های بزرگ شاخص اس اند پی ۵۰۰ پس از ورشکستگی بانک‌های سیلیکون ولی و سیگنچر و مشکلات کردیت سوئیس و فرست ریپابلیک بانک داشت.

قیمت‌ها روز گذشته پس از تدابیر حمایتی بانک مرکزی اروپا و وام‌دهندگان آمریکایی، اندکی بهبود پیدا کرده بودند اما دوباره پس از اینکه گروه مالی اس وی بی خواستار سازماندهی مجدد شد، نزول کردند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک ابراز کرد که فشار، ناشی از تداوم وضعیت شکننده بازار است.

تحلیلگران همچنان انتظار دارند عرضه جهانی محدود، از قیمت‌ها در آینده قابل پیش‌بینی حمایت کند. اعضای اوپک پلاس، ریزش هفته جاری قیمت‌های نفت را به عوامل مالی نسبت دادند و اعلام کردند انتظار دارند بازار تثبیت شود.

کاهش وست تگزاس اینترمدیت در هفته جاری به کمتر از ۷۰ دلار در هر بشکه، برای نخستین بار از ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد و ممکن است باعث شود دولت آمریکا، پر کردن دوباره ذخایر نفت استراتژیک را آغاز کند که تقاضا برای نفت را تقویت خواهد کرد.

تحلیلگران انتظار دارند بهبود تقاضای چین برای نفت، به حمایت از قیمت اضافه کند. صادرات نفت آمریکا به چین در ماه مارس، به بالاترین میزان در حدود دو سال و نیم گذشته خواهد رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15049

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.