• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نفت رو سیاه شد

  • کد خبر : 16708
  • 30 فروردین 1402 - 10:46
نفت رو سیاه شد
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه 30 فروردین ماه که بازار به بررسی احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و متاثر شدن رشد اقتصادی و مصرف سوخت پرداخت، اندکی کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه که بازار به بررسی احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و متاثر شدن رشد اقتصادی و مصرف سوخت پرداخت، اندکی کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با هفت سنت کاهش، به ۸۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت کاهش، به ۸۰ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا روز گذشته بیان کرد: بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم، احتمالا یک دوره دیگر افزایش نرخ بهره را در پیش دارد. بازارها ۸۶ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد در نشست سیاست‌گذاری ماه مه افزایش می‌دهد.

با این حال، قیمت‌ها از گزارشی که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به روز ۱۴ آپریل، به میزان حدود دو میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است، پشتیبانی شدند.

به گفته منابع آگاه، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر آمریکا هم هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعد از ظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

در این بین، جدیدترین آمار نشان داد اقتصاد چین که بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان است، در سه ماهه نخست با نرخ سریع‌تر از حد انتظار ۴.۵ درصد رشد کرد و تولید پالایشگاه‌های نفت این کشور هم در ماه مارس، به رکورد بالای جدیدی صعود کرده است.

برایان مارتین و دانیل هاینس، تحلیلگران گروه ان ای زد سرچ در یادداشتی نوشتند: بازار درباره تاثیر بازگشایی چین بر تقاضا بی‌صبر است و این حقیقت که اقتصاد چین با سریع‌ترین نرخ در یک سال گذشته رشد کرده است، از تقاضا در ماه‌های آینده پشتیبانی خواهد کرد.

با این حال، این تحلیلگران با اشاره به کاهش حاشیه سود پالایشگاه‌ها برای دیزل و سوخت جت که نشان می‌دهد تقاضای جهانی ضعیف شده است، اظهار کردند که بهبود تقاضای چین با ضعف در نقاط دیگر خنثی شده است.

عامل دیگری که به فشار کاهشی بر شاخص‌های بازار نفت افزود، این حقیقت است که پالایشگاه‌های آسیایی همچنان به خرید نفت روسیه در آوریل ادامه دادند. طبق اظهارات معامله‌گران و محاسبات رویترز، هند و چین عمده نفت روسیه را در ماه آپریل به قیمت بالاتر از سقف ۶۰ دلار که توسط گروه هفت تعیین شده شده است، خریداری کردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16708

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.