• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

نفت مسیر صعودی را در پیش گرفت

  • کد خبر : 16072
  • 22 فروردین 1402 - 11:54
نفت مسیر صعودی را در پیش گرفت
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه 22 فروردین ماه با انتظارات برای کاهش ذخایر نفت آمریکا و سیگنال‌هایی که نشان داد تقاضا برای سوخت در بازارهای نوظهور مطلوب مانده است، افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ماه با انتظارات برای کاهش ذخایر نفت آمریکا و سیگنال‌هایی که نشان داد تقاضا برای سوخت در بازارهای نوظهور مطلوب مانده است، افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت از صعود بازارهای سهام آسیایی که تحت تاثیر چشم‌انداز ثابت ماندن نرخ‌های بهره بانک‌های مرکزی منطقه‌ای روی داد، حمایت شد. نشانه‌های تقاضای قوی برای سوخت در هند که سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است، از قیمت‌ها پشتیبانی کرد. مصرف سوخت هند در مارس، ۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد پیدا کرد و به رکورد چهار میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه در روز رسید. این کشور همچنان مقصد اصلی نفت اورال روسیه مانده است.

بهای معاملات نفت برنت، ۵۷ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۸۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۰ سنت معادل ۰.۷۵ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت از هفته گذشته که تولیدکنندگان اوپک پلاس دور جدید کاهش تولید از ابتدای ماه می را اعلام کردند، بیش از ۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمار صنعتی درباره ذخایر نفت آمریکا قرار است روز آینده منتشر شود. پنج تحلیلگر در نظرسنجی رویترز برآورد کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم آپریل، حدود ۱.۳ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

قیمت‌های نفت که به مدت سه هفته متوالی افزایش داشتند، روز گذشته پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا که انتظارات نسبت به یک دور دیگر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و متاثر شدن تقاضا برای نفت را تقویت کرد، کاهش پیدا کردند.

بالا رفتن انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث شد شاخص دلار آمریکا طی دو روز اخیر، روند صعودی پیدا کند و این امر قیمت نفت که به دلار تعیین می‌شود را برای دارندگان ارزهای غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

آمار تورم آمریکا که روز آینده منتشر خواهد شد، می‌تواند به سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند کوتاه مدت نرخ‌های بهره کمک کند. در آسیا، آمار منتشر شده در چین نشان داد نرخ تورم مصرف‌کننده در ماه مارس، آهسته‌ترین روند رشد را از ماه می سال ۲۰۲۱ داشته است که نشان می‌دهد ضعف تقاضا در بحبوحه احیای اقتصادی نابرابر ادامه دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16072

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.