• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل فولاد شادگان عنوان کرد:

نقش بنیادین بومی‌سازی قطعات در پایداری صنعت فولاد کشور

  • کد خبر : 11028
  • 05 بهمن 1401 - 10:39
نقش بنیادین بومی‌سازی قطعات در پایداری صنعت فولاد کشور
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: بومی‌سازی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز فولادسازان، نقش مهم و بنیادین در توسعه پایدار صنعت فولاد کشور دارد.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: بومی‌سازی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز فولادسازان، نقش مهم و بنیادین در توسعه پایدار صنعت فولاد کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان، حسین‌تقی کهزاد بیان کرد: توسعه تکنولوژی، دستیابی به دانش روز و اشتغال‌زایی، امید بزرگی برای جوانان و متخصصان کشور به وجود می‌آورد و این می‌تواند به جذب جوانان ایرانی و بالندگی صنعت فولاد کشور منجر شود.

وی افزود: خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات زمینه توسعه صنعت فولاد را در کشور فراهم می‌کند و این سبب خواهد شد تا شاهد پایداری و باروری بیشتر این صنعت در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به اهمیت بومی‌سازی تجهیزات در شرکت فولاد شادگان، تصریح کرد: فولاد شادگان یکی از زیر‌مجموعه‌های شرکت فولاد خوزستان است و «فخوز» توانسته در زمینه‌ بومی‌سازی قطعات در کشور همواره پیشرو این اقدامات خودکفایی در صنعت فولاد کشور باشد.

کهزاد با بیان اینکه شرکت فولاد شادگان نیز به تبع شرکت فولاد خوزستان در بومی‌سازی قطعات همواره پیش‌قدم بوده است، اظهار داشت: تاکنون قطعات زیادی در مجموعه هلدینگ فولاد خوزستان بومی‌سازی شده و نتایج آن نیز به ثمر نشسته است.

وی اضافه کرد: صنعتگران می‌دانند کاتالیزها که یکی از تجهیزات و قطعات استراتژیک صنعت فولاد به شمار می‌آید، هم‌اکنون در شرکت فولاد خوزستان کاملا بومی‌سازی شده و این افتخار بزرگی در این صنعت برای کشور است.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان مطرح کرد: فولاد شادگان در زمینه تولید کمپرسورهای سانتریفیوژها اقدامات خوبی در زمینه بومی‌سازی آن انجام داده و برای نخستین بار در کشور در فولاد شادگان این قطعه ساخته شده است. اگر این مسیرها را برای توسعه صنعت همچنان ادامه دهیم، می‌توانیم آینده روشنی را برای صنعت فولاد کشور متصور شویم.

کهزاد در خصوص وضعیت قطعی گاز در فصل زمستان در فولاد شادگان، یادآور شد: همچنان با کمبود و قطعی گاز مواجه هستیم اما به تداوم روند تولید خود اهمیت زیادی می‌دهیم و تا آنجایی که می‌توانیم، خطوط تولید خود را متوقف نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که به علت قطعی گاز کاهش تناژ را در تولید داشتیم اما همچنان در تلاش هستیم که به روند تولید محصولات فولادی خود در شرکت فولاد شادگان ادامه دهیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11028
  • منبع : تجارت معدن و فولاد

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

29فروردین
مسیر توسعه و اولویت‌های «کچاد» در حوزه ارتقای عملکرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.