• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نقش بی‌بدیل فولاد مبارکه در امنیت اقتصادی کشور

  • کد خبر : 14234
  • 18 اسفند 1401 - 8:28
نقش بی‌بدیل فولاد مبارکه در امنیت اقتصادی کشور
معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: این مجتمع و سایر شرکت‌های تولیدکننده در امنیت پایدار شهرستان به‌ طور کلی امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور نقش بسزا و بی‌بدیلی دارند.

معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: این مجتمع و سایر شرکت‌های تولیدکننده در امنیت پایدار شهرستان به‌ طور کلی امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور نقش بسزا و بی‌بدیلی دارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، علی جمادی هم‌زمان با سفر رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه به استان اصفهان با همراهی دادستان شهرستان مبارکه و جمعی از کارشناسان این بخش از فولاد مبارکه، بازدید و در دیدار با مدیرعامل این شرکت بر تسهیل هرچه بیشتر روند تولید و رفع موانع آن تاکید کرد.

وی در این دیدار بیان کرد: به‌ عنوان نماینده ویژه قوه قضاییه توفیقی دست داد که در جمع مدیران و کارکنان فولاد مبارکه حاضر شویم و از نزدیک شاهد تلاش‌های افسران صنعت فولاد کشور باشیم تا با مشکلات این شرکت آشنا شویم و شرایط بهتری را برای ادامه فرایند تولید فراهم کنیم. در واقع زحماتی که در این مجموعه کشیده می‌شود، قابل‌ تقدیر و کاملا مشخص است که کارکنان فولاد مبارکه با هم‌دلی کامل و به‌طور شبانه‌روزی در راه تامین نیازهای کشور به بهترین شکل ممکن در حال مجاهدت هستند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنان که مقام معظم رهبری هرسال محکم‌تر نسبت به سال قبل موضوع تولید، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار داده‌اند، ما هم تلاش خواهیم کرد در این عرصه یاور صنعت باشیم.

جمادی ادامه داد: انتظار از مدیران و کارکنان جوان و متخصصان شرکت فولاد مبارکه بالاست؛ چراکه پیش‌ از این نیز مفهوم خواستن توانستن است را معنا کرده‌اند. این مجموعه در ایجاد، بهره‌گیری از تجهیزات و بهره‌وری، توسعه و تعمیر و نگهداری تاکنون موفق بوده است. به همین دلیل از این پس با همکاری همکاران خود دغدغه‌های عزیزان را بهتر و دقیق‌تر بررسی و پیگیری می‌کنیم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه عنوان کرد: به نظر می‌رسد تمام مسئولان کشور که به‌ نوعی با فولاد مبارکه در ارتباط هستند، باید با حضور در این شرکت، از نزدیک مباحث آن را لمس کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها رویکرد دقیق‌تری داشته باشند. تاکنون از بسیاری از کارخانه‌های کشور بازدید کرده‌ایم اما امروز در فولاد مبارکه با جذابیت‌ها و دستاوردهای کم‌نظیری آشنا شدیم که نیاز است این دستاوردها اطلاع‌رسانی شود.

جمادی با اشاره به اهمیت حمایت از بخش خصوصی و خصوصی‌سازی که در کشور از سال‌ها قبل با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوص صورت‌ گرفته است، مطرح کرد: آنچه که موردنظر رهبر معظم انقلاب است، برای ما حجت است. اینکه ایشان همواره تاکید دارند کار را به مردم بسپاریم و به همین دلیل ما نیز تلاش می‌کنیم که به تولید کمک کنیم و اجازه نخواهیم داد که خللی در اراده پولادمردان و تولیدکنندگان کشور ایجاد شود.

وی خاطرنتشان کرد: این مجتمع و سایر شرکت‌های تولیدکننده در امنیت پایدار شهرستان به‌ طور کلی امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور نقش بی‌بدیلی دارند. یکی از مشکلاتی که امروزه در کشور وجود دارد، معضل بیکاری و اهمیت اشتغال است. در چنین شرایطی علی‌رغم تمام چالش‌هایی که در مسیر تولید قرار گرفته است، شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه فعالیت خود را ادامه داده‌اند و همچنان در تولید و اشتغال ایفای نقش می‌کنند؛ از این‌ رو باید به این شرکت‌ها کمک شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور ابراز کرد: در دستگاه قضا ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه تشکیل شده است و وظیفه قانونی داریم که در کنار این شرکت‌ها و کارکنان آن‌ها کمک کنیم تا خللی در تولید و فعالیت این موسسات تولیدی ایجاد نشود. اگر احیانا در این مسیر مانع قضایی ایجاد شود و به رسیدگی‌های قضایی نیاز داشته باشد، قطعا به نحو مطلوب تدابیری اندیشیده خواهد شد تا در امر تولید خللی ایجاد نشود.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در این دیدار یادآور شد: امروز تولید در شرایطی در حال انجام است که در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار هستیم. اگر قبول داریم که در جنگ هستیم، همه باید این شرایط را حس کنند و نسبت به تداوم آن هم‌دلی داشته باشند. همچنان که در دوران دفاع مقدس همه با هم همدل و هم‌راستا بودند. متاسفانه بعضا شاهد این هستیم که با تولیدکنندگان آن‌طور که باید همراهی لازم برای این شرایط سخت انجام شود، انجام نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم رویه‌های عادی پاسخگو نیست، مطرح کرد: در بسیاری از مواقع باید با تحریم‌ها مقابله کرد. در بعضی مواقع نیز باید آن‌ها را دور زد؛ در اینجا اگر قبول داریم که در شرایط جنگ هستیم، پس همه باید صنعت و صنعتگر را به‌ گونه‌ای یاری و حمایت کنند که آن‌ها نیز بتوانند در این شرایط خاص تصمیم‌های خاص بگیرند و بتوانند موفقیت‌ها را از دل همین شرایط خاص استخراج و خلق کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه با درک صحیح از این شرایط سخت دست روی دست نگذاشته است و در بسیاری از موضوعات از جمله تامین انرژی، تجهیزات و منابع مورد نیاز خود با احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و خورشیدی و همچنین ورود به حوزه معدن و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود، تاکنون شرایط سخت تحریم را مدیریت کرده و اجازه نداده است که بازار داخل با التهاب مواجه شود.

طیب‌نیا بیان کرد: متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که دستورالعمل‌هایی وضع می‌شود که حرکت صنعت و تصمیم‌گیران آن را کند یا متوقف می‌کند. بنابراین لازم است مسئولان محترم راه‌حل‌هایی ارائه دهند و شرایطی فراهم کنند که مدیران با اعتماد و جسارت بیشتری در مسیر تولید و توسعه اقتصادی کشور تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ثبات بازار، تثبیت قیمت‌ها و لزوم اصلاح قیمت‌گذاری‌ها، مطرح کرد: متاسفانه قیمت‌گذاری‌ها به شکلی است که نه‌تنها تولیدکننده بلکه مصرف‌کننده نهایی نیز سود نمی‌برند و عملا این واسطه‌ها هستند که به سودهای کلانی دست می‌یابند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد فولاد مبارکه در سنوات اخیر، تصریح کرد: سال جاری فولاد مبارکه ۵۴ هزار میلیارد تومان سود بین دارندگان سهام عدالت، تامین اجتماعی و بسیاری از بازنشستگان و اقشار متوسط جامعه که سهام فولاد مبارکه را دارند، توزیع کرده است؛ در حالی که این شرکت به‌ عنوان یکی از شرکت‌هایی که خصوصی‌سازی به بهترین شکل ممکن در آن اجرا شده است، ضرورت دارد قوانین بخش خصوصی نیز با قوت بیشتری بر آن حاکم شوند و باید نگاه به شرکت‌های واگذار شده با رویکرد خصوصی‌سازی باشد.

طیب‌نیا ادامه داد: همچنان که اشاره شد، ما در یک جنگ تمام‌‌عیار اقتصادی هستیم و نیاز به پشتیبانی داریم. فولاد مبارکه کارخانه‌ای است که اگر به هر دلیل متوقف شود، بسیاری از خطوط تولید کارخانه‌های کشور نیز از حرکت باز خواهند ایستاد. یه همین دلیل باید مسئولان و دست‌اندرکاران دلسوز نیز از این کارخانه به‌ عنوان پیشران و موتور محرک سایر صنایع حمایت کنند تا این شرکت بتواند همچنان برای اقتصاد و جامعه منشا اثر باشد.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای دیگر فولاد مبارکه، عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ فولاد مبارکه ده‌ها رکورد تولید داشته است، همچنین به فناوری تولید بیش از ۱۴ محصول جدید که تاکنون در کشور تولید نمی‌شدند، دست‌ یافته است. با همت همکاران این محصولات جدید به‌ خوبی تولید و در بسیاری از پروژه‌های حساس کشور مورد استفاده قرار گرفته است. از این‌ رو فولاد مبارکه برای اینکه همچنان بتواند برای کشور مفید باشد، نیاز به حمایت و مساعدت حداکثری دلسوزان تصمیم‌ساز کشور دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و دستاوردهای فولاد مبارکه، لزوم آگاهی مسئولان و مردم جامعه از عملکرد این شرکت را مورد تاکید قرارداد و گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که با تحریک دشمنان برای این شرکت جریان‌سازی‌های هدفمندی انجام و در مسیر حرکت پرشتاب این شرکت موانع متعددی ایجاد می‌شود که ضرورت دارد مسئولان محترم نسبت به این امر نیز با دقت بیشتری اقدام کنند.

طیب‌نیا ابراز کرد: مادامی که مدیران و کارکنان فولاد مبارکه دست حمایت و هم‌دلی و همراهی مسئولان محترم نظام را روی شانه‌های خود حس کنند، به‌ این‌ ترتیب بیش‌ از پیش می‌توانند در این شرایط سخت اقتصادی به اقتصاد کشور و جامعه خدمت کنند.

وی برنامه‌ریزی و اختصاص تورهای ویژه برای بازدید مسئولان محترم کشور از فولاد مبارکه را امری ضروری دانست و افزود: مسئولان محترم نظام به‌ ویژه مسئولان حوزه قضایی کشور باید به فولاد مبارکه بیشتر سفر کنند و با دستاوردها و مجاهدت‌های کارکنان این شرکت بیش‌ از پیش آشنا شوند. یقینا در این صورت است که با نگاه متفاوت، از تولید و صنعت کشور حمایت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان خاطرنشان کرد: همچنان که پیش‌ از این نیز اشاره شد، مدیران فولاد مبارکه برای اینکه بتوانند این شرکت را به جایگاه فعلی برسانند، از آغاز بهره‌برداری تاکنون در شرایط بسیار سخت از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، تصمیماتی بسیار سخت و شجاعانه گرفته‌اند و خوشبختانه در اکثر آن‌ها با سربلندی بیرون آمدند که پایداری در سوددهی مستمر، انجام به‌ موقع تعهدات قانونی، بی‌نیاز کردن کشور از واردات بسیاری از محصولات فولادی و ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موید این مطلب است.

گفتنی است در جریان این بازدید که با روز درختکاری مصادف بود، معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه مدیرعامل فولاد مبارکه پس از حضور در معراج‌ الشهدای فولاد مبارکه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، در تاکید بر اهمیت کاشت نهال و حفاظت از محیط‌ زیست در باغچه فضای سبز فولاد مبارکه یک نهال غرس کردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14234

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.