• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر تولید شرکت نورد فولاد کسری

نوسانات قیمتی در بازار، تولیدکنندگان را از نفس می‌اندازد!/ برابری قیمت مواد اولیه با قیمت فروش سفارشی

  • کد خبر : 1625
  • 10 تیر 1399 - 15:50
نوسانات قیمتی در بازار، تولیدکنندگان را از نفس می‌اندازد!/ برابری قیمت مواد اولیه با قیمت فروش سفارشی
مدیرتولید شرکت نورد فولاد کسری گفت: طی چند ماه اخیر قیمت مواد اولیه به شدت افزایش یافته و باعث شده تا برای شرکت‌هایی که به صورت سفارشی چندماهه کار می‌کنند، قیمت فروش با قیمت مواد اولیه برابر شود.

مدیرتولید شرکت نورد فولاد کسری گفت: طی چند ماه اخیر قیمت مواد اولیه به شدت افزایش یافته و باعث شده تا برای شرکت‌هایی که به صورت سفارشی چندماهه کار می‌کنند، قیمت فروش با قیمت مواد اولیه برابر شود.

مهرداد انصاری کیا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت نورد فولاد کسری توانایی تولید حدود ۹۰ هزار تن ورق گرم در سال با گرید ST37 و ضخامت ۱۵ میلی‌متر به بالا را دارد اما تاکنون به ظرفیت اسمی نرسیده‌ایم. مشکلات موجود و وضعیت بازار باعث کاهش تولید و عدم تحقق ظرفیت اسمی شرکت شده است، البته در برخی مواقع نقدینگی و سرمایه در گردش پایین شرکت نیز بر مشکلات می‌افزاید.

وی افزود: تولیدکنندگان کوچک و متوسط صنعت فولاد با مشکلات متعددی در زمینه مالیات دست و پنجه نرم می‌کنند. به ویژه مالیات بر ارزش افزوده موجب خروج سرمایه‌گذاری و کاهش تولید بسیاری از واحدها شده است. با اینکه سال گذشته «رونق تولید» و سال جاری «جهش تولید» نام‌گذاری شدند، اما هیچ تحولی از سوی سازمان مالیات برای تحقق شعارهای سال صورت نگرفت و همچنان به رویه‌های سابق خود ادامه می‌دهد.

مدیرتولید شرکت نورد فولاد کسری اضافه کرد: علاوه بر مشکل مالیاتی، تامین مواد اولیه با نوساناتی که در بازار رخ می‌دهد، دشوار است. متاسفانه قیمت‌ها به صورت روزانه تغییر می‌کنند و نمی‌توان برنامه‌ریزی مشخصی برای تولید داشت، البته مواد اولیه در بازار به میزان کافی وجود دارد اما نوسان حاکم بر بازار باعث می‌شود تا تامین‌کنندگان برای تحویل کالا تاخیر کنند که این تاخیر می‌تواند موجب کاهش یا توقف تولید یک شرکت شود.

وی ادامه داد: شرکت ما واحد ذوب در اختیار ندارد و ناچار به خرید اسلب و بعضا شمش‌های ابعادی است. تولیدکنندگان بزرگ اسلب در کشور، شرکت‌های فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه هستند که این شرکت‌ها اسلب را به طور مستقیم به اشخاص یا تاجران نمی‌‌فروشند، مگر اینکه مشتری از یک شرکت نوردکار به این تولیدکنندگان نامه داشته باشد. نوردکاران باید با ارائه درخواست‌های خود به صورت مکتوب به تولیدکنندگان و ثبت تناژ، آدرس و نحوه خرید، نسبت به تامین اسلب اقدام کنند، در غیر این صورت قادر به تامین اسلب به صورت مستقیم از تولیدکنندگان نخواهند بود.

انصاری کیا عنوان کرد: وضعیت بازار و تقاضای برای ورق فولادی نسبتا مطلوب است اما در برخی مواقع شرایط بازار به‌ گونه دیگری رقم می‌خورد. به طور مثال، اواخر سال گذشته سفارش یک هزار و ۵۰۰ تن ورق فولادی از مشتری دریافت کردیم که تامین اسلب آن توسط مشتری صورت گرفت. برای این منظور پیش‌فاکتورهایی برای مشتری صادر شد تا سه ماه بعد یعنی اواخر خرداد ماه، ورق خود را دریافت کند اما اکنون قیمت ورق فروخته شده به مشتری با قیمت اسلب برابری می‌کند؛ این یعنی سودی از این معامله نصیب شرکت ما نشده است و مبلغ به دست آمده تنها کفاف تامین مواد اولیه را برای پروژه‌های بعدی می‌دهد.

مدیرتولید شرکت نورد فولاد کسری اذعان کرد: افزایش یا کاهش شدید قیمت ورق در بازار باعث دست نگاه داشتن مشتریان برای خرید می‌شود. به عبارت بهتر، نوسانات قیمتی به همه تولیدکنندگان آسیب می‌زند و مانع از برنامه‌ریزی آن‌ها می‌شود اما در صورت ایجاد ثبات در روند قیمت‌ها، تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: فروش تولیدات به دو صورت انبوه و سفارشی است. در فروش سفارشی، باید ورق فولادی پس از فروش به مشتری داده شود و به این ترتیب کالا در انبار باقی نمی‌ماند. در این شیوه فروش، نوسانات قیمتی به تولیدکننده بیشتر آسیب می‌زند اما شرکت نورد فولاد کسری معمولا بر اساس موجودی انبار، ورق‌های خود را به فروش می‌رساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1625

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است