• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نوسان قیمت منیزیم در چین

  • کد خبر : 8943
  • 07 دی 1401 - 10:41
نوسان قیمت منیزیم در چین
بر اساس تحقیقات موسسه «SMM»، حجم تولید شمش منیزیم چین در ماه اکتبر 2022 کمی کمتر از سطح متوسط سالانه و حدود 78 هزار تن بود. حجم تولید از ابتدای سال 2022 تاکنون، حدود 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و میزان عرضه داخلی چین در سال جاری، رشد بالای خود را در مقایسه با سال گذشته حفظ کرد.

بر اساس تحقیقات موسسه «SMM»، حجم تولید شمش منیزیم چین در ماه اکتبر ۲۰۲۲ کمی کمتر از سطح متوسط سالانه و حدود ۷۸ هزار تن بود. حجم تولید از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، حدود ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و میزان عرضه داخلی چین در سال جاری، رشد بالای خود را در مقایسه با سال گذشته حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «SMM»، قیمت منیزیم داخلی چین تحت فشار کاهش یافت. همچنین در مقایسه با اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۲ در بازار، قیمت‌ها روند ثابتی داشت و سپس به حدود ۲۴ هزار یوان در هر تن در هفته ابتدایی ماه نوامبر ۲۰۲۲ رسید. برخی از معاملات حتی در پایین‌ترین سطح قیمتی یعنی حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ یوان در هر تن انجام شد و یک احساس روند نزولی در بازار هم در جانب عرضه و هم در جانب تقاضا وجود داشت. برخی از عرضه‌کنندگان نهایی در دیگر کشورها گفتند که مظنه معاملات آتی برخی از معامله‌گران چین و کشورهای دیگر همچنان در حال کاهش است. به‌علاوه قیمت فلز منیزیم همچنان با شیب نزولی در حال کاهش است.

از منظر روند عرضه و تقاضا و بر اساس تحقیقات موسسه «SMM»، حجم تولید شمش منیزیم چین در ماه اکتبر ۲۰۲۲ کمی کمتر از سطح متوسط سالانه و حدود ۷۸ هزار تن بود. حجم تولید از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، حدود ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت و میزان عرضه داخلی چین در سال جاری رشد بالای خود را در مقایسه با سال گذشته حفظ کرد. به همان نسبت، رشد صادرات به عنوان یکی از نیروهای محرکه اصلی روند تقاضای شمش منیزیم، به نسبت کاهشی بود. حجم صادرات در مجموع در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ به ۲۱۰ هزار تن رسید که افزایش ۸٫۷۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین تاثیر عوامل در سطح کلانی چون همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضا در چین بسیار ناچیز بود و موجب شد بازار منیزیم حالت مازاد عرضه خود را حفط کند. قدرت چانه‌زنی صنایع بالادستی به شدت ضعیف بود که نشان از روند کاهش تدریجی قیمت منیزیم در سال جاری است.

در شرایط مازاد عرضه، برخی از شرکت‌ها نسبت به فرا رسیدن فصل پیک خرید و فروش در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ ابراز خوش‌بینی کرده بودند. با این حال، با سنجش عملکرد فعلی بازار می‌توان بیان کرد که توسعه بازار منیزیم به سمت و سویی که فعالان بازار انتظار داشتند پیش نمی‌رود. همچنین قیمت منیزیم به زیر ۲۴ یوان در هر تن کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل کاهش حجم تقاضا از صنایع پایین‌دستی است. اگرچه سفارش‌ها در ماه نوامبر ۲۰۲۲ در مقایسه با ماه اکتبر بهبود یافته است اما نسبت به دوره مشابه در سال گذشته فاصله زیادی دارد و حتی نشانه‌هایی از کاهش بیشتر در حجم تقاضا وجود دارد.

یکی از تاجران بزرگ منیزیم اعلام کرد که رقابت بین شرکت‌ها باعث شده است که قیمت نقدی بسیار کمتر از قیمت در بازار فیزیکی فعلی باشد. وی افزود که ریسک معاملات پیش فروش برای صادرکنندگان در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

در مورد اینکه آیا روند حجم تقاضای آتی می‌تواند بهبود یابد، موسسه «SMM» معتقد است با توجه به افزایش قابل ‌توجه حجم عرضه شمش منیزیم داخلی چین در سال جاری، بعید است که وضعیت مازاد عرضه در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ تحت تاثیر بحران همه‌گیری کرونا در چین و بحران انرژی در اروپا تغییر پیدا کند. با توجه به گستردگی بازار در سال گذشته و در نظر گرفتن سود زیاد شرکت‌های تولیدکننده منیزیم، احتمال کاهش قیمت منیزیم و رسیدن به زیر نقطه سر به سر به دلیل وضعیت موجودی انبارهای منیزیم، به نسبت اندک است. به همین دلیل انتظار می‌رود قیمت ‌منیزیم در دامنه محدوده کف و سقف قیمتی باقی بماند و موسسه «SMM» نگاه خود را همچنان به تغییرات در معاملات بازار معطوف کند.

انتهای پیام//

 

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8943

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است