• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

همکاری ایران و زیمبابوه در حوزه زمین‌شناسی

  • کد خبر : 12006
  • 17 بهمن 1401 - 9:20
همکاری ایران و زیمبابوه در حوزه زمین‌شناسی
به‌ دنبال برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و زیمبابوه همکاری دو کشور در پروژه‌های زمین‌شناسی کاربردی، اکتشافی، معدن‌کاری و آموزش پرسنل تقویت خواهد شد.

به‌ دنبال برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و زیمبابوه، همکاری دو کشور در پروژه‌های زمین‌شناسی کاربردی، اکتشافی، معدن‌کاری و آموزش پرسنل تقویت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه در تاریخ ۱۲ بهمن سال جاری آغاز به‌کار کرد و پس از برگزاری نشست‌های کمیته‌های تخصصی مختلف، سند اجلاس دوجانبه به امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر امور خارجه زیمبابوه رسید.

در سند اجلاس در قسمت تفاهمات صنعتی و معدنی ذکر شده است: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران آمادگی دارد در اجرای پروژه‌های‌ زمین‌شناسی‌ کاربردی، اکتشافی، معدن‌کاری و آموزش پرسنل با سازمان زمین‌شناسی زیمبابوه همکاری کند.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی ایران و سازمان زمین‌شناسی زیمبابوه در زمینه موضوعات زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی به تفاهمات خوبی رسیده‌اند.

به دنبال مذاکرات انجام‌شده از سوی هانیه بخشایی، مدیر اداره بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور با مازمو، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر سیاست‌های راهبردی و دلیوایو، کارشناس ارشد توسعه مواد معدنی وزارت معادن و توسعه معدن زیمبابوه در خلال برگزاری این اجلاس و اظهار تمایل مدیران این کشور بر آغاز همکاری مشترک زمین‌شناسی و معدنی مقرر شد، یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و زیمبابوه تا پایان ماه می ۲۰۲۳ نهایی شد.

همچنین دو طرف نسبت به ارسال طرح کلی موضوعات پیشنهادی در زمینه زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی از سوی سازمان زمین‌شناسی ایران تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ به سازمان زمین‌شناسی جمهوری زیمبابوه توافق کردند تا پس از گردآوری اطلاعات و داده‌های زمین‌شناسی و معدنی این کشور، پیشنهادات تخصصی برای اجرایی شدن پروژه‌ها نهایی شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12006

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.