• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

هوشمند‌سازی معادن ایران با اینترنت اشیا

  • کد خبر : 12011
  • 17 بهمن 1401 - 9:29
هوشمند‌سازی معادن ایران با اینترنت اشیا
مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی از تمرکز معادن ایران بر هوشمندسازی و استفاده از اینترنت اشیا خبر داد و‌ گفت: این کار بر اساس انقلاب پنجم صنعتی صورت می‌گیرد اما قرار نیست نیروی انسانی از معادن حذف شود.

مجری طرح ایجاد زیست‌ بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی از تمرکز معادن ایران بر هوشمندسازی و استفاده از اینترنت اشیا خبر داد و‌ گفت: این کار بر اساس انقلاب پنجم صنعتی صورت می‌گیرد اما قرار نیست نیروی انسانی از معادن حذف شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از برنا، مجید وفایی‌فرد در رویداد هم‌رسانی توسعه بازار و تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری دایان پنج، بیان کرد: رویدادهای قبلی در حوزه‌های فولاد، ماشین‌آلات معدنی، معدن، مواد معدنی، فرآوری و «HSE» بود اما در رویداد دایان پنج محصول مختلف بررسی می‌شود.

وی افزود: صنعت نسل چهار در دایان پنج بررسی خواهد شد. اتصال و هم‌گرایی در شرایط فعلی در دستور کار صنایع است که این صنعت هنوز به برخی کشورها ورود نکرده است اما برخی از کشورها در حال تحمل چالش‌های انقلاب صنعتی پنجم هستند.

مجری طرح ایجاد زیست‌ بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: چالش‌های نسل چهارم انقلاب صنایع، ماشین‌سازی و تمرکز بر اقتصاد و سودآوری است که به نظر می‌رسد انسان در حال حذف از کارهای تولیدی است.

وفایی‌فرد ادامه داد: برخی تراک‌ها در معادن هوشمند و انسان‌ها از آن حذف شدند که یکی از چالش‌های برخی معادن در کانادا حذف انسان از معادن است اما قرار نیست با هوشمند‌سازی، فعالیت انسان‌ها حذف شود بلکه در انقلاب پنجم صنعتی باید انسان و هوشمندسازی را با هم داشته باشیم.

وی افزود: صنعت باید تاب‌آوری داشته باشد؛ البته در ایران به دلیل تحریم تاب‌آوری را داشتیم اما در دنیای پساکرونا صنایع دنیا به چالش کشیده شد که تاب‌آوری‌ها دچار مشکل شد. ضمن اینکه پایدار بودن صنایع هم مهم است.

مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: معدن‌کاری نوین، یکی از پایه‌های اصلی انقلاب صنعتی چهارم است و در همین راستا باید اطلاعات مهم معادن و اینترنت اشیا و هوشمندسازی معادن عملیاتی شود که در معدن چادرملو با استفاده از فناوری هوشمندسازی تراکت‌ها و ماشین‌آلات معدن را کنترل می‌کنند. ایمینو نیز به دنبال هم‌گرایی استارت‌آپ‌های معدنی و فرآوری و صنایع مرتبط با صنعت و معدن است.

وفایی‌فر خاطرنشان کرد: جشنواره‌ای برای حمایت از ایده‌های برتر مورد استفاده در معادن را در سال آینده برگزار می‌کنیم که فراخوان آن در بهمن ماه سال جاری منتشر خواهد شد. صنعت نسل چهارم و هوشمندسازی معادن و اینترنت اشیا را به صورت در این جشنواره مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12011

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.