• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه:

ورق آلومینیومی بهترین مواد اولیه برای تولید کامپوزیت پانل است

  • کد خبر : 6258
  • 08 اسفند 1398 - 11:44
ورق آلومینیومی بهترین مواد اولیه برای تولید کامپوزیت پانل است
کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه گفت: از ورق آلومینیومی، گالوانیزه و آلوزینک می‌توان برای تولید کامپوزیت پانل استفاده کرد اما کامپوزیت پانلی که با استفاده از ورق آلومینیومی تولید شود، بالاترین کیفیت ممکن را دارد البته قیمت این نوع کامپوزیت پانل نیز از سایر محصولات بیشتر است.

کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه گفت: از ورق آلومینیومی، گالوانیزه و آلوزینک می‌توان برای تولید کامپوزیت پانل استفاده کرد اما کامپوزیت پانلی که با استفاده از ورق آلومینیومی تولید شود، بالاترین کیفیت ممکن را دارد البته قیمت این نوع کامپوزیت پانل نیز از سایر محصولات بیشتر است.

امیرحسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: فعالیت بازرگانی و تولیدی شرکت از سال ۱۳۸۲ و با نام تجاری «آلومینیوم ماهان» آغاز شد و این شرکت با بهره‌مندی از تجارب علمی و عملی سال‌های گذشته، توانست در زمینه طراحی سازه‌های صنعتی و عمرانی، ساختمان‌های پیش‌ساخته، پوشش سقف و دیوار و نیز ارائه انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری، انواع ورق‌های آلومینیومی، گالوانیزه، آلومینیوم جکت و استیل با تنوع محصول برحسب درخواست مشتری آماده و ارائه دهد.

وی بیان کرد: در زمینه تولید آلومینیوم جکت و ساندویچ پانل پلی استایرن فعالیت داریم، همچنین نماینده ساندویچ پانل پلی استایرن شرکت ماموت و کبیر پانل هستیم و نمایندگی رسمی فولاد مبارکه در زمینه ورق گالوانیزه و شرکت فراز عایق زرین را داریم؛ البته عایق گرم را خریداری و عایق سرد را در شرکت تولید می‌کنیم.

کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه توضیح داد: تولید آلومینیوم جکت به این صورت است که ورق‌های آلومینیومی را به وسیله ورق‌های آلومینیومی پلی کرافت، لمینه و عایق حرارتی تولید می‌کنیم؛ این محصول در شرکت‌های پتروشیمی کاربرد بیشتری دارد و عموما ضخامت تجمیعی آلومینیوم جکت بین ۰٫۴ تا ۱٫۲ میلی‌متر است که تولیدکننده انحصاری این محصول در کشور هستیم.

در پروژه‌های بزرگ ملی حضور داریم

موسوی عنوان کرد: برای تولید ساندویچ پانل سقفی و دیواری به ورق گالوانیزه فولادی شرکت فولاد مبارکه نیاز است که در بورس کالا برای خرید این محصول سهمیه داریم؛ شرکت فولاد مبارکه قادر است ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های مختلف تولید کند؛ بخشی از ورق‌های خریداری شده را در پروژه‌ها استفاده می‌کنیم و بخشی دیگر را در بازار آزاد می‌فروشیم.

وی اذعان کرد: شرکت ما تولیدکننده محصولاتی است که در پروژه‌های بزرگ ملی استفاده می‌شود، برای مثال در حال حاضر در پروژه ملی فولاد زرند حضور داریم، به گونه‌ای که یکی از پیمان‌کاران اصلی این پروژه هستیم که پوشش این پروژه ۵۰۰ هزار متر مربع است و پروژه عایق‌کاری آن را شروع کرده‌ایم.

کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه افزود: در مجموع به دلیل نوسانات قیمت ورق آلومینیوم و مافیایی که در زمینه خرید و فروش مواد اولیه در کشور وجود دارد، در خصوص تهیه و تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شدیم.

موسوی در ادامه تصریح کرد: گاهی شاهد بودیم که قیمت مواد اولیه آلومینیومی در یک ماه، دو بار افزایش قیمت شدیدی داشت که براساس قیمت‌های بورس فلزات لندن نبوده، در نهایت بعد از چند بار افزایش قیمت، برای از بین بردن ناراضایتی تولیدکنندگان، قیمت‌ها را به میزان ناچیزی کاهش می‌دهند که اینگونه قیمت‌گذاری آلومینیوم در کشور منطقی و درست نیست. به دلیل مافیایی که در کشور وجود دارد و این نوسانات قیمتی امکان توسعه فعالیت را از ما گرفته است.

دسترسی محدود به مواد اولیه باکیفیت

وی عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که ما در زمینه تولید این محصول با آن مواجه هستیم، واردات مواد اولیه است برای مثال باید فوم مورد نیاز برای تولید این محصول را وارد ‌کنیم اما امکان واردات مواد اولیه باکیفیت را نداریم؛ همچنین برای تولید ساندویچ پانل‌ها، باید ورق‌های آلومینیومی و گالوانیزه‌ای خریداری و استفاده کنیم که دسترسی ما به مواد اولیه باکیفیت و مرغوب بسیار محدود شده است.

کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه بیان کرد: دستگاه‌هایی که برای تولید اینگونه محصولات لازم داریم نیز در کشور تولید و وارد نمی‌شود؛ به همین خاطر، یکی از عمده مشکلات ما در زمینه تجهیزات تولید است که در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستیم.

امکان داخلی‌سازی دستگاه‌ها وجود ندارد

موسوی اذعان کرد: امکان داخلی‌سازی دستگاه‌ها در کشور وجود ندارد، به همین دلیل، باید تکنولوژی‌های ضروری را از کشورهای ایتالیا، آلمان و چین وارد کنیم که البته قدرت خرید دستگاه‌های تولید شده از ایتالیا و آلمان را به دلیل قیمت‌های بسیار بالا نداریم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته، ورق آلومینیومی را از سایر کشورها وارد می‌کردیم اما در حال حاضر، واردات این مواد اولیه صرفه اقتصادی ندارد البته کیفیت ورق‌های تولید شده در کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و در حقیقت واردات ورق آلومینیومی در این شرایط که این محصول در کشور تولید می‌شود، منطقی نیست.

کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه تصریح کرد: یکی دیگر از مواد اولیه ضروری برای تولید کامپوزیت پانل‌ها، ورق آلوزینک است که تولید این نوع ورق در کشور بسیار محدود است. از این رو باید ورق آلوزینک از چین را وارد کنیم؛ آلوزینک ترکیب آلومینیوم و زینک است و به وسیله نورد این نوع ورق را تولید می‌کنند.

در شهرهای جنوبی باید از ورق آلوزینک استفاده شود

موسوی افزود: قیمت ورق آلوزینک از ورق آلومینیومی پایین‌تر است و استفاده از ورق آلوزینک در کامپوزیت پانل‌ها بسیار پرکاربرد است؛ یکی از مزیت‌های اصلی ورق آلوزینک، عدم زنگ‌زدگی است و در نتیجه، به بسیاری از مشتریانی که در جنوب کشور زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌شود به دلیل رطوبت بالایی که شهرهای جنوبی دارند، از این نوع ورق‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورق گالونیزه را به مشتریانی که در شهرهای جنوبی زندگی می‌کنند، پیشنهاد نمی‌دهیم؛ به این دلیل که زنگ‌زدگی ورق گالوانیزه سریع‌تر از سایر محصولات فلزی است و با اینکه آلوزینک قیمت بالاتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد اما کارکرد ورق آلوزینک بهتر از ورق گالوانیزه است.

کارشناس بازرگانی و فروش شرکت دژاستیل ماهان کاوه بیان کرد: کامپوزیت پانلی که به وسیله ورق آلومینیومی تولید می‌شود مرغوب‌ترین و بهترین کیفیت را دارد و از لحاظ استحکام و عایق حرارتی بهتر از سایر ورق‌ها است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6258

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است