• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس:

وضعیت بازار فروش بریکت مطلوب است

  • کد خبر : 6056
  • 26 آبان 1398 - 0:58
وضعیت بازار فروش بریکت مطلوب است
مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: ممکن است تصمیم ما برای طرح توسعه این باشد که به جای راه‌اندازی واحد فولادسازی، دو واحد بریکت‌سازی احداث کنیم و بریکت را به عنوان محصول نهایی به فروش برسانیم.
مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: ممکن است تصمیم ما برای طرح توسعه این باشد که به جای راه‌اندازی واحد فولادسازی، دو واحد بریکت‌سازی احداث کنیم و بریکت را به عنوان محصول نهایی به فروش برسانیم.

مرتضی یزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: در دنیا این کار مرسوم نیست که کارخانه بریکت سازی احداث کنند؛ یعنی بریکت معمولا محصول نهایی کارخانه نیست. در واقع بریکت تولید شده در این کارخانه‌ها در بیشتر مواقع به عنوان محصول میانی، صرف تولید محصولات فولادی همان کارخانه‌ها می‌شود و آنچه در بازار به شکل بریکت به فروش می‌رسد، در واقع مازاد تولید این شرکت‌ها است.

وی درباره برنامه‌های آینده کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در راستای تولید بریکت، عنوان کرد: ما ممکن است در طرح توسعه شرکت، به این نتیجه برسیم که چون در حال حاضر تولید بریکت از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است، تا اطلاع ثانوی، واحد فولادسازی خود را احداث نکنیم و به جای آن، دو واحد مشابه واحد فعلی بریکت‌سازی، راه‌اندازی کنیم و تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده بریکت در جهان شویم.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در این باره افزود: البته این شرایط موقتی است و تا زمانی ادامه خواهد داشت که ما واحد فولادسازی خود را راه‌اندازی نکرده باشیم ولی به محض راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحد، ما نیز این بریکت تولیدی را در واحد فولادسازی خود مصرف خواهیم کرد و دیگر آن را برای فروش ارائه نمی‌کنیم.

یزدخواستی در مورد دلایل در پیش گرفتن این برنامه، یادآور شد: این تدبیری نبوده که ما از ابتدا قصد اجرای آن را داشته باشیم و مطالعه و بررسی پیچیده‌ای در مورد آن انجام شده باشد؛ بلکه این تصمیم به دلیل آماده نشدن واحد فولادسازی توسط مجری طرح و با توجه به شرایط موجود اتخاذ شده است.

وی در مورد قیمت بریکت و تفاوت‌های آن با آهن اسفنجی، بیان کرد: این محصول نسبت به آهن اسفنجی، از قیمت بالاتری برخوردار است ولی مزایای زیادی را نسبت به این ماده اولیه سنتی در صنایع فولادسازی دارد که شاید بارزترین ویژگی آن، قابلیت نگهداری بلندمدت آن باشد. به همین دلیل نیز در بازارهای جهانی یک ماده شناخته شده و پرطرفدار محسوب می‌شود.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در خصوص صادرات بریکت تولیدی این واحد و مشکلات احتمالی پیش رو، با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، خاطرنشان کرد: گرچه تحریم‌ها بی‌تاثیر نبوده و کار ما را برای صادرات با مشکلاتی مواجه خواهد کرد ولی بدون تردید این مشکلات قابل برطرف شدن هستند زیرا بازار فولاد جهان، خواستار بریکت است و فولادسازان تمایل دارند که با ما وارد معامله شوند.

وی تصریح کرد: مسیر صادرات اگرچه دچار موانعی شده ولی می‌توان برای رسیدن به مقصد، راه‌های دیگری را پیدا کرد و از هدف، منصرف شدن منطقی نیست؛ از طرف دیگر، مشتریان خارجی ما نیز علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدید‌های موجود، به سود و بهره مالی خود توجه می‌کنند و راه‌های معامله و مبادله جدیدی برای ارتباط با ما پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6056
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است