• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی فرد شاهین

وضعیت مطلوبی در تولید و صادرات مفتول گالوانیزه داریم

  • کد خبر : 1607
  • 29 خرداد 1399 - 12:01
وضعیت مطلوبی در تولید و صادرات مفتول گالوانیزه داریم
عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی فرد شاهین گفت: ماده اولیه تولید مفتول گالوانیزه، میلگرد و شمش روی است. خوشبختانه تولید میلگرد کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و طی چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته در این صنعت، میزان تولید میلگرد، کفاف نیاز داخلی را می‌دهد. ضمن اینکه در رابطه با شمش روی نیز کشور ما به خودکفایی کامل رسیده و تامین آن به آسانی از تولیدکنندگان این محصول امکان‌پذیر است.

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی فرد شاهین گفت: ماده اولیه تولید مفتول گالوانیزه، میلگرد و شمش روی است. خوشبختانه تولید میلگرد کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و طی چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته در این صنعت، میزان تولید میلگرد، کفاف نیاز داخلی را می‌دهد. ضمن اینکه در رابطه با شمش روی نیز کشور ما به خودکفایی کامل رسیده و تامین آن به آسانی از تولیدکنندگان این محصول امکان‌پذیر است.

احمد فرد شاهین تپه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت فرد شاهین سال ۱۳۹۸ وضعیت نسبتا مطلوبی داشت و تولید محصولات آن متناسب با ظرفیت بود. با این حال، صادرات به افزایش میزان تولید شرکت و بهبود شرایط کمک بسیاری کرد.

وی افزود: شرکت فرد شاهین عمدتا در زمینه تولید مفتول گالوانیزه فعالیت می‌کند که ماده اولیه آن میلگرد و شمش روی است. خوشبختانه تولید میلگرد کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و طی چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته در این صنعت، میزان تولید میلگرد، کفاف نیاز داخلی را می‌دهد. ضمن اینکه در رابطه با شمش روی نیز به عنوان ماده اولیه دیگر، کشور ما به خودکفایی کامل رسیده و تامین آن به آسانی از تولیدکنندگان این محصول امکان‌پذیر است. به این ترتیب، شرکت ما در زمینه مواد اولیه به هیچ عنوان به خارج وابستگی ندارد. در خصوص انرژی نیز کشور ما در وضعیت خوبی قرار دارد و برای تامین آن با مشکلی مواجه نیستیم.

بازار صادراتی رونق مناسبی دارد

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی فرد شاهین عنوان کرد: مهم‌ترین محصول شرکت فرد شاهین که صادر می‌شود، مفتول گالوانیزه است، البته محصولات مفتولی دیگر مانند توری شبکه، مفتول پخته و… نیز صادر می‌شوند. با این حال، شرکت ما در زمینه تولید مفتول گالوانیزه یک برند بوده و صادرات آن به عراق، پاکستان و افغانستان انجام می‌شود.

فرد شاهین تپه اذعان کرد: در خصوص بازاریابی و فروش صادراتی، واقعیت امر آن است که شرکت ما هیچ اقدام قابل توجهی را انجام نمی‌دهد. بسیاری از مشتریان از پایگاه الکترونیکی شرکت ما بازدید می‌کنند و با مشاهده لیست محصولات، سفارش می‌دهند. ضمن اینکه برخی مشتریان، محصولات شرکت صنعتی فرد شاهین را در بازارهای صادراتی مشاهده کرده‌اند و با توجه به خاص بودن و کیفیت آن، اقدام به سفارش‌ می‌کنند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه محصولات شرکت صنعتی فرد شاهین به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد، همواره از سوی مشتریان داخلی و صادراتی مورد استقبال قرار می‌گیرد و در عراق و پاکستان به عنوان یک برند مطرح در زمینه محصولات مفتول فولادی شناخته می‌شود، حتی متوجه شده‌ایم برخی مشتریان با توجه به نشان شرکت در محصولات، اقدام به دنبال کردن محصولات و پیگیری خرید از سایر مشتریان می‌شدند. با این حال، چند زبانه بودن سایت شامل انگیلسی، عربی و فارسی، کمک خوبی به شناساندن محصولات شرکت به مشتریان خارجی کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی فرد شاهین تصریح کرد: بهترین بازاریاب شرکت ما، کیفیت بسیار بالای محصول است. برخی از مشتریان به دلیل ترس از تحریم، خواهان محصول بدون نشان هستند اما برخی دیگر به دلیل کیفیت مناسب به جهت ارائه آن به دیگر تولیدکنندگان یا خریداران، خواهان محصول با نشان شرکت ما هستند. نشان شرکت ما در میان مشتریان صادراتی، به جذب مشتریان جدید منجر شده است، البته نقش تبلیغات و بازاریابی مدرن در فروش محصول تاثیر نسبتا زیادی دارد و به جهت شناساندن برند شرکت و محصول تولیدی در بازار انجام می‌شود. در این زمینه متاسفانه شرکت ما فعالیت چندانی انجام نداده است.

تنوع زیاد محصولات تولیدی

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی فرد شاهین در خصوص تولیدات این شرکت، خاطرنشان کرد: به دلیل نصب خطوط تولید، تنوع تولیدات و نیز نوع مواد اولیه، نمی‌توان رقم ظرفیت تولید را اعلام کرد، زیرا هنگامی که تنوع تولیدات افزایش می‌یابد و به سمت تولید محصولات کیفی می‌رویم، تناژ تولید با کاهش مواجه می‌شود و ممکن است این تلقی به وجود آید که با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنیم. در حالی که این‌گونه نیست. به طور کلی می‌توان گفت با وجود فروش صادراتی مناسب سال گذشته، تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد از ظرفیت خطوط تولیدی فعال بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار داخلی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، مطرح کرد: نرخ خرید داخلی از سوی مشتریان در سال جاری تقریبا مانند سال گذشته است اما تقاضای صادراتی رو به افزایش است، البته بیماری کرونا موجب بسته شدن موقت مرزها شد و وقفه کوتاهی در صادرات ایجاد کرد اما اکنون فعالیت تجاری و صادرات به روال عادی خود بازگشته و تنها در مرز پاکستان مشکل جزئی وجود دارد.

فرد شاهین تپه اظهار کرد: از آنجایی که مشتریان شرکت ما برای پرداخت هزینه، از طریق صرافی عمل می‌کنند، تقریبا در اکثر اوقات هزینه به صورت نقدی دریافت می‌شود. اگر مواردی نیز وجود داشته باشد که هزینه به صورت ارزی در خارج از کشور اخذ شود، معمولا مشکلی برای بازگرداندن آن به کشور پیش نمی‌آید. ضمن اینکه جهت رفع تعهد ارزی به کشور، مطابق با دستورالعمل‌ها، ارز خود را در اختیار متقاضیان واردات قرار می‌دهیم. به طوری که در سال گذشته شرکت ما توانست ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را رفع تعهد کند.

حمایت مالیاتی و بیمه‌ای، نیاز امروز تولیدکنندگان

فرد شاهین تپه تصریح کرد: به طور کلی برای تولید بسیاری از محصولات مصرفی مانند پیچ و مهره، میز و صنعتی، خودرو، سیم و کابل برق و…، از مفتول فولادی استفاده می‌شود. محصولات صنعت مفتول فولادی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و هر واحد تولیدی بخش بسیار کوچکی از این تنوع را عهده‌دار است و از این رو، این صنعت برای توسعه، نیاز به حمایت دارد.

وی اظهار کرد: مسئولین کشور، از همه چالش‌های تولیدکنندگان آگاه هستند. معمولا سازمان‌ها از تولیدکنندگان در هر صنفی، آمار دقیقی در اختیار دارند و بنابراین معایب و مشکلات صنعت را می‌دانند. هر چند که نیاز امروز صنعت و اقتصاد کشور جهت تحقق «جهش تولید»، ایجاد ثبات در قوانین و مقررات به ویژه در امر مالیات و بیمه است. در صورتی که مسئولان بتوانند قوانین بیمه و مالیات را سامان‌دهی کنند و تولیدکنندگان از این دو حوزه صدمه نبینند، قطعا شاهد تحول عظیمی در صنعت خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین بیان کرد: بیان «حمایت از تولیدکنندگان» از زبان مسئولان، موجب حمایت عملی نمی‌شود، البته مسئولان و به ویژه کارکنان اداره‌های بیمه و مالیات نیز محدودیت‌هایی را در رابطه با حمایت از تولیدکنندگان دارند و برای این منظور، لازم است تغییری در قوانین و مقررات ایجاد شود تا دست مسئولان نیز برای ارائه خدمات بهتر به تولیدکنندگان باز باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1607

نوشته‌های مشابه