• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیرعامل شرکت تولیدی بازرگانی زرین ورق آرتا:

وقت آزمون و خطا نیست

  • کد خبر : 17700
  • 12 اردیبهشت 1402 - 8:44
وقت آزمون و خطا نیست
مدیرعامل شرکت تولیدی بازرگانی زرین ورق آرتا، تولیدکننده پروفیل فولادی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دولت اقدامات اساسی جهت مهار تورم انجام دهد و زمینه رشد تولید در واحدهای صنعتی کوچک‌مقیاس را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت تولیدی بازرگانی زرین ورق آرتا، تولیدکننده پروفیل فولادی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دولت اقدامات اساسی جهت مهار تورم انجام دهد و زمینه رشد تولید در واحدهای صنعتی کوچک‌مقیاس را فراهم کند. اینکه ما بخواهیم یک تجربه اشتباه را چندین بار تکرار کنیم، به ضرر تولید و اقتصاد کشور تمام خواهد شد و امیدواریم با حضور مسئولان دلسوز و کاربلد، شاهد رونق و توسعه تولید در آینده نزدیک باشیم.

عبدالله مکارمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: تورم و گرانی بیش از حد در سال گذشته، باعث شد در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شویم و تولید خود را تنها با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی مجموعه ادامه دهیم. از طرفی، مشتریان و خریداران پروفیل نیز قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و به همین علت شاهد یک رکود نسبی در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۱ و در ادامه، روزهای ابتدایی سال جاری در سطح بازار بوده‌ایم.

ناچار به خرید ورق از بازار آزاد هستیم

وی در خصوص مشکلات موجود در عرصه تولید، افزود: نوسان قیمت مواد اولیه و افزایش هزینه‌های مربوط به بیمه و مالیات، از جمله مشکلاتی است که در سال پیش با آن روبه‌رو بودیم. ورق گرم، ماده اولیه مورد نیاز مجموعه در تولید پروفیل Z و سوله است که نسبت به خرید آن از بازار آزاد اقدام می‌کنیم. متاسفانه به دنبال مشکلی که برای ما در یکی از بانک‌های کشور ایجاد شده است، موفق به گشایش اعتبار اسنادی طی سه سال اخیر نشده‌ایم و نمی‌توانیم ورق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کنیم. قیمت ورق در بازار در حال حاضر به حدود ۳۶ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده و قیمت آن در بورس کالای ایران، حدود ۳۴ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. همین اختلاف دو هزار تومانی قیمت ورق، برای تولیدکننده مقرون به صرف نیست. از طرفی، قیمت ورق همواره با نوسان نرخ ارز تغییر پیدا می‌کند و بر همین اساس در برنامه‌ریزی برای تولید با مشکل مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت تولیدی بازرگانی زرین ورق آرتا در ارتباط با فرایند ساخت در این شرکت، عنوان کرد: برش‌کاری، خمش‌کاری و جوشکاری، سه فرایندی است که در ساخت سوله از آن‌ها استفاده می‌کنیم. کارخانه‌داران، عمده مشتریان سوله‌های ساخته‌شده در مجموعه ما هستند و پروفیل Z تولیدشده نیز در ساخت اسکلت فلزی کاربرد دارد. البه در گذشته ورق کرکره هم تولید می‌کردیم که به دلیل کمبود تقاضای کافی و مناسب، از تولید آن منصرف شدیم.

مکارمی در خصوص هدف‌گذاری دولت در توسعه صنایع فلزی، مطرح کرد: حقیقت امر این است که دولت باید ضمن کنترل و مهار تورم، مسیر تولید را برای فعالان این بخش هموار کند اما متاسفانه کمر تولیدکنندگان زیر بار گرانی خم شده و شرایط ادامه فعالیت آن‌ها را دشوار ساخته است. در حالی که اگر تورم کاهش و قدرت خرید مشتریان ما افزایش پیدا کند، بدون شک بازار مصرف هم با رونق همراه خواهد شد. افزایش هزینه‌های تولید سبب شده است که فعالان صنعت ساخت‌وساز از بتن آرمه به جای اسکلت فلزی استفاده کنند و سوله‌سازی نیز از رونق بیفتد. حدود ۴۰ روز از سال جدید می‌گذرد و امیدوار هستیم طی روزهای آینده اتفاقات خوبی در بخش تولید کشور رخ بدهد که بتوانیم نفسی تازه کنیم و به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه تعداد نیروی انسانی شاغل در مجموعه را به یک چهام کاهش داده‌ایم، گفت: ۲۸ نفر تا روزهای پایانی سال گذشته در شرکت تولیدی بازرگانی زرین ورق آرتا مشغول به‌کار بودند. با توجه به اینکه بازار پروفیل و سوله‌سازی راکد است و خرید و فروش چندانی اتفاق نمی‌افتد، ناچار به تعدیل نیروی انسانی شده‌ایم و تعداد آن‌ها را به هفت نفر کاهش داده‌ایم. ضمن اینکه این افراد نیز چندین سال است که در مجموعه ما مشغول به‌کار هستند و آموزش‌های لازم را دیده‌ و به تجربه کافی دست پیدا کرده‌اند. تمام تلاش خود را جهت حفظ نیروهای انسانی با تجربه به‌کار گرفته‌ایم و می‌دانیم که بهترین نتیجه را با حضور این افراد کسب خواهیم کرد.

لطفا با احتیاط وارد شوید!

مدیرعامل شرکت تولیدی بازرگانی زرین ورق آرتا با بیان اینکه از تجهیزات و ماشین‌آلات تماما داخلی در مجموعه استفاده می‌کنیم، ابراز کرد: قیمت قطعات یدکی به شدت افزایش یافته است و متاسفانه قطعات یدکی تقلبی و بی‌کیفیت نیز در سطح بازار یافت می‌شود. در حال حاضر اگر فردی بخواهد وارد عرصه تولید شود، نیازمند سرمایه‌گذاری ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی است تا بتواند زمین مناسب، ماشین‌آلات داخلی و… را فراهم کند. از طرفی، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش هم به شدت دشوار شده است و بانک‌ها همکاری‌های لازم در این زمینه را با تولیدکنندگان به عمل نمی‌آورند. شرکت تولیدی بازرگانی زرین ورق آرتا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است و طی ۱۷ سال گذشته توانسته‌ایم ضمن ضمن کسب تجارب لازم، مشتریان خود را جذب و حفظ کنیم. بنابراین پیشنهاد ما به افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه تولید هستند، این است که پیش از هر اقدامی تمام جوانب را بسنجند و با علم به اینکه شرایط روز به روز در حال دشوارتر شدن است، پای در این عرصه سخت بگذارند.

مکارمی با تاکید بر اینکه از دولت انتظار داریم اقدامات اساسی جهت مهار تورم و رونق اقتصادی در سال جاری را انجام دهد، یادآور شد: ما تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از یکی از بانک‌ها دریافت و درحالی که اقساط آن را به موقع پرداخت کرده‌ایم، با بانک مورد نظر به مشکلاتی برخورده‌ایم. هم‌اکنون طی مراحل قانونی جهت اثبات حق خود هستیم تا بتوانیم ضمن رفع این مشکل، تولید خود را افزایش دهیم. تولیدکنندگانی که در چنین شرایط دشوار اقتصادی موفق به ادامه فعالیت خود شده‌اند، دغدغه‌ای جز اشتغال‌‌زایی و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان و جامعه ندارند و این انتظار وجود دارد که سازمان‌های ذی‌ربط سختگیری‌های کمتری نسبت به آن‌ها داشته باشند؛ چراکه از بین رفتن تولید، مصادف است با افزایش خطر بیکاری در جامعه که می‌تواند در ادامه معضلات زیادی را برای کشور به وجود آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عرصه تولید کشور نیازمند مسئولان دلسوز، باتجربه وکاربلد است، اظهار داشت: واقعیت امر این است که باید مسئولان دلسوز و کاربلد در راس امور قرار بگیرند و از هرگونه رانت و روابط در انتخاب مسئولانی که از شایستگی لازم برخوردار نیستند نیز جلوگیری شود. رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی در گرو حضور مدیران لایق و قاطع است و امیدواریم در ادامه شاهد حضور هرچه بیشتر چنین مدیرانی در عرصه تولید کشور باشیم.

این تولیدکننده پروفیل فولادی در پایان با بیان اینکه دانش و تکنولوژی کافی جهت تولید پروفیل‌های استاندارد و باکیفیت در داخل وجود دارد و رشد تولید این محصولات مستلزم حمایت هرچه بیشتر دولت است، خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که تسهیلات حمایتی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بگیرد. متاسفانه برخی افراد به اسم تولید اقدام به دریافت وام کرده و سپس آن را در بخش‌هایی به غیر از تولید هزینه می‌کنند. این مسئله به شدت برای تولید خطرآفرین است و عملکرد واحدهای تولیدی که به دنبال دریافت تسهیلات جهت تامین سرمایه در گردش کافی هستند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17700

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۷۹۲ دلار رسید
04اردیبهشت
صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین
مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» عنوان کرد:

صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین

04اردیبهشت
پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد
با کاهش تولید فولاد در چین،

پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.