• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

«ومعادن» پیشتاز در اجرای طرح‌های توسعه‌ای

  • کد خبر : 12051
  • 17 بهمن 1401 - 12:32
«ومعادن» پیشتاز در اجرای طرح‌های توسعه‌ای
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ معادن و فلزات گفت: در گذشته فعالیت این مجموعه متمرکز بر سرمایه‌گذاری روی سهام شرکت‌های بزرگ، خرید و فروش سهم، کنترل و نظارت بر فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ معادن و فلزات گفت: در گذشته فعالیت این مجموعه متمرکز بر سرمایه‌گذاری روی سهام شرکت‌های بزرگ، خرید و فروش سهم، کنترل و نظارت بر فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه بود؛ در حالی که اکنون مجموعه‌ «ومعادن» به طور مستقیم وارد عملیات اجرایی شده و پروژه‌های متعددی را در نقاط مختلف کشور آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ معادن و فلزات، کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران ۱۷ بهمن‌ ماه سال گذشته، با هدف طراحی مدل تعاملی جدیدی بین دولت و بخش خصوصی، با شروع عملیات اجرایی ۴۸ ابرپروژه‌ی ملی کار خود را آغاز کرد.

طی یک سال گذشته، این پروژه‌ها که با راهبری هفت غول اقتصادی و صنعتی کشور پیش می‌رود و نیمی از صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و فولاد را درگیر کرده‌ است.

پس از چند ماه جلسات متوالی که با حساسیت‌ و توجه ویژه‌ای برگزار شد، این هفت شرکت بزرگ شامل سرمایه‌گذاری توسعه‌ معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی چادرملو، صنعتی و معدنی گل‌گهر، نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی خلیج فارس به عنوان پیشرانان پیشرفت اقتصاد ایران برگزیده و این ۴۸ پروژه به عنوان کلیدی‌ترین و تاثیرگذارترین پروژه‌ها بر رشد و توسعه‌ی صنعت و اقتصاد ایران انتخاب شدند. پروژه‌هایی که در زنجیره‌ ارزش شرکت‌های پیشران قرار دارند و به نتیجه رسیدن آن‌ها با ایجاد ارزش افزوده‌ قابل توجه و کاهش چشمگیر واردات همراه خواهد بود.

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها به همراه برخی پروژه‌های زیرساختی همچون احداث پایانه‌ تخصصی مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی و افزایش ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، در گروه پروژه‌های چهل‌ و هشتگانه‌ پیشرانان پیشرفت ایران قرار دارند.

وی افزود: نخستین طرح در آستانه‌ افتتاح خانواده‌ پیشرانان که متعلق به گروه سرمایه‌گذاری توسعه‌ معادن و فلزات است، مربوط به افزایش ظرفیت ۳۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان دو مدول ۱۸۰ مگاواتی بوده که یک مدول آن در مرداد ماه سنکرون شده‌ است. برای اجرای این پروژه، حدود ۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته‌ است و مختصصان داخلی طراحی و اجرای آن را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: طبق سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط مجموعه‌ سرمایه‌گذاری توسعه‌ معادن و فلزات، ظرفیت تولید کنسانتره پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها در غرب کشور به حدود پنج میلیون تن می‌رسد.

سعدمحمدی تصریح کرد: ظرفیت تولید آهن اسفنجی در طرح‌های پیشران مربوط به پروژه‌های یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنی بیجار، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی اقلید و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی الماس آرتاویل است.

وی اضافه کرد: پروژه‌ یک میلیون تنی گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه طبق پیش‌بینی‌ها انتهای سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: گروه «ومعادن» برای ۱۳۰ هزار متر حفاری در محدوده‌های تحت راهبری شرکت صبانور که یکی از اعضای مهم گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، برنامه‌ریزی کرده که ۶۰ هزار متر آن تا انتهای سال جاری به پایان می‌رسد و دستاورد آن دستیابی به ۵۰ میلیون تن سنگ‌آهن جهت تامین خوراک پروژه‌های پیشران «ومعادن» است. یکی دیگر از طرح‌های پیشران این مجموعه، فولادسازی قروه با ظرفیت تولید یک میلیون تن فولاد و نورد است.

لازم به ذکر است با حمایت دولت سیزدهم، گروه پیشرانان پیشرفت ایران با نگاه ویژه به تولید داخل، در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ۴۸ پروژه عظیم ملی با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری را آغاز کرد که از آن به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری صنعتی بخش خصوصی در تاریخ کشور یاد می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12051

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.