• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

پرش طلای جهانی از روی دلار

  • کد خبر : 13747
  • 10 اسفند 1401 - 8:09
پرش طلای جهانی از روی دلار
قیمت طلا امروز چهارشنبه 10 اسفند ماه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت؛ اگرچه ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات‌ متحده به دلیل تورم بالا، قیمت‌ها را محدود کرد.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت؛ اگرچه ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات‌ متحده به دلیل تورم بالا، قیمت‌ها را محدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت هر اونس طلا به یک هزار و ۸۳۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. طلا در بازار معاملات آمریکا نیز یک هزار و ۸۳۱ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، مقرون به صرفه‌تر کرد.

این فلز زرد در ماه فوریه ۲۰۲۳ بدترین ماه خود از ماه ژوئن ۲۰۲۱ را ثبت و این نگرانی را ایجاد کرد که فدرال رزرو ایالات‌ متحده افزایش بیشتری نرخ بهره را برای مهار تورم ایجاد کند. نرخ‌های بهره بالا، جذابیت طلا را به‌ عنوان یک محافظ تورم، کاهش و هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

نظرسنجی روز گذشته نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه کاهش یافت و این کاهش در میان خانواده‌های با درآمد متوسط پایین‌تر متمرکز شد؛ اگرچه آمریکایی‌ها نسبت به بازار کار خوش‌بین‌تر شدند. بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو ایالات‌ متحده در ماه سپتامبر به ۵.۴۲۰ درصد برسد.

داده‌های تورم قوی، بازده اوراق قرضه منطقه یورو را در روز سه‌شنبه ۹ اسفند ماه به بالاترین میزان در بیش از یک دهه گذشته رساند و انتظارات برای اوج نرخ بهره اصلی بانک مرکزی اروپا را تقریبا به ۴ درصد رساند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۱ دلار و ۶ سنت، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۵۴ دلار و ۷۵ سنت و پالادیم با ۱.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۴۳۴ دلار و ۸۶ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13747

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.