• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

پریمیوم جهانی نیکل تحت فشار حجم تقاضای ضعیف

  • کد خبر : 10741
  • 02 بهمن 1401 - 14:47
پریمیوم جهانی نیکل تحت فشار حجم تقاضای ضعیف
پریمیوم‌های جهانی نیکل تحت فشار حجم تقاضای ضعیف با افزایش پریمیوم کاتد نیکل چهار در چهار با تحویل در بندر روتردام در هفته منتهی به سه‌شنبه 6 دسامبر 2022 مواجه بودند؛ در حالی که بقیه کاتد نیکل‌ها پریمیوم ثابتی داشتند.

پریمیوم‌های جهانی نیکل تحت فشار حجم تقاضای ضعیف با افزایش پریمیوم کاتد نیکل چهار در چهار با تحویل در بندر روتردام در هفته منتهی به سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ مواجه بودند؛ در حالی که بقیه کاتد نیکل‌ها پریمیوم ثابتی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarets»، پس از اینکه برخی از مشارکت‌کنندگان در بازار به کاهش حجم تقاضا در آستانه پایان سال ۲۰۲۲ اشاره کردند، پریمیوم‌های بازار فیزیکی برای نیکل تصفیه‌شده در اروپا تحت فشار بیشتری قرار گرفت.

یک تاجر درباره حجم تقاضای ضعیف در قاره اروپا اظهار داشت که به نظر می‌رسد همه چیز دوباره تغییر کرده است.

وی افزود: انتظار می‌رود که روند تجارت در چند هفته آینده به کندی پیش برود.

به دنبال نقدینگی گزارش شده کمتر از محدوده نوسان قبلی، پریمیوم کاتد چهار در چهار در اروپا روند نزولی بیشتری به خود گرفت. در واقع این اولین تغییر محدوده نوسانی است که پریمیوم این کاتد طی هشت هفته پیش از آن به ثبت رساند.

موسسه «Fastmarkets» پریمیوم کاتد نیکل چهار در چهار  را در روز سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۸۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ دلار در هر تن ارزیابی کرد که از پریمیوم ۹۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ دلار در هر تنی که در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ به ثبت رسیده بود، ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش را نشان می‌دهد.

معامله‌ای دیگر که گزارش آن به اطلاع موسسه «Fastmarkets» رسید، پریمیوم ۸۲۵ دلار در هر تن برای یک تناژ کوچک تعیین شد که نشان از تایید این روند نزولی است.

با این حال، تخمین مشارکت‌کنندگان در بازار از میزان پریمیوم کاتد چهار در چهار همچنان متفاوت است اما برخی از شرکت‌کنندگان کاهش پریمیوم و رسیدن به حدود ۸۰۰ دلار در هر تن در برخی از برندها را برای این کاتد پیش‌بینی می‌کنند و برخی دیگر معتقد به افزایش پریمیوم به بیش از دو هزار دلار در هر تن هستند.

با این حال، هیچ نقدینگی مطابق با روش موسسه «Fastmarkets» در سطوحی تا این حد بالا گزارش نشده است که مانع از ایجاد نوسانات شود. اگر چنین سطوحی از پریمیوم بازتابی از بازار آزاد و رقابتی را نمایان کند، این موسسه جلساتی را در آینده پیرامون این مسئله برگزار خواهد کرد.

گفته می‌شود که عرضه کاتد چهار در چهار در اروپا محدود شده است که همین مسئله افزایش و روند صعودی پریمیوم را تایید می‌کند اما برخی از مشارکت‌کنندگان در بازار خاطرنشان می‌کنند که بسیاری از مصرف‌کنندگان، دیگر تمایلی به استفاده از این کاتد ندارند و ترجیح می‌دهند که از بریکت نیکل به دلیل دسترسی بهتر استفاده کنند.

با این حال، برخی دیگر اظهار داشتند که این گزینه برای برخی از مصرف‌کنندگانی که به کاتد چهار در چهار متکی هستند، مناسب نیست.

به گفته تاجری دیگر که در اروپا مستقر است، برخی از تولیدکنندگان آلیاژ، انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به مصرف مواد اولیه مختلف دارند اما برخی دیگر چنین نظری ندارند.

برخی دیگر از مشارکت‌کنندگان در بازار بر این باورند که پریمیوم بریکت نیکل به دلیل حجم عرضه بیشتر همچنان تحت فشار قرار دارد. هرچند محدوده نوسانی آن طی هفته منتهی به ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ با وجود کاهش حجم تقاضا همچنان ثابت است.

موسسه «Fastmarkets» پریمیوم بریکت نیکل را در روز سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن با تحویل در بندر روتردام ارزیابی کرد که نسبت به هفته گذشته آن تغییری نداشت.

یک تولیدکننده با اظهارنظر در مورد شرایط فعلی بازار بیان کرد که به‌ نظر می‌رسد نرخ بهره و هزینه‌های انرژی بر همه چیز تاثیر می‌گذارد و با کاهش حجم تقاضای مصرف‌کنندگان در پایان سال جاری، شاهد کاهش مصرف آن در تمام طول سال خواهیم بود.

در همین رابطه، موسسه «Fastmarkets» پریمیوم کاتد برش نخورده نیکل را در روز سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ حدود  ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن با تحویل در بندر روتردام ارزیابی کرد که نسبت به هفته گذشته آن تغییری نداشت.

گفته می‌شود که حجم عرضه کاتد برش نخورده در اروپا در حال افزایش است. در همین راستا، یک هزار و ۲۰ تن به انبارهای بورس فلزات لندن در بندر روتردام در روز سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ افزوده شد. در دسترس بودن مواد اولیه هنوز هم با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و نوسانات پریمیوم این موضوع را تایید می‌کند.

افزایش محدوده نوسانی پریمیوم در محصولات نیکل همچنان در اروپا وجود دارد و مشارکت‌کنندگان در بازار همچنان شاهد تفاوت در ارزش‌گذاری بین برندهای خاص محصولات نیکل در این قاره هستند.

ثبات در پریمیوم ورق نیکل در چین

پریمیوم ورق نیکل وارداتی به چین در هفته منتهی به سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ و در بحبوحه فقدان فرصت‌های واردات، بدون تغییر باقی ماند.

موسسه «Fastmarkets» پریمیوم نیکل با حداقل خلوص ۹۹٫۸ برای تحویل در بندر شانگهای را حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ دلار در هر تن در روز سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ ارزیابی کرد که از ۲۰ سپتامبر تغییری در آن مشاهده نشد.

همچنین موسسه Fastmarkets پریمیوم نیکل با حداقل خلوص ۹۹٫۸ با تحویل در بندر شانگهای را حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار در هر تن در همان روز ارزیابی کرد که از ۲۰ سپتامبر تغییری در آن مشاهده نشد.

علی‌رغم مجموعه‌ای از سیاست‌های اعمال شده توسط دولت چین برای کاهش محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا که منجر به پیش‌بینی بهبود روند تقاضا در چین و افزایش متعاقب قیمت نیکل در بازار آتی شده است، روند تقاضا در بازار فیزیکی بهبود نیافت.

در عوض، چندین مشارکت‌کنندگان در بازار به قیمت بالای نیکل به عنوان یکی از عوامل بازدارنده فعالیت‌های وارداتی اشاره کردند.

قیمت سه ماهه رسمی نیکل در بورس فلزات در روز دوشنبه پنجم دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۸ هزار و ۵۹۵ تا ۲۸ هزار و ۶۰۵ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت سه ماهه نیکل در ۲۸ نوامبر که حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ تا ۲۵ هزار و ۳۵۰ دلار در هر تن بود، یک افزایش را نشان می‌دهد.

یکی از مصرف‌کنندگان اعلام کرد قیمت‌های اعلام شده بسیار بالا هستند و کمتر کسی حاضر به متحمل شدن چنین ضرری برای واردات خواهد شد.

حجم تقاضای ناچیز نیز با افزایش میزان موجودی ثبت شده در انبارهای بورس فلزات لندن مشهود است. موجودی نیکل در انبارهای بورس آتی شانگهای در دوم دسامبر ۲۰۲۲ به حدود سه هزار و ۶۶۸ تن رسید که ۱۱٫۴۶ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

عدم تغییر پریمیوم نیکل ایالات متحده آمریکا

پریمیوم نیکل ایالات متحده آمریکا در هفته منتهی به سه‌شنبه ۶ دسامبر ۲۰۲۲ در بحبوحه محدودیت در فعالیت بازار فیزیکی دوباره روند ثابتی را در پیش گرفته است.

موسسه «Fastmarkets» پریمیوم بریکت نیکل را در روز ۶ دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ سنت در هر پوند با شرط تحویل در بنادر ایالت‌های غرب میانه آمریکا ارزیابی کرد که از ۲۷ سپتامبر تغییری در آن مشاهده نشد.

همچنین این موسسه پریمیوم نیکل کاتد چهار در چهار را در روز ۶ دسامبر ۲۰۲۲  حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ سنت در هر پوند با شرط تحویل در بنادر ایالت‌های غرب میانه آمریکا ارزیابی کرد که از ۲۷ سپتامبر تغییری در آن مشاهده نشد.

به علاوه مشارکت‌کنندگان در بازار میزان پریمیوم در هفته منتهی به پنجم دسامبر ۲۰۲۲  را بدون تغییر ارزیابی کردند و اظهار داشتند که که در فعالیت بازار فیزیکی همچنان تغییری حاصل نشده است.

موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که در هفته مذکور معامله‌ای در رابطه با کاتد چهار در چهار یا بریکت نیکل صورت نگرفته است.

یک تاجر در ایالات متحده آمریکا بیان کرد که شرایط در بازارهای دیگر کشورها نیز روند مشابهی دارد و هیچ‌گونه فعالیت خاصی بجز اندک معاملات کاتد چهار در چهار در هفته گذشته در بازار فیزیکی مشاهده نشد.

سایر منابع بازار نیز کم و بیش همین شرایط را داشتند و در گزارشی اعلام کردند که روند مذاکرات برای عقد قراردادها در سال ۲۰۲۳ متوقف شده است.

با وجود وقفه فعلی در مذاکرات، اکثر مشارکت‌کنندگان در بازار معتقدند که روند فعالیت در بازار فیزیکی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10741

نوشته‌های مشابه

27فروردین
روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت‌ها در بورس‌ آتی،

روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد

27فروردین
قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است
تلاش‌ در جهت بازیابی بازار لیتیوم؛

قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است

27فروردین
مروری بر محورهای کنفرانس «Alkeemia» در زمینه صنعت باتری

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.