• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

پیشرفت در پروژه احداث پست برق ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 13635
  • 09 اسفند 1401 - 7:13
پیشرفت در پروژه احداث پست برق ذوب آهن اصفهان
مدیر پروژه احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت ذوب آهن اصفهان از پیشرفت 89 درصدی این پروژه تا پایان بهمن ماه 1401 خبر داد.
مدیر پروژه احداث پست برق ۶۳ کیلوولت شرکت ذوب آهن اصفهان از پیشرفت ۸۹ درصدی این پروژه تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، هم‌زمان با اجرای پروژه احداث کوره‌های پاتیلی بخش فولادسازی، به منظور برق‌رسانی به کوره پاتیلی سه، اصلاح سیستم برق‌رسانی به کوره پاتیلی یک و همچنین ارتباط استاندارد با پست برق زرین شهر، پروژه احداث پست برق ۶۳ کیلوولت کلید‌زنی «MSDS۵ »با طرح دو فیدر ورودی و یک کوپلاژ و چهار فیدر خروجی در حال انجام است.
عباس کشتکار با اشاره به اینکه پیشرفت این پروژه تا پایان بهمن ماه حدود ۸۹ درصد است، بیان کرد: شرکت توسعه پست‌‎های فشار قوی پارسیان به عنوان پیمانکار اصلی در پروژه پست ۶۳ کیلوولت کوره‌های پاتیلی یک و سه مشغول کار است.
وی ادامه داد: یکی از حساس‌ترین بخش‌های این پروژه، عملیات تغییر مسیر خطوط فشارقوی قدیم به سمت پست جدید است که پیش‌نیاز آن قطع برق بخشی از کارگاه‌های بهره‌بردار بود. بنابراین این عملیات طی برنامه‌ فشرده ۴۸ ساعته و با همکاری بخش‌های مختلف کارخانه با پیمانکار در روزهای دوم و سوم اسفند ماه با موفقیت انجام شد.
مدیر این پروژه افزایش پایداری شبکه ۶۳ کیلوولت برق کارخانه، تامین برق پایدار برای مصرف‌کنندگان پست «MSDS۵» شامل کوره پاتیلی شماره یک، کوره پاتیلی شماره سه و ترانسفورماتور شماره دو پست «GPP۱» با توجه به احداث این پست را از مزایای این پروژه برشمرد و عنوان کرد: ایجاد پست کلید‌زنی بر روی خطوط هوایی ۶۳ کیلو ولت ۶۰۱ – ۶۰۲ که قبل از احداث پست مذکور قطع و وصل خطوط فوق از طریق دیسپاچینگ منطقه‌ای اصفهان و در محل پست زرین‌شهر صورت می‌پذیرفت و تفکیک فیدرهای برق‌رسانی به کوره‌های پاتیلی شماره یک و سه از پست‌های اصلی کارخانه نظیر پست «GPP۱» و پست «۲۳۰/۶۳ KV» کارخانه، از دیگر مزایای این پروژه است.
لازم به ذکر است بخش عمده تجهیزات پست مذکور از شرکت‌های داخلی نظیر پارس سوئیچ، نیرو ترانس تامین و در بخش حفاظت نیز از رله‌های سری جدید «SIPROTEC۵» زیمنس استفاده شده است.
گفتنی است در این پروژه، مدیریت‌های فولادسازی، تولید و توزیع برق، نورد، مهندسی کارخانه و شرکت پارسیان با مدیریت اجرایی پروژه‌ها همکاری فعالی داشتند.
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13635

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

29فروردین
مسیر توسعه و اولویت‌های «کچاد» در حوزه ارتقای عملکرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.