• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

پیشرفت پروژه‌های آهن اسفنجی بیجار و فولادسازی قروه

  • کد خبر : 19981
  • 08 خرداد 1402 - 6:45
پیشرفت پروژه‌های آهن اسفنجی بیجار و فولادسازی قروه
مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان از برنامه‌های اجرایی برای پیشرفت پروژه‌های آهن اسفنجی بیجار و واحد فولادسازی قروه در جهت تکمیل زنجیره فولاد استان کردستان در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان از برنامه‌های اجرایی برای پیشرفت پروژه‌های آهن اسفنجی بیجار و واحد فولادسازی قروه در جهت تکمیل زنجیره فولاد استان کردستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا احمدی در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت صنایع فولاد کردستان ضمن بیان این مطلب و با اشاره به جزئیات پیشرفت طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان، بیان کرد: در پروژه آهن اسفنجی بیجار، پیشرفت مهندسی پایه حدود ۷۵ درصد و مهندسی تفصیلی ۳۰ درصد است.

وی افزود: در این پروژه، تجهیز کارگاه تکمیل و عملیات خاک‌برداری و خاکریزی (به میزان ۹۵۰ هزار متر مکعب)، تسطیح محوطه کارخانه و تهیه چیدمان کارخانه «Layout» به اتمام رسیده و ساخت دیوار و رینگ پیرامونی بالغ بر ۸۲ درصد تکمیل شده است. همچنین اجرای بخش‌های مختلف شامل سازه‌ها و فوندانسیون‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی و انبارهای قطعات یدکی آغاز شده و انعقاد قرارداد تامین برای اغلب تجهیزات ساخت داخل و خارج انجام شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان درباره جزئیات پیشرفت پروژه فولادسازی و نورد ورق گرم فولادی قروه، تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این واحد، تجهیز کارگاه، انجام عملیات خاکبرداری (به میزان ۶۳۵ هزار متر مکعب)، شروع فرایند مهندسی برای ساختمان‌های غیرصنعتی و اجرای آن‌هاست و ساخت دیوار و رینگ پیرامونی به طور کامل تکمیل شده است.

احمدی ادامه داد: اکنون نهایی کردن قرارداد با تکنولوگ خارجی در دستور کار شرکت ایریتک قرار دارد. پس از نهایی شدن قرارداد با تکنولوگ، فرایند طراحی و تامین تجهیزات خارجی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل طراحی پروژه‌های زیرساختی، عنوان کرد: در هر دو پروژه شرکت فولاد کردستان، قراردادهای تامین برق و آب دوران بهره‌برداری پروژه‌ها با شرکت‌های ذی‌ربط منعقد شده و اجرای خطوط انتقال در مرحله برگزاری مناقصه و اجرا است. در زمینه تامین گاز مورد نیاز پروژه آهن اسفنجی، مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌ربط صادر و ابلاغ شده و در حال مذاکره با شرکت گاز استان برای عقد قرارداد و شروع عملیات احداث ایستگاه تقلیل فشار واجرای خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان ابراز کرد: آب و برق دوران ساخت پروژه‌های آهن اسفنجی و فولادسازی، تامین شده و در کارگاه دایر است. آب دوران بهره‌برداری پروژه‌های یاد شده از محل پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرستان‌های بیجار و قروه تامین خواهد شد.

احمدی مطرح کرد: کسب عنوان طرح صنعتی نمونه استان کردستان و نیز بهترین مدیریت استانی در رعایت اصول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای «HSE»، از دستاوردهای سال گذشته شرکت صنایع فولاد کردستان بوده است.

در ادامه جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت صنایع فولاد کردستان، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد و مورد تایید سهام‌داران قرار گرفت. کارخانه تولید آهن اسفنجی بیجار به روش پرد با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و کارخانه فولادسازی و نورد ورق گرم فولادی قروه به روش «CSP» با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن ورق فولادی، دو طرح از ۴۸ طرح بزرگ پیشران ملی است که توسط شرکت صنایع فولاد کردستان برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان کردستان در حال اجراست.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19981

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

05اردیبهشت
دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو برگزار شد
هم‌زمان در تهران، کرمان و اصفهان،

دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو برگزار شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.