• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

پیش‌بینی ثبات قیمت در بازار قراضه آلومینیوم

  • کد خبر : 18117
  • 17 اردیبهشت 1402 - 7:50
پیش‌بینی ثبات قیمت در بازار قراضه آلومینیوم
قیمت قراضه آلومینیوم تولید شده در واحدهای ذوب در هفته منتهی به پنجشنبه 23 فوریه 2023 روندی نوسانی را به ثبت رساند. در همین رابطه برخی منابع به افزایش قیمت‌ها و تغییر حجم تقاضای صادرات اشاره کردند.

قیمت قراضه آلومینیوم تولید شده در واحدهای ذوب در هفته منتهی به پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ روندی نوسانی را به ثبت رساند. در همین رابطه برخی منابع به افزایش قیمت‌ها و تغییر حجم تقاضای صادرات اشاره کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، یکی از منابع آگاه به وضعیت بازار اعلام کرد که روند قیمت‌ قراضه آلومینیوم از آنجایی که نوسان زیادی را تجربه کرده است، در هفته منتهی به روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ ثابت بود.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای قراضه آلومینیوم مخلوط با مس کم عیار، با درنظر گرفتن قیمت خرید و با شرط تحویل درب واحد‌های ذوب ثانویه ایالت‌های غرب میانه آمریکا قیمت ۶۸ تا ۷۱ سنت در هر پوند در روز پنج‌شنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت آن در ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ بدون تغییر بود.

قیمت ورق قراضه کهنه آلومینیوم با درنظر گرفتن قیمت خرید و با شرط تحویل درب واحد‌های ذوب ثانویه ایالت‌های غرب میانه آمریکا نیز در همان روز، قیمت ۶۹ تا ۷۱ سنت در هر پوند را به اثبات رساند.

ارزیابی قیمت خرید قراضه کهنه آلومینیومی با شرط تحویل درب واحد‌های ذوب ثانویه ایالت‌های غرب میانه آمریکا، قیمت حدود ۶۹ تا ۷۲ سنت در هر پوند را نشان داد.

منابع مطلع با در نظر گرفتن حجم تقاضای صادراتی قراضه آلومینیوم «Zorba»، قیمت این قراضه با غلظت حداقل ۹۵٫۳ درصد با شرط تحویل به واحدهای ذوب ایالات متحده آمریکا را بدون تغییر حدود ۷۳ تا ۷۶ سنت در هر پوند اعلام کردند.

یکی از منابع آگاه به وضعیت بازار به موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که بازارهای صادراتی قراضه آلومینیوم Zorba همچنان متقاضیان زیادی دارد. برخی منبع دیگر نیز بر این موضع صحه گذاشته و خاطرنشان کردند که ممکن است این امر در آینده بر حجم تقاضای صادراتی این قراضه و آلیاژ الومینیوم «twitch» هم تاثیر‌گذار باشد. لازم به ذکر است که قیمت قراضه آلومینیوم «Zorba»، بر قراضه خرد شده غیر آهنی خودروها تاثیر خواهد گذاشت.

برخی منابع دیگر نیز اعلام کردند که قیمت قراضه آلومینیوم «Zorba» بر قیمت قطعات غیرآهنی خودروها تاثیر می‌گذارد و موجب تغییر در قیمت و تقاضای صادرات آن‌ها خواهد شد. این منابع اعلام کردند توقف موقت بازیافت قراضه‌های خردشده، منجر به محدودیت در دسترسی آن در کوتاه مدت می‌شود.

قیمت قراضه آلومینیوم خردشده غیرآهنی خودروها با در نظر گرفتن قیمت خرید و با شرط تحویل درب واحد‌های ذوب ثانویه ایالت‌های غرب میانه آمریکا، به حدود ۸۹ تا ۹۲ سنت به ازای هر پوند در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ افزایش یافت که نسبت به قیمت ۸۵ تا ۸۹ سنت در هر پوند در هفته قبل از این تاریخ افزایش را نشان داد. برخی منابع به قیمت خرید ۹۰ سنت در هر پوند هم اشاره‌ای داشتند.

منابع ثانویه آلیاژ آلومینیوم اعلام کردند که افزایش قیمت قراضه بر بازارهای آلیاژ هم تاثیر می‌گذارد. یکی از منابع اظهار داشت که قیمت آلیاژ آلومینیوم A380.1 از ابتدای سال ۲۰۲۳ متاثر از افزایش قراضه آلومینیوم «Zorba» و آلیاژ آلومینیوم «twitch» افزایش یافته است.

قیمت قراضه آلومینیوم تمیز عیار بالا با در نظر گرفتن قیمت خرید و با شرط تحویل درب واحد‌های ذوب ثانویه ایالت‌های غرب میانه آمریکا در روز پنج‌شنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳، به حدود ۵۶ تا ۶۰ سنت در هر پوند افزایش یافت که نسبت به قیمت ۵۶ تا ۵۹ سنت در هر پوند در روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ افزایش داشت.

یکی از خریداران اعلام کرد که آن‌ها سعی دارند تعادل را در حجم صادرات و واردات برقرار کنند اما به نظر می‌رسد که قیمت ۶۰ سنت در هر پوند، فروشندگان این قراضه آلومینیومی را وادار می‌کند که با فروش بیشتر محموله‌های انبار شده خود این تعادل را برهم بزنند.

یکی دیگر از خریداران نیز معتقد بود که هنوز فشارها برای بر هم زدن این تعادل وجود دارد و ممکن است به نقطه‌ای برسد که موجب کاهش حاشیه سود شود. خریدار دیگری اظهار داشت که حجم بازار صادرات قطعا در حال افزایش است و  آغاز فعالیت عادی اقتصادی چین بعد از لغو اعمال محدودیت‌ها در ارتباط با شیوع ویروس کرونا نقش زیادی در آن دارد.

این خریدار اضافه کرد که حتی اگر چین به طور مستقیم از ایالات متحده آمریکا قراضه خریداری نکند، این کار را از مالزی یا کره‌جنوبی انجام می‌دهد که این موضوع بر حجم واردات آمریکا تاثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد.

این خریدار افزود: اگر چین حجم خرید قراضه خود را افزایش دهد، این کار می‌تواند بر حجم خرید دیگر مناطق تاثیر ‌بگذارد. در واقع این اقدام چین کمی سرعت تغییر اوضاع را بیشتر خواهد کرد.

قیمت آلومینیوم مخلوط تمیز با عیار بالا (با حداکثر ۵ درصد روی) با شرط تحویل درب واحد‌های ذوب ثانویه ایالت‌های غرب میانه آمریکا در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳، به ۴۹ تا ۵۳ سنت در هر پوند افزایش یافت که نسبت به قیمت ۴۸ تا ۵۱ سنت در هر پوند در روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ افزایش داشت.

با در نظر گرفتن این تغییرات، تعداد زیادی از خریداران در کشورهای مختلف تمایل به خرید این قراضه پیدا کردند. این خریدار در ادامه بیان کرد که در سه تا چهار هفته گذشته، اعداد ثبت شده برای حجم صادرات این قراضه‌ها عدد تقریبا ثابتی را نشان داد که می‌توان آن را نشانی از ایجاد ثبات در بازار تلقی کرد. با این حال، منابع برای قراضه تولیدشده در واحدهای ذوب، همچنان به کمبود فعالیت در این بازار اشاره می‌کنند.

یکی از منابع مطلع از وضعیت واحدهای ذوب روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ اعلام کرد که فعالیت در بازار فیزیکی این قراضه‌ها به حالت رکود رسیده است. قیمت قراضه آلومینیوم مخلوط با آلیاژ ۵۰۵۲ و مس کم عیار تفکیک شده، با در نظر گرفتن قیمت خرید ویژه مصرف‌کنندگان این واحد‌ها با شرط تحویل به درب واحدهای ذوب ایالات متحده آمریکا با تقبل هزینه ارسال توسط خریدار در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳، حدود یک تا ۱٫۱ دلار در هر پوند ارزیابی شد که نسبت به قیمت ثبت شده در روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ تغییری نکرد.

قیمت قراضه آلومینیوم مخلوط با آلیاژ ۳۱۰۵ و مس کم عیار تفکیک شده، با در نظر گرفتن قیمت خرید ویژه مصرف‌کنندگان این واحد‌ها، با شرط تحویل به درب واحدهای ذوب ایالات متحده آمریکا با تقبل هزینه ارسال توسط خریدار در پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳، حدود ۸۴ تا ۸۷ سنت در هر پوند ارزیابی شد.

ارزیابی‌ها برای قراضه آلومینیوم مخلوط مس کم‌عیار، نشان از کاهش قیمت ویژه خرید مصرف‌کنندگان، قیمت تحویل مصرف‌کننده در ایالات متحده آمریکا و قیمت آلومینیومی رنگی و قیمت تحویل مصرف‌کننده در ایالات متحده آمریکا دارد. قیمت آن‌ها به ترتیب حدود ۸۰ تا ۸۴ سنت در پوند و ۷۷ تا ۸۱ سنت در هر پوند ارزیابی شد که نسبت به قیمت‌های ثبت شده در روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳، حدود ۲٫۹۶ درصد و ۴٫۲۴ درصد کاهش داشت.

یکی از منابع مطلع اعلام کرد که بسیاری از ذخایر انبارها در واحدهای ذوب و شرکت‌های تولیدکننده در حال کاهش است و افزود که امکان افزایش ذخیره‌سازی درانبارها در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ وجود دارد. این قیمت‌گذاری‌ها را می‌توان در ادامه بحبوحه افزایش قرارداد سه ماهه آلومینیوم بورس فلزات لندن عنوان کرد. در همین رابطه، قیمت حدود دو هزار و ۴۰۸ دلار در هر تن (۱٫۰۹ دلار در هر پوند) در پایان روز معاملاتی پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ به ثبت رسید که نسبت به قیمت دو هزار و ۳۸۲ دلار در هر تن (۱٫۰۸ دلار در هر پوند) در روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ افزایش داشت.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» از آلومینیوم P1020A ممتاز، با شرط تحویل کالا در واحدهای ذوب ایالت‌های غرب میانه آمریکا و پرداخت عوارض گمرکی، قیمت ۲۸٫۵۰ تا ۳۰٫۵۰ سنت در هر پوند در روز ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت آن در روز ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ تغییری نداشت.

پیش‌بینی هفته آرام برای فعالیت‌ها در بازار آلیاژهای آلومینیوم ثانویه

منابع مختلف، هفته آرامی را برای فعالیت‌ها در بازار آلیاژهای آلومینیوم ثانویه و همچنین ثبات قیمت‌ها در آن پیش‌بینی کردند. یکی از فعالان در معاملات آلیاژ آلومینیوم در بازار، قیمت‌ها را بسیار متعادل و همراه با ثبات ارزیابی کرد.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای آلیاژ آلومینیوم ثانویه A380.1، با شرط تحویل کالا در واحدهای ذوب ایالت‌های غرب میانه آمریکا، قیمت ۱٫۴۴ تا ۱٫۴۷ دلار در هر پوند در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت ۱٫۴۵ تا ۱٫۴۷ دلار در هر پوند در روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ کاهش داشت. برخی از منابع به قیمت فروش بین ۱٫۴۴ تا ۱٫۴۶ دلار در هر پوند در هفته قبل از روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ اشاره کردند.

چندین منبع آگاه به هزینه‌های بالای مواد اولیه برای تولید آلیاژهای آلومینیوم ثانویه حتی با وجود کاهش قیمت سیلیکون در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳  اشاره کردند. یک منبع آگاه به وضعیت بازار آلیاژهای آلومینیوم ثانویه با اشاره به قیمت سیلیکون اعلام کرد که آن‌ها تمایل به افزایش این هزینه‌ها دارند اما عوامل زیادی برای این افزایش باید در نظر گرفته شود تا این اتفاق بیفتد.

قیمت سیلیکون با شرط تحویل کالا در واحدهای ذوب آمریکا و پرداخت عوارض گمرکی، عدد ۱٫۹ تا ۲٫۶ دلار در هر پوند در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ را به ثبت رساند که نسبت به قیمت ۲٫۲ تا ۲٫۸ دلار در هر پوند در روز ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ کاهش داشت. قیمت سایر آلیاژها بدون تغییر باقی ماند. برخی منابع به کاهش  فعالیت در این بازار به استثنای آلیاژ آلومینیوم  A360 اشاره کردند.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای آلیاژ آلومینیوم A360.1 با شرط تحویل کالا در واحدهای ذوب ایالت‌های غرب میانه آمریکا، قیمت ۱٫۸۷ تا ۱٫۹۱ دلار در هر پوند در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت ۱٫۸۶ تا ۱٫۹ دلار به ازای هر پوند در هفته قبل از این تاریخ، یک روند افزایشی را به ثبت رساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18117

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.