• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع مس زنجان آریا:

پیش‌بینی مسیر تولید غیر ممکن است

  • کد خبر : 3411
  • 11 اسفند 1399 - 16:38
پیش‌بینی مسیر تولید غیر ممکن است
مدیرعامل شرکت صنایع مس زنجان آریا گفت: در شرایط کنونی، صنعتگران به صورت روزانه برنامه‌ریزی می‌کنند و به صورت آهسته گام برمی‌دارند تا از دور رقابت‌های تولید و فروش حذف نشوند و به انتظار روزهایی با ثبات‌تر نشسته‌اند.

مدیرعامل شرکت صنایع مس زنجان آریا گفت: در شرایط کنونی، صنعتگران به صورت روزانه برنامه‌ریزی می‌کنند و به صورت آهسته گام برمی‌دارند تا از دور رقابت‌های تولید و فروش حذف نشوند و به انتظار روزهایی با ثبات‌تر نشسته‌اند.

جبار نورسینا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: ما تولیدکننده انواع ظروف مسی هستیم و برای تولید این محصول از ورق مس استفاده می‌کنیم. ورق مسی را از شرکت‌های داخلی تهیه می‌کنیم و طی فرایندی به صورت گرده درمی‌آوریم و برای ساخت انواع ظروف مانند قابلمه، لیوان و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌دهیم. ما پیش‌تر، با میزان ظرفیت تولید ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم فعالیت داشتیم و پاسخگوی مشتریان خود بودیم که این مقدار در حال حاضر به زیر ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

این تولیدکننده تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا و نوسانات قیمت‌ها و بی‌ثباتی نرخ ارز به شدت فعالیت واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده؛ به طوری که میزان تولید و فروش محصولات به طرز قابل توجهی کاهش داشته است و به عبارت بهتر، در حال حاضر با یک‌چهارم میزان ظرفیت واقعی مشغول به کار هستیم.

وی افزود: وضعیت قیمتی محصولات ما رابطه مستقیمی با نرخ ورق مسی دارد و می‌توان گفت ما به صورت روزانه قیمت‌گذاری محصول را انجام می‌دهیم و مشتریان نیز روزانه از قیمت‌ها استعلام می‌گیرند. ضمن اینکه آن‌ها پس از شنیدن نرخ‌های نجومی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه، گاهی از معامله صرف نظر می‌کنند. قیمت‌ها در دو روز متوالی ثبات ندارند؛ چراکه مشتری از شهرستان به امید خرید عمده و نرخ تعیین شده در روز مورد نظر به ما مراجعه می‌کند اما به هنگام تنظیم قرارداد با جهش‌های ناگهانی قیمت مواجه می‌شویم که در این میان هم ما و هم مشتری به دلیل عدم همکاری آزرده‌خاطر خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت صنایع مس زنجان آریا اذعان کرد: وضعیت کشور به گونه‌ای است که یک ساعت آینده را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد. بنابراین با احتیاط و با برنامه‌ریزی روزانه گام برمی‌داریم تا از دور رقابت‌های تولید و بازار حذف نشویم. عمده مشتریان محصولات ما مردم هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، میزان مسافرت به شهرهای عرضه‌کننده ظروف مسی به شدت کاهش داشته و این موضوع بر میزان فعالیت شرکت صنایع مس زنجان آریا نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای گذاشته است. از طرفی، با افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته و در نتیجه خرید ظروف قیمتی نیز جزو اولویت‌های آخر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قابل ذکر است که شرایط فعلی تنها مختص به ایران نیست و کل دنیا نوعی بی‌ثباتی قیمت را تجربه می‌کند. با رصد قیمت‌های بورس لندن به عدم ثبات قیمت‌های جهانی نیز پی خواهیم برد. از ابتدای سال نو میلادی، شاهد جهش قیمتی مس بودیم و در حال حاضر نیز این فلز سرخ در کانال هشت هزار دلار افت و خیز می‌کند که پیش‌بینی آینده این روند عملا از منظر ما غیر ممکن است. ناگفته نماند که قیمت‌های داخلی را چند فاکتور اساسی همچون نرخ ارز، قیمت‌های جهانی و میزان تقاضا تعیین می‌کنند و کوچک‌ترین تغییر در هرکدام با نوسان ناگهانی قیمت نهایی مس همراه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع مس زنجان آریا در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موثر بر قیمت نهایی مس، میزان عرضه و تقاضا در تالار صنعتی بورس کالا است. برخی هفته‌ها شاهد معامله تمام کاتدهای مس عرضه شده هستیم اما در سایر هفته‌ها شاید معامله‌ای صورت نگیرد و به یک باره شاهد افزایش چندین هزار تومانی به ازای هر کیلوگرم باشیم. به طور کلی، برای قیمت‌گذاری‌ها نمی‌توان قاعده مشخصی را در نظر گرفت و بر اساس آن پیش رفت زیرا در این صنعت، هر فردی مسیر مجزایی را برای خرید و فروش می‌پیماید و این بر تغییر وضعیت بازار تاثیرگذار است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3411

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد