• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

چین، بزرگ‌ترین صادرکننده لوله و پروفیل آلومینیومی دنیا در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 10549
  • 29 دی 1401 - 9:31
چین، بزرگ‌ترین صادرکننده لوله و پروفیل آلومینیومی دنیا در سال ۲۰۲۱
به‌ طور کلی روند تجارت لوله و پروفیل آلومینیوم در دنیا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ صعودی بوده است و نرخ رشد مرکب سالانه آن حدود ۱.۷ درصد بود. در سال ۲۰۲۰ میزان تجارت این محصول حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲.۷ درصد کاهش یافت.

به‌ طور کلی روند تجارت لوله و پروفیل آلومینیوم در دنیا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ صعودی بوده است و نرخ رشد مرکب سالانه آن حدود ۱.۷ درصد بود. در سال ۲۰۲۰ میزان تجارت این محصول حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲.۷ درصد کاهش یافت. بزرگترین صادرکننده لوله و پروفیل آلومینیوم در دنیا، کشور چین بود که هر ساله حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تن صادرات داشت. در سال ۲۰۲۰ صادرت این محصول چین حدود ۱۴.۰ درصد افت داشت. بر اساس ارزیابی‌ها آتورپات، با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ تولید بسیاری از محصولات از جمله نیمه‌ساخته‌های آلومینیوم در چین کاهش پیدا کرد. با سیاست‌های سخت چین در ترازیت کالا، علاوه‌بر مشکل کاهش تولید، صادرات لوله و پروفیل افت قابل توجهی پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، بالا بودن نسبت استحکام آلومینیوم به وزن آلومینیوم نسبت به تمامی فلزات اساسی، سبب شده تا در مواردی که ایجاد بیشترین استحکام با کمترین وزن ممکن مورد نیاز باشد، آلومینیوم به اصلی‌ترین گزینه انتخابی تبدیل شود. این در حالی است که با استفاده از استحکام‌های ساختاری در اثر ایجاد اشکال و طرح‌هایی در ساختار آلومینیوم، می‌توان استحکام استاتیک آن را بیش از پیش افزایش داد که این امر به راحتی توسط اکستروژن و تولید پروفیل‌هایی با سطوح مقطع مختلف امکان‌پذیر است. از این رو، پروفیل‌های آلومینیومی کاربردهای مختلفی در مولفه‌های ساختاری پیدا کرده‌اند.

این محصولات در صنعت ساختمان به صورت مختلف در نرده‌های ساختمانی، نماها، درب و پنجره‌ها و آسانسورها استفاده می‌شود. همچنین در ساخت پارتیشن‌های به‌کار رفته در داخل واحدهای ساختمانی نیز پروفیل‌های آلومینیومی کاربرد دارند. در صنعت ساخت وسائط نقلیه، پروفیل‌های آلومینیومی به عنوان مولفه‌های ساختاری در اسکلت و بدنه و همچنین بخش‌هایی برای جاذب انرژی‌های ضربه‌ای به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صنعت نساجی، بسیاری از ماشین‌آلات که تحت سایش پیوسته توسط انواع مختلفی از الیاف قرار دارند و همچنین عموما آغشته به مواد شیمیایی مختلفی هستند، از پروفیل‌های آلومینیومی به‌وفور استفاده می‌شود. غیر از ویژگی مقاومت به خوردگی آلومینیوم، نسبت استحکام به وزن بالای آن گسترش کاربردهای آلومینیوم را در مولفه‌های ساختاری بسیاری از ماشین‌آلات و تجهیزات به دنبال داشته است که در این میان می‌توان به نردبان‌های آلومینیومی اشاره کرد. همچنین قابلیت انتقال حرارت بالای آلومینیوم مصارف آن را در ساخت انواع مبدل‌های حرارتی و انواع هیت سینک‌ها بسیار توسعه داده است.

روند روبه‌رشد تجارت لوله و پروفیل

نمودار یک، تجارت لوله و پروفیل آلومینیومی دنیا را از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. به طور کلی روند تجارت لوله و پروفیل در دوره مورد بررسی صعودی بوده است. نرخ رشد مرکب سالانه تجارت این محصول در دوره ۱۰ ساله حدود ۱.۷ درصد بود. میزان تجارت لوله و پروفیل در سال ۲۰۲۰ حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود و در سال ۲۰۲۱ به حدود چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تن افزایش یافت. در سال ۲۰۲۰ تجارت این محصول حدود ۱۲.۷ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت. ارزیابی‌های آتورپات نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ به‌ دلیل پاندمی ویروس کرونا، تولید این محصول و بالتبع تجارت آن کاهش یافت.

بیشترین میزان صادرات لوله و پروفیل از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ به کشور چین اختصاص داشت. به‌ طور متوسط هر ساله کشور چین حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تن لوله و پروفیل صادر کرده است. صادرات این محصول کشور چین در سال ۲۰۲۰ حدود یک میلیون تن بود که به رشد ۸.۴ درصدی در سال ۲۰۲۱ به حدود یک میلیون و ۹۰ هزار تن افزایش یافت. سهم چین از صادرات این محصول در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۲.۵ درصد بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۱ واحد درصد کاهش داشت. میزان صادرات چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۴.۰ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد پاندمی ویروس کووید ۱۹ باعث افت تولید و طولانی شدن ترانزیت کالا شد که درنهایت این امر دلیلی بر کاهش چشمگیر صادرات این محصول چین بود.

پس از چین، کشور آلمان در جایگاه دوم بزرگترین صادرکنندگان لوله و پروفیل آلومینیومی قرار داشت. میزان صادرات آلمان در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۲۴ هزار تن بود که با رشد ۲۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ به حدود ۳۹۷ هزار تن رسید. سهم آلمان در بین صادرکنندگان این محصول در سال ۲۰۲۰ حدود ۷.۹ درصد بود و در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۰.۳ واحد درصدی به ۸.۲ درصد رسید. به‌ترتیب ایالات متحده و ایتالیا در جایگاه‌های دوم و سوم بزرگترین صادرکنندگان لوله و پروفیل قرار داشتند. به‌ طور متوسط ایالات متحده هر سال حدود ۲۴۹ هزار تن صادرات لوله و پروفیل داشت و سهم آن در دوره مورد بررسی حدود ۵.۶ درصد بود. کشور ایتالیا در این دوره حدود ۲۲۷ هزار تن صادرات داشت و سهم آن به‌ طور میانگین از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ حدود ۵.۱ درصد بود.

ویتنام بزرگترین مشتری لوله و پروفیل چین

نمودار دو مهم‌ترین مشتریان لوله و پروفیل آلومینیومی چین در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. کشور ویتنام بزرگترین واردکننده این محصول از چین بود. میزان واردات لوله و پروفیل ویتنام از چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۳ هزار و ۸۰۰ تن بود که این میزان سهمی در حدود ۶.۸ درصد از صادرات لوله و پروفیل آلومینیوم چین داشت و سهم چین در تامین این محصول ویتنام حدود ۷۸.۸ درصد بود. پس از ویتنام، کشور فیلیپین با واردات ۶۹ هزار و ۱۰۰ تن لوله و پروفیل آلومینیومی، دومین مشتری چین بود. سهم فیلیپین در صادرات چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۶.۳ درصد بود. کشورهای نیجریه، استرالیا و آفریقای جنوبی به‌ترتیب سهمی در حدود ۵.۵ درصد، ۵.۱ درصد و ۴.۲ درصد در سال ۲۰۲۱ از صادرات چین داشتند.

از آنجا که پیش‌بینی شده است، صنایع مصرف‌کننده لوله و پروفیل آلومینیوم به‌ویژه بخش ساختمان در آینده با رشد همراه باشند، میزان تجارت لوله و پروفیل آلومینیومی در دنیا روند افزایشی خواهد داشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10549

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
افتخارآفرینی پولادگران «کاوه» با ثبت رکوردهای جهش تولید
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش عنوان کرد:

افتخارآفرینی پولادگران «کاوه» با ثبت رکوردهای جهش تولید

01اردیبهشت
نتایج برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده قابل مشاهده خواهد بود
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران:

نتایج برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده قابل مشاهده خواهد بود

01اردیبهشت
بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان افتتاح شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.