• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیر فروش شرکت مهام گستر دنا:

کالای قاچاق، تولید داخلی را فلج می‌کند

  • کد خبر : 2980
  • 23 دی 1398 - 12:59
کالای قاچاق، تولید داخلی را فلج می‌کند
مدیر فروش شرکت مهام گستر دنا گفت: تولیدکننده ایرانی در تلاش است که با استفاده از مواد اولیه مرغوب، محصول با کیفیتی تولید و روانه بازار کند و در بین برندهای خارجی بدرخشد؛ اما با ورود محصولات مشابه قاچاق به بازار داخلی، فعالیت و فروش تولیدکنندگان با بحران، مواجه و کالاهای بی‌کیفیت ارزان قیمت قاچاق، جایگزین محصولات مرغوب ایرانی شده است.

مدیر فروش شرکت مهام گستر دنا گفت: تولیدکننده ایرانی در تلاش است که با استفاده از مواد اولیه مرغوب، محصول با کیفیتی تولید و روانه بازار کند و در بین برندهای خارجی بدرخشد؛ اما با ورود محصولات مشابه قاچاق به بازار داخلی، فعالیت و فروش تولیدکنندگان با بحران، مواجه و کالاهای بی‌کیفیت ارزان قیمت قاچاق، جایگزین محصولات مرغوب ایرانی شده است.

ماکان نعمائی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت مهام گستر دنا از چهار سال گذشته، فعالیت خود را در زمینه تولید کلیدهای فشار ضعیف با ظرفیت بالا به وسیله خطوط تولید مدرن آغاز کرده و تا کنون توانسته‌ سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. این مجموعه از همان ابتدای کار موفق شد دانش روز دنیا در حوزه کلیدهای مینیاتوری را با معرفی کیلیدهای جدید وارد کشور کند و فقط در قسمت مونتاژ قطعات، فعالیت خود را محدود نکرده است.

وی افزود: ازجمله محصولات این مجموعه می‌توان به تجهیزات کنترل و حفاظت موتوری، تابلوهای برق و تجهیزات فشار ضعیف اعم از ACB، MCCB، MCB، RCCB، RCBO و Contactorاشاره کرد. کلیدهای MCCB را برای اولین بار در کشور تولید کردیم؛ در حالی که کشورهای اروپای غربی نیز نمی‌توانند این محصول را تولید کنند. این نوع کلیدها تکنولوژی نوین و منحصر به خود را دارد که در حال حاضر، ما به این دانش دست یافته‌ایم.

مدیر فروش شرکت مهام گستر دنا تصریح کرد: محصولات مجموعه، تحت لیسانس هونگفا کشور چین است و تمام مواد اولیه مورد نیاز ما به جز مس از این کشور تامین می‌شود. از جمله مواد اولیه می‌توان به مس اشاره کرد که در پلاتین‌ها، کنتاکت‌ها، بوبین‌ها و بی‌متال‌ها استفاده می‌شود. مس به دلیل رسانایی قوی که دارد پرمصرف‌ترین فلز در تابلوهای برق و انواع کلیدهای مینیاتوری به حساب می‌آید؛ همچنین آهن در ساخت فنرها و تیغه‌ها کاربرد دارد.

نعمائی با بیان اینکه کالاهای قاچاق، تولید داخلی را نابود می‌کند، بیان کرد: با وجود تولید محصول با کیفیت و نیاز بازار، همیشه در امر فروش با مشکل مواجه هستیم. چراکه با وجود تحریم‌ها و ممنوعیت واردات، همچنان سایه کالای قاچاق از بازارهای داخلی کوتاه نشده و کالای قاچاق فروش داخلی محصولات ما را مختل کرده و تولید داخلی را به مرز نابودی کشانده است. ما ابتدا باید با برندهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، بجنگیم و سپس برای معرفی محصولات خود تلاش کنیم. تنها تقاضای ما و سایر تولیدکنندگان این صنعت از دولت، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است. ما در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی یک واحد تولیدی راه‌اندازی کردیم؛ اما به جای افزایش اشتغال‌زایی و کمک به رشد اقتصاد کشور، هر روز به عقب برمی‌گردیم و بیشترین ضرر را از جناح کالاهای قاچاق می‌بینیم.

وی در ادامه توضیح داد: تحریم‌ها و ممنوعیت واردات تاثیر زیادی بر فعالیت ما نداشته است، زیرا ما تبادلات خود را با کشور چین انجام می‌دهیم. کلیدهای چینی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و در بازار ایران جایگاهی ندارند؛ ما فقط برای تامین برخی مواد اولیه با این کشور همکاری می‌کنیم. کلیدهای فرانسوی و کره‌ای سال‌ها است که در بازار ایران جا افتاده‌اند و عرصه فروش را برای محصولات با کیفیت داخلی تنگ کرده‌اند. به همین منظور، در تلاش هستیم که با محصولات اروپای غربی از نظر کیفیت رقابت کنیم. برای اولویت فروش محصولات داخلی قانونی وضع شد که فروش کالاهای خارجی که مشابه آن در ایران تولید می‌شود را ممنوع کرده است؛ اما با وجود چنین قوانینی همچنان برخی آن را نقض می‌کنند و به خرید و فروش کالاهای خارجی و قاچاق می‌پردازند. ما در میان برندهای داخلی، رقیب سرسختی نداریم؛ چراکه کیفیت محصولات آن‌ها همسطح محصولات ما نیست.

مدیر فروش شرکت مهام گستر دنا در رابطه با فروش خارجی محصولات مجموعه، یادآور شد: چشم‌انداز مجموعه ارتقای کیفیت محصولات است. در حال حاضر، کیفیت محصولات تولیدی ما با محصولات مشابه اروپایی در حال رقابت هستند؛ چراکه محصولات ما تحت لیسانس کشوری است که خود به ۱۳۰ کشور دنیا محصول صادر می‌کند.

نعمائی در خصوص فروش صادراتی این شرکت، اذعان کرد: اکنون صادرات محصول نداریم؛ اما هدف مجموعه این است که بتوانیم صادرات را نیز آغاز کنیم و در ابتدا بازار هدف مجموعه مهام گستر دنا، منطقه خاورمیانه و حتی کشورهای اروپای غربی است.

در خصوص مشکلات مجموعه مهام گستر دنا، خاطرنشان کرد: کیفیت محصول و ظرفیت تولید مجموعه به اندازه‌ای است که بتوانیم به طور کامل نیازهای بازار داخلی را برطرف کنیم. ما هیچ مشکلی در تولید نداریم و تنها معضل، وجود کالاهای قاچاق در بازار است. به هیچ حمایتی از جانب دولت به جز جلوگیری از کالای قاچاق نیاز نداریم و تنها خواسته ما از دولت این است که از ورود کالای قاچاق جلوگیری کند؛ چراکه تولیدکننده ایرانی که مالیات می‌دهد و اشتغال ایجاد می‌کند، باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2980

نوشته‌های مشابه

27فروردین
روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت‌ها در بورس‌ آتی،

روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد

27فروردین
قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است
تلاش‌ در جهت بازیابی بازار لیتیوم؛

قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است

27فروردین
مروری بر محورهای کنفرانس «Alkeemia» در زمینه صنعت باتری