• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

کاهش تقاضای طلا در بازارهای جهانی

  • کد خبر : 20020
  • 08 خرداد 1402 - 12:25
کاهش تقاضای طلا در بازارهای جهانی
قیمت طلا امروز دوشنبه هشتم خرداد ماه به دلیل توافق محدودیت بدهی ایالات‌ متحده و شرط‌بندی‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ دلار، افت پیدا کرد.

قیمت طلا امروز دوشنبه هشتم خرداد ماه به دلیل توافق محدودیت بدهی ایالات‌ متحده و شرط‌بندی‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ دلار، افت پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۹۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید که نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار بود. طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۴۷ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته بیان کرد که توافق بودجه با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تعلیق سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری تا اول ژانویه ۲۰۲۵ را نهایی کرده و این توافق آماده رفتن به کنگره برای رای‌گیری است. همچنین داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات‌ متحده آمریکا، بیش از حد انتظار در ماه آپریل افزایش یافته و تورم شتاب گرفته است.

بر اساس ابزار «CME FedWatch»، این گزارش شانس افزایش ۲۵ واحدی بانک مرکزی ایالات‌ متحده در ماه ژوئن را به ۶۵.۳ درصد افزایش داد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس عنوان کرد که احتمال افزایش ۱۷.۴ درصدی بیش از یک هفته پیش، نشان می‌دهد که چگونه انتظارات برای توقف فدرال رزرو نادیده گرفته شده است و به رشد دلار آمریکا برای سومین هفته کمک کرده و بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.

شاخص دلار ثابت بود و شمش را برای دارندگان ارزهای دیگر گران کرد. سهام آسیایی و معاملات آتی سهام ایالات‌ متحده افزایش یافت زیرا توافق برای تعلیق سقف بدهی دولت ایالات‌ متحده به یک بن‌بست طولانی پایان داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۲۶ سنت، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۳ دلار و ۸۳ سنت و پالادیم با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۴۲۸ دلار و هفت سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20020

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
تولید بیش از ۳۲ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۲
01اردیبهشت
ثبت بالاترین تولید ماهانه در شرکت آهن و فولاد ارفع
01اردیبهشت
ثبت رکورد ماهیانه تولید در شرکت صنعت فولاد شادگان

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.