• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

کاهش سرعت رشد فعالیت بخش خدمات در چین

  • کد خبر : 18256
  • 18 اردیبهشت 1402 - 15:45
کاهش سرعت رشد فعالیت بخش خدمات در چین
فعالیت بخش خدمات چین در ماه آپریل 2023، برای چهارمین ماه روند رشد را به ثبت رساند. از آنجایی که روند رشد کسب‌وکارها بعد از اتمام اعمال محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا به روند عادی در سطح تقاضا رسیده، این سرعت رشد بسیار کند بوده است.

فعالیت بخش خدمات چین در ماه آپریل ۲۰۲۳، برای چهارمین ماه روند رشد را به ثبت رساند. از آنجایی که روند رشد کسب‌وکارها بعد از اتمام اعمال محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا به روند عادی در سطح تقاضا رسیده، این سرعت رشد بسیار کند بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص مدیران خرید شرکت «S&P Global» بخش خدمات طبق گزارش سایت خبری «Caixin» در ماه آپریل ۲۰۲۳، به عدد ۵۶٫۴ رسید که نشان از نوسان در این فعالیت به صورت ماهانه دارد.  این شاخص در ماه مارس ۲۰۲۳ بر روی عدد ۵۷٫۸ قرار داشت.

اعداد و ارقام منتشرشده، نشان از کاهش سرعت کمتر از حد معمول رشد این فعالیت‌ها در بخش خدمات دارد. تحلیلگران هشدار می‌دهند با توجه به اینکه میزان مصرف داخلی چین که هنوز به طور کامل بازیابی نشده است، این سرعت رشد می‌تواند کاهش بیشتری یابد. به علاوه، حمایت‌های بیشتری باید در راستای اجرای سیاست‌های مورد نیاز صورت پذیرد.

بروس پانگ، اقتصاددان ارشد در شرکت «Jones Lang LaSalle» بیان کرد: بخش مصرف به حمایت و محرک‌های سیاستی بیشتری نیاز دارد؛ چراکه رشد سود شرکت‌ها، درآمد مردم و در کل میزان درآمد مالی از برنامه رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ عقب‌تر است.

اقتصاد چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد؛ چرا که کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان بعد از رفع اعمال محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به تکاپوی بیشتری افتادند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین با یک وضعیت بازیابی نامتعادل و عامل بازدارنده رشد اقتصادی مداوم، رشد فعالیت‌ها در بخش خدمات و روند نزولی در تولید مواجه است. داده‌های منتشرشده دولتی چین نشان می‌دهد که صنعت گردشگری چین در تعطیلات پنج روزه اول ماه می ۲۰۲۳، به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بازگشت؛ چراکه حجم سفرهای داخلی بیش از دو سوم نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

به گفته نی ون، یکی از اقتصاددان شرکت «Hwabao Trust»، بازیابی اقتصادی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ با روند رشد کندتری ادامه خواهد یافت. به گفته وی و بر اساس گزارش‌های دریافتی از تعطیلات اخیر در چین، تعداد گردشگران در سال ۲۰۲۳ نسبت به تعداد آن‌ها در سال ۲۰۱۹ فراتر رفته اما رشد بخش کل مصرف از نظر ارزش، هنوز کمتر از سطح قبل از شیوع ویروس کرونا است.

ارزش ارز یوان چین در روز جمعه ۶ ماه می ۲۰۲۳ روندی صعودی را تجربه کرد. از سوی دیگر، ارزش دلار آمریکا کاهش یافت اما با توجه به آخرین داده‌های دریافتی، این رشد ارزش یوان بسیار محدود بود که می‌توان آن را به منزله سرعت کندتر بازیابی اقتصادی تلقی کرد. در همین راستا، بازارهای بورس چین نیز روند نزولی به خود گرفتند.

افزایش هزینه‌های عملیاتی اقتصادی

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فعالیت شرکت‌های خدماتی تولیدی و حجم سفارش‌های ثبت شده جدید، از جمله سفارش ثبت صادرات جدید برای چهارمین ماه متوالی در ماه آپریل روند افزایشی را تجربه کرده است.

وب سایت خبری «Caixin»، این افزایش در فعالیت بخش خدمات را به بازگشت به حالت عادی فرایند تولید و شرایط بهره‌برداری بعد از رفع اعمال محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا منتسب دانست. هزینه‌های عملیاتی به دلیل افزایش هزینه‌ تامین نیروی انسانی و افزایش قیمت‌ بیشتر مواد اولیه، به بالاترین میزان خود در ۱۲ ماه گذشته رسید. با این حال، تلاش‌ها برای جذب و ثبت سفارش‌های جدید، توانایی شرکت‌ها را برای انتقال هزینه‌های فزاینده به مشتریان محدود کرد.

آقای Wang Zhe، اقتصاددان ارشد در وب سایت خبری «Caixin Insight»، عنوان کرد: روند بازیابی اقتصادی پایدار یا غیرپایدار در کوتاه مدت پس از توزیع حجم تقاضای کاهش یافته در بازار باید مورد بررسی قرار گیرد. بررسی تعدادی از شاخص‌ها نشان می‌دهد که بازیابی اقتصادی، هنوز وضعیت پایداری پیدا نکرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در آینده، سیاست‌های مربوطه باید بر گسترش حجم تقاضای داخلی چین، تثبیت ایجاد اشتغال و بهبود پیش‌بینی بازار و همچنین بهبود مکانیسم انتقال پول و ایجاد یک چرخه توسعه اقتصادی کارآمد متمرکز شود.

کمیته اجرایی حزب کمونیست چین، یک نهاد تصمیم‌گیری ارشد در این کشور اوایل ماه می ۲۰۲۳ اعلام کرد که تمرکز چین بر تقاضای گسترش حجم تقاضای داخلی ناکافی است.

شاخص مدیران خرید شرکت «S&P Global» در بخش خدمات و تولید طبق گزارش سایت خبری «Caixin»، از عدد ۵۴٫۵ در ماه مارس ۲۰۲۳، به عدد ۵۳٫۶ کاهش یافت و چهارمین ماه متوالی رشد فعالیت در این بخش‌ها را به ثبت رساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18256

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.