• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

کاهش مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۳

  • کد خبر : 17478
  • 10 اردیبهشت 1402 - 12:55
کاهش مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۳
مبادلات تجاری ترکیه با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، به یک میلیارد و 379 میلیون دلار رسیده که این میزان با کاهش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

مبادلات تجاری ترکیه با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، به یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار رسیده که این میزان با کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از برنا، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، به یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار رسیده است.

ارزش تجارت ایران و ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال، قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲، ارزش تجارت ایران و ترکیه یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ با افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۷۰۲ میلیون دلار رسیده است. ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، بالغ بر ۶۸۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در سه ماهه ابتدایی امسال نیز ۶۷۷ میلیون دلار اعلام شده که این رقم نسبت به واردات ۹۳۲ میلیون دلاری در مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین اداره آمار اروپا (یورو استات)، از صادرات یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در سه ماهه ۲۰۲۳ خبر داده است. صادرات گاز ایران به ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد کاهش داشته است. ایران در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲، بالغ بر یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17478

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.