• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کشف ذخیره پلی‌متالیک در کانادا

  • کد خبر : 9000
  • 07 دی 1401 - 20:30
کشف ذخیره پلی‌متالیک در کانادا
شرکت‌های «Probe Metals» و «Midland Industry» در پی حفاری اکتشافی با کد شناسایی LAP-22-012 و به عمق 345 متری، موفق به کشف ذخیره‌ای حاوی مس، طلا، نقره و مولیبدن در کانسار «La Peltrie» در منطقه «Detour Lake» در استان کبک کانادا شدند که حاوی 0.2 مس معادل در عمقی نزدیک به سطح زمین است.

شرکت‌های «Probe Metals» و «Midland Industry» در پی حفاری اکتشافی با کد شناسایی LAP-22-012 و به عمق ۳۴۵ متری، موفق به کشف ذخیره‌ای حاوی مس، طلا، نقره و مولیبدن در کانسار «La Peltrie» در منطقه «Detour Lake» در استان کبک کانادا شدند که حاوی ۰٫۲ مس معادل در عمقی نزدیک به سطح زمین است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از وب سایت «Mining»، در این منطقه وسیع، حفاری در عمق زیاد و به روش استخراج روباز انجام شد که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های «Probe Metals» و «Midland Industry» به انجام رسید.

در امتداد این معدن نمونه‌برداری‌های انجام شده در حفاری با کد شناسایی LAP-22-012 در عمق ۱۳۷ متری و به طول ۱۲ متر، ۰٫۵ درصد عیار مس و ۳٫۶ گرم در هر تن عیار طلا را نشان داد. همچنین حفاری به عمق ۱۴۲ متری و نمونه‌برداری به طول ۳٫۷ متر، عیار یک درصد مس و ۶٫۴ گرم در هر تن از خاک این معدن عیار طلا را تأیید کرد.

به گفته شرکت «Probe Metals»، گستردگی ذخیره کشف شده در حفاری با کد شناسایی LAP-22-012 نشان از پتانسیل بالای این کانسار بزرگ دارد. به همین دلیل این شرکت قصد دارد حفاری‌های بیشتری را در سال ۲۰۲۳ در این کانسار انجام دهد.

دیوید پالمر، رئیس و مدیر شرکت «Probe Metals» مطرح کرد که مسئله مهمی که دلگرمی این شرکت هنگام اعتصابات را افزایش داد، موضوع عمر طولانی این معدن و عیار بالای آن بود. نتایج بررسی انجام شده در کانسار «La Peltrie» ظرفیت بالای این معدن و ذخیره چند فلزی بزرگ آن را دوباره تایید کرد.

در حالی که شرکت «Probe Metals» تنها گزارش نتایج یک حفاری از هفت حفاری انجام شده در کانسار «La Peltrie» را منتشر کرد اما دیدگاه بری آلن، تحلیل‌گر شرکت «Laurentian Bank Securities» به این اکتشاف مثبت بود. بررسی‌های انجام شده، نشان از شواهد مهمی از کانی‌سازی مس و طلا در کانسار «La Peltrie» در منطقه «Detour Lake» در استان کبک کانادا دارد.

در امتداد این معدن در دو حفاری انجام شده با کد شناسایی  LAP-22-013 در ۵۸ کیلومتری منطقه «Detour Lake» که در عمق ۳۵۵ متری و نمونه‌برداری به طول یک متر انجام شد، موجب شناسایی عیار ۰٫۵ گرم طلا در هر تن شد. همچنین حفاری با کد شناسایی LAP-22-014 به عمق ۱۶۴ متری و نمونه‌برداری به طول یک متر، عیار ۰٫۲ گرم طلا از خاک این معدن را تایید کرد.

پروژه معدنی شرکت «Probe Metals» در منطقه «Detour Lake» در استان کبک کانادا به مساحت ۷۷۷ کیلومتر مربع است که در امتداد کانسار «Detour Gold trend» قرار دارد. این کانسار، دومین معدن بزرگ طلای کانادا در منطقه «Detour Lake» است که مدیریت استخراج آن بر عهده شرکت «Agnico Eagle Mines» است. این شرکت ، مالک اصلی شرکت «Detour Quebec Main» و دارایی‌های آن در شمال استان کبک کانادا واقع شده است و به صورت مشترک کانسارهای «Gaudet-Fenelon» و «La Peltrie» را با شرکت «Midland Industry» را در اختیار دارد.

در بازه زمانی ماه‌های آوریل تا اکتبر ۲۰۲۲، شرکت «Probe Metals» مطرح کرد که تا ۱۰ هزارمتر حفاری در کانسار «La Peltrie» با اهداف تعیین شده از طریق عکس‌برداری قطبش القایی و برآورد ژئوشیمیایی تکمیل خواهد شد. در سال ۲۰۲۱، این شرکت گمانه‌هایی را در معدن «Gaudet-Fenelon» حفاری کرد اما نتایج گزارش آن را منتشر نکرد.

قیمت سهام شرکت «Probe Metals» در حال حاضر، ۱٫۲۶ دلار کانادا به ازای هر سهم است اما شرکت خدمات مالی لورنتین بانک کانادا، قیمت نهایی هر سهم این شرکت بر اساس ارزیابی اقتصادی اولیه تکمیل شده از پروژه طلای کانسار «Val d’Or Probe» را پنج دلار کانادا اعلام کرد.

ارزش کل سهام بازار این شرکت ۱۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کانادا است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9000

نوشته‌های مشابه