• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

کشف معادن طلا در تاجیکستان

  • کد خبر : 11770
  • 12 بهمن 1401 - 9:32
کشف معادن طلا در تاجیکستان
رئیس سازمان زمین‌شناسی تاجیکستان، اعلام کرد که ۱۰ معدن طلای جدید در قلمرو این جمهوری کشف شده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی تاجیکستان، اعلام کرد که ۱۰ معدن طلای جدید در قلمرو این جمهوری کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، الهام اویمحمد‌ زاده بیان کرد: علاوه‌بر‌این ۱۰ معدن جدید، مناطق حاوی طلای مرغوب نیز یافت شده است و مردم می‌توانند برای آن‌ها مجوز بگیرند.

به گفته وی، معادن جدید طلا در بخش مرکزی تاجیکستان قرار دارد و پس از تحقیقات مناسب منابع آن‌ها به طور دقیق مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان زمین‌‎شناسی تاجیکستان عنوان کرد: همچنین ۱۳ محل طلای آبرفتی به طول کل ۵۲.۵ کیلومتر در مناطق مومین آباد و شمس الدین شوخین شناسایی شد. این سایت‌ها برای صدور مجوز استخراج معادن به روش‌های دستی به وزارت دارایی ارائه شد تا به مردم اجازه برداشت داده شود.

وزارت صنعت تاجیکستان هم اعلام کرده بود که این کشور دارای ذخایر غنی طلا است. ۱۳۷ معدن با ذخایر تخمینی طلای صنعتی و ۱۲۷ معدن با ذخایر طلای غیرصنعتی در جمهوری تاجیکستان وجود دارد.

شرکت اصلی استخراج و تولید طلا در تاجیکستان، شرکت مشترک تاجیکستان و چین، زرافشان است که حدود ۷۰ درصد از کل حجم تولید این فلز گران‌بها را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی، بیش از ۱۰ شرکت در تاجیکستان در تولید فلزات گرا‌ن‌بها از جمله استخراج طلا مشغول هستند. سال گذشته، شرکت چینی «TVEA» کار روی دو معدن طلا را در منطقه عینی منطقه سغد تاجیکستان آغاز کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11770

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
ابرطرح زمزم ۳ در نیمه بهار به ظرفیت اسمی رسید
نمایش افتخار، اقتدار و ایستادگی؛

ابرطرح زمزم ۳ در نیمه بهار به ظرفیت اسمی رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.