• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیر شرکت پروفیل‌سازان فولاد هیرکان

کمبود مواد اولیه، میزان تولید را ۵۰ درصد کاهش داد

  • کد خبر : 2271
  • 24 خرداد 1400 - 17:38
کمبود مواد اولیه، میزان تولید را ۵۰ درصد کاهش داد
مدیر شرکت پروفیل‌سازان فولاد هیرکان گفت: نحوه عرضه مواد اولیه در بورس کالا باعث شده است تا مواد اولیه به واحدهای تولیدی نرسد و میزان تولید شرکت ما نسبت به سال گذشته کمتر شود.

مدیر شرکت پروفیل‌سازان فولاد هیرکان گفت: نحوه عرضه مواد اولیه در بورس کالا باعث شده است تا مواد اولیه به واحدهای تولیدی نرسد و میزان تولید شرکت ما نسبت به سال گذشته کمتر شود.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: بازار صنعت لوله و پروفیل کشور با رکود عمیقی مواجه است و این رکود باعث شده تا افزایش یا کاهش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شود.

وی افزود: ظرفیت تولید شرکت ما حدودا ۱۰۰ هزار تن انواع پروفیل، قوطی و لوله فولادی در سال است. شرکت پروفیل‌سازان هیرکان در سال گذشته هر ماه حدود چهار هزار تا پنج هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌کرد و به این ترتیب حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت شرکت فعال بود اما در سال جاری این میزان به حدود یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تن رسیده است. به این ترتیب در میزان تولید و نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کاهش چشمگیری داشتیم.

مدیر شرکت پروفیل‌سازان فولاد هیرکان خاطرنشان کرد: کمبود مواد اولیه یا به عبارت بهتر، نرسیدن مواد اولیه به خط تولید مهم‌ترین چالش شرکت ما است. در ایران تنها دو شرکت قادر به تولید مواد اولیه با کیفیت برای تولید لوله و پروفیل هستند؛ برخی از این تامین‌کنندگان تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف از عرضه مواد اولیه به تولیدکنندگان سر باز زنند. ضمن اینکه مواد اولیه در بورس کالا سهمیه‌بندی شده است و در همین حال این مواد اولیه به صورت اعتباری تحویل دو ماهه و سه ماهه به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود و این مسائل باعث می‌شوند که فرایند تولید با چالش مواجه شود.

رضایی تصریح کرد: ورق یکی از تامین‌کنندگان نسبت به دیگر تامین‌کننده از کیفیت بسیار پایین‌تری برخوردار است و متاسفانه برخی از این ورق‌ها نیز در اختیار تجار قرار می‌گیرد که تولیدکنندگان مجبور می‌شوند ورق با کیفیت پایین‌تر را به دلیل جلوگیری از تعطیلی کارخانه با قیمت بالاتر خریداری کنند. شرایط به گونه‌ای پیش رفته که گویی همه عوامل دست به دست هم داده‌اند تا جلوی فعالیت تولیدکنندگان را بگیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به رکود در بازار داخلی و کاهش شدید تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان، قصد داریم زیرساخت‌های صادرات را فراهم آوریم و در این رابطه دو دستگاه تولید لوله و پروفیل دیگر را به سه دستگاه موجود اضافه خواهیم کرد.

مدیر شرکت پروفیل‌سازان فولاد هیرکان در خصوص محصولات تولیدی این شرکت، عنوان کرد: شرکت ما قوطی و پروفیل‌های با سایز ۲۰ در ۲۰ میلی‌متر تا ۱۰۰ در ۱۰۰ میلی‌متر را تولید می‌کند. همچنین قادر به تولید انواع لوله با دو تا ۱۱ اینچ هستیم. در حال حاضر پروفیل و قوطی‌های با ابعاد ۲۰ در ۲۰ میلی‌متر و ۴۰ در ۴۰ میلی‌متر در بازار مشتریان خوبی دارند.

رضایی تاکید کرد: یکی از رویکردهای شرکت ما، ساخت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تولید لوله و پروفیل است. در این رابطه اقدام به خریداری دستگاه جوش چینی کرده‌ایم تا با تنظیم آن با دستگاه‌ها و قالب‌های تولید لوله و پروفیل بتوانیم ضمن بومی‌سازی خط تولید، حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم. با توجه به تجربیات قبلی در خصوص دستگاه قدیمی‌تر کسب کردیم و ایراداتی که این دستگاه داشت، امیدواریم بتوانیم با بهره‌برداری از دستگاه جدید، نقاط ضعف را برطرف کنیم تا یک دستگاه کامل و جامع‌تری را نسبت به دستگاه قبلی بسازیم. به نظر می‌رسد این دستگاه تا دو ماه آینده آماده و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2271

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد