• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیر استراتژی و تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد:

گام‌های استوار فولاد خوزستان در مسیر تعالی و توسعه

  • کد خبر : 13139
  • 03 اسفند 1401 - 7:14
گام‌های استوار فولاد خوزستان در مسیر تعالی و توسعه
مدیر استراتژی و تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان گفت: اگر نگاه واقع‌بینانه به آینده داشته باشیم، به جرات می‌توان گفت بیش از 80 درصد اهداف شرکت فولاد خوزستان در مسیر توسعه و بالندگی محقق خواهند شد.

مدیر استراتژی و تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان گفت: اگر نگاه واقع‌بینانه به آینده داشته باشیم، به جرات می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد اهداف شرکت فولاد خوزستان در مسیر توسعه و بالندگی محقق خواهند شد. البته تحقق این امر، مستلزم همکاری بیشتر سازمان‎های ذی‌ربط و ایفای حداقل نقش تسهیل گری در این زمینه است.

محسن شیری بابادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص رویکرد شرکت فولاد خوزستان در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‎‌بنیان و ارتقای توان تولید داخل، بیان کرد: اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و تیم مدیریتی، همواره رویکرد مثبت و سازنده‌ای نسبت به استفاده از پتانسیل‌های داخل کشور به ویژه در استان خوزستان داشته‌اند تا بتوانند از طریق این فرایند، طی یک رابطه برد برد نقاط قابل بهبود مجموعه را پوشش دهند. بومی‌سازی یک قطعه و یا تجهیز زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که دسترسی به دانش و تکنولوژی آن وجود داشته باشد. در این صورت بومی‌سازی از طریق مهندسی معکوس و تکنیک‌های مختلف، انجام و در ادامه نتیجه مطلوب با انجام آزمون و خطاهای منطقی حاصل می‌شود. این فرایند پس از کسب مهارت‌های لازم تا جایی پیش می‌رود که یک مجموعه به صادرکننده دانش و تکنولوژی بومی‌سازی تجهیزات و قطعات تبدیل شود.

وی در همین راستا افزود: یکی از نکات مهم و اساسی در حوزه بومی‌سازی این است که سازمان‌ها و شرکت‌ها باید فرهنگ‌سازی در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند. این مسئله همانند مدیریت دانش است که باید آمادگی پذیرش آن توسط افراد دانش وجود داشته باشد و در ادامه اشتراک دانش با تشویق و ترغیب صورت پذیرد. در حالی شاهد برگزاری سومین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات صنعت فولاد هستیم که شرکت فولاد خوزستان بستر اشتراک‌گذاری دانش و تکنولوژی بومی‌سازی قطعات و تجهیزات فولادی در شرکت‌های مختلف را فراهم ساخته است. این گردهمایی باعث خواهد شد که در نهایت هم صنعت فولاد و هم کسب‌وکارهای جدید و استارت‌آپ‌ها از فواید آن منتفع شوند.

اهمیت مدیریت استراتژی در سازمان

مدیر استراتژی و تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان در ارتباط با سیاست‌های این بخش و وظایف مرتبط با آن، عنوان کرد: در حوزه مدیریت استراتژی، بررسی و پیگیری فعالیت ها در جهت انجام موفق ماموریت و تحقق چشم‌انداز سازمان در دستور کار قرار دارد. همچنین نگاه بر آن است که فلسفه وجودی سازمان چیست و در چارچوب ارزش‌های سازمانی باید فعالیت‌های خود را انجام دهد. تحلیل نیازها و انتظارات کلیه ذی‌نفعان مجموعه شامل سهام‌داران، نهادهای قانونی، کارکنان، تامین‌کنندگان ، مشتریان ، جامعه و شرکت‌های تابعه همراه با بررسی تغییر و تحولات صنعت فولاد در سطح جهان و همچنین وضعیت واحدهای مختلف شرکت  در حوزه مدیریت استراتژی انجام می‌شود. پس از تعیین فرصت ها و تهدیدها و نقاط قوت و قابل بهبود، چیدمان استراتژی و در ادامه رصد و ارائه راهکارهای اساسی در اجرای آن انجام می‌شود.

شیری بابادی در ادامه به چشم‌انداز فولاد خوزستان در آینده اشاره کرد و گفت: اگر نگاه واقع‌بینانه به آینده داشته باشیم، به جرات می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد اهداف شرکت فولاد خوزستان در مسیر توسعه محقق خواهند شد. این شرکت در حالی طی سالیان اخیر به درستی در این مسیر قدم برداشته که البته با چالش‌هایی نیز مواجه بوده است. ریسک‌های موجود در بخش تولید‌، به دو دسته سیستماتیک و غیرسیستماتیک تقسیم‌بندی می‌شود که ریسک سیستماتیک، عملکرد تمامی شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ریسک غیرسیستماتیک مختص به عملکرد خود یک شرکت است. کمبود انرژی، یکی از ریسک‌های سیستماتیک به شمار می‌آید که چون تمهیدات لازم جهت تامین پایدار گاز، برق و آب کافی مورد نیاز صنایع اندیشیده نشده است ، آن‌ها را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته که بدون شک در آینده نزدیک شدیدتر خواهند شد. در همین راستا، برخی از شرکت‌ها دست به کار شده و اقدام به احداث نیروگاه و … جهت تامین انرژی مورد نیاز خود کرده‌اند. برای مثال، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فاز نخست نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی شرکت فولاد خوزستان  با تمام توان در حال پیگیری و اجرا است . البته باید در نظر داشت که سازمان‌های دولتی ذی‌ربط باید یک نیروی پیش‌برنده در مسیر توسعه باشند و حداقل نقش تسهیل گری را در این زمینه ایفا کنند.

چتر حمایتی فولاد خوزستان بر سر دانش‌بنیان‌ها

وی در پایان در خصوص برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد به همت شرکت فولاد خوزستان، خاطرنشان کرد: شناسایی شرکت‌ها و تامین‌کنندگانی که فرصت نمایش توانایی و قابلیت‌های خود را طی سالیان اخیر به دست نیاورده‌اند، یکی از مزایای برگزاری این نمایشگاه بوده‌ است. شرکت‌های بزرگی مانند فولاد خوزستان ضمن شناسایی این شرکت‌ها، حمایت‌های لازم از این مجموعه‌ها جهت بومی‌سازی برخی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را به عمل می‌آورند تا در شرایط تحریمی که امکان دسترسی به تجهیزات و قطعات استراتژیک وجود ندارد، با تامین پایدار آن‌ها دغدغه چندانی در خصوص تولید پیوسته خود نداشته باشند. در واقع شرکت فولاد خوزستان با حمایت از تامین‌کنندگان داخلی، به فلسفه وجودی خود که همانا “ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور و بهبود کیفیت زندگی  است و همچنین ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی، جامه عمل پوشانده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13139

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.