• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور عنوان کرد:

نقش موثر فولاد آلیاژی در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور

  • کد خبر : 9501
  • 17 دی 1401 - 10:00
نقش موثر فولاد آلیاژی در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور
مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد کشور در بازدید از شرکت فولاد آیاژی ایران گفت: فولاد آلیاژی ایران، شرکتی ملی و حتی فراملی است که با تکیه بر دانش و تخصص فولادمردان سخت‌کوش خود، علاوه بر تامین نیاز داخل به فولادهای آلیاژی و جلوگیری از خروج ارز، باعث رونق اشتغال و تولید انواع فولادهای خاص آلیاژی مورد نیاز صنایع داخلی در کشور شده که بسی جای افتخار است.

مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد کشور در بازدید از شرکت فولاد آیاژی ایران گفت: فولاد آلیاژی ایران، شرکتی ملی و حتی فراملی است که با تکیه بر دانش و تخصص فولادمردان سخت‌کوش خود، علاوه بر تامین نیاز داخل به فولادهای آلیاژی و جلوگیری از خروج ارز، باعث رونق اشتغال و تولید انواع فولادهای خاص آلیاژی مورد نیاز صنایع داخلی در کشور شده که بسی جای افتخار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، سید حجت کاظمی پس از بازدید از مجموعه فولاد آلیاژی ایران در نشست با مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت، با اشاره به توان تخصصی و دانش محوری مسئولان فولاد آلیاژی، بیان کرد: دستاوردهای حاصله شرکت فولاد آلیاژی که در این نشست مطرح شد، جز با همدلی، ایثار، فداکاری و مسئولیت‌پذیری حاصل نمی‌شود.

وی افزود: نیازهای بازار و به دنبال آن ذ‌‌ی‌نفعان، با ارائه محصولات جدید و بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تعدیل هزینه‌ها و در نهایت سودآوری بهینه حاصل می‌شود که مدیران شرکت نیز به خوبی به آن توجه دارند و عزم جدی در ایجاد پروژه‌‌های جدید به منظور تکمیل زنجیره تولید در راستای بهبود بازدهی دارایی‌ها و رفع وابستگی‌ها می‌تواند در کاهش بهای تمام شده محصولات و بهبود سودآوری نقش موثری داشته باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد کشور تصریح کرد: اقدامات خوبی که طی این چند سال، با همت مضاعف و تلاش نیروهای باتجربه و متخصص این شرکت رقم خورده است، نه تنها مشکلات گذشته را مرتفع می‌کند بلکه باعث درخشش نام این شرکت در سطح کشور، خاورمیانه و حتی دنیا شده است که بر همین اساس باید به عملکرد شرکت فولاد آلیاژی افتخار کنیم.

عملکرد موفق شرکت فولاد آلیاژی ایران در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری

کاظمی با بیان اینکه مطالعه عملکرد ۶ ماهه این شرکت در سال جاری در سامانه کدال، حاکی از رویکرد موفق و شفاف در درآمدهای عملیاتی و نیز کنترل هزینه‌های تولید، سربار و بهبود سود است، اذعان کرد:دعای خیر بازنشستگان صنعت فولاد، بدرقه شما فولادمردان شرکت فولاد آلیاژی ایران است و تقدیر و تشکر خود را از تک تک سختکوشان صنعت فولاد اعلام می‌کنم.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران، دارای دانش و فناوری سطح بالا در تولید است و امیدواریم با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت در آینده نه چندان دور، شاهد دستاوردی عظیم برای سهامداران مجموعه باشیم.

علیرضا چایچی یزدی، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در این نشست بیان کرد: در سال ۱۳۶۸، دانش فنی از شرکت بهلر اتریش به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان وقت فولاد آلیاژی دنیا تدارک دیده شد.

وی افزود: در پایان سال ۱۳۷۱، تنفیذ قرارداد با شرکت دانیلی ایتالیا به عنوان معتبرترین سازنده تجهیزات فولادسازی صورت پذیرفت و بیش از ۵۰ هزار تن تجهیز اعم از ماشین‌آلات، ادوات و قطعات از نقاط مختلف جهان تامین شد. در ادامه، امور مرتبط با نصب تجهیزات در سال ۱۳۷۵ آغاز و در پایان سال ۱۳۷۷ چهار کارخانه عظیم فولادسازی، نورد سنگین و سبک، تکمیل‌کاری و عملیات حرارتی متولد شد. این در حالی بود که تا پیش از این، کشور وابستگی بالایی به واردات این مقاطع فولادهای آلیاژی داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد: در سال ۱۳۷۸ هم‌زمان با بهره‌برداری و شروع تولید، ظرفیت تولید این شرکت بالغ بر ۱۴۰ هزار تن شامل ۱۱۸ گرید فولادی بود. در حال حاضر و پس از گذشت ۲۳ سال، با افتخار و اقتدار ظرفیت تولید این مجموعه بیش از ۵۰۰ هزار تن شده است؛ به گونه‌ای که حتی رقم تولید ۵۲۷ هزار تن مذاب را نیز تجربه کرده‌ایم. همچنین به همت تلاشگران سخت‌کوش فولاد آلیاژی ایران، تعداد گریدهای فولادی قابل تولید نیز از مرز ۴۵۰ نوع فولاد نیز گذر کرده است.

چایچی یزدی در خصوص پروژه‌های توسعه‌ای نیز مطرح کرد: خوشبختانه پروژه یزد یک نیز با کمک متخصصان و کارشناسان پروژه، از پیشرفت خوبی برخوردار است؛ به گونه‌ای که میزان پیشرفت به ۹۲ درصد رسیده است و  اولین قوس نیز طی یک ماه آینده و همچنین حصول اولین ذوب تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه وایر و کلاف ادامه داد: این پروژه از پنج ماه پیش کلنگ زده شده و با شرایط مناسبی در حال پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در خصوص حایگاه فعلی «فولاژ» اظهار داشت: در حال حاضر، بیش از ۱۶ صنعت مادر تخصصی داخلی وابسته به تولیدات فولاد آلیاژی ایران هستند؛ به گونه‌ای که مواد اولیه مورد نیاز صنایعی همچون خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی و دریایی، کشاورزی و تراکتورسازی، شیمیایی و انواع مختلف صنایع اصلی کشور، توسط این شرکت تولید می‌شود.

چایچی یزدی ابراز کرد: بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و بیش از ۶۰۰ نفر نیروی پیمانکاری در مجموعه بزرگ فولاد آلیاژی ایران مشغول به کار هستند و در مجموع، فولاد آلیاژی دارای یک خانواده بزرگ هشت هزار نفری است.

وی ادامه داد: علاوه بر وظیفه دشوار تولید و بهره‌برداری، فولاد آلیاژی ایران یکی از شرکت‌های به نام و مطرح در زمینه رعایت موازین زیست‌محیطی است. در صورتی که طی ۲۳ سال اخیر، برای ۶ بار به عنوان صنعت سبز کشور برگزیده شده‌ایم که در سه سال اخیر به همت و توان تخصص فولادمردان ایران به طور متوالی به وقوع پیوسته است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در کنترل مصرف آب با استفاده از سیستم‌های بازچرخانی و تصفیه، تا هشت مرتبه آب مصرفی را به سیستم تولید خود برمی‌گردانیم. باعث افتخار است که شرکت فولاد آلیاژی ایران، به عنوان یکی از کم‌آب‌خواه‌ترین صنعت فولادی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ضمن اینکه از پساب‌های بهداشتی مجموعه به منظور آبیاری فضاهای سبز وگونه‌های تزئینی و بیابانی استفاده می‌کنیم.

فولاد آلیاژی، تنها شرکت دانش بنیان فولادی ایران

چایچی یزدی با بیان اینکه تنها شرکت دانش‌بنیان فولادی کشور هستیم، اذعان کرد: همچنین این شرکت دارنده استاندارد «IATF» به منظور الزامات خاص و مدیریت صنایع خودرویی کشور و اولین و تنها دارنده طراحی محصول در کشور است. تمامی این موارد، تنها بخشی از افتخارات این شرکت به شمار می‌آید که در سایه توجه سهام‌داران اصلی حاصل شده است.

وی در پایان یادآور شد: ضمن اینکه این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است که سهام‌داران شرکت فولاد آلیاژی ایران، اقشار پرتلاش و زحمتکش و بخشی از بازنشستگان معظم  این مرز و بوم هستند و این امر وظیفه ما را در قبال شرکت، بیش از پیش با اهمیت می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9501

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.