مجتبی گلشنی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» با اشاره به پروژه ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران، اظهار داشت: علاوه بر شروع تولید ۷۰ واگن برای متروی تهران و ۱۰۰ واگن برای متروی مشهد، امسال در مناقصه پروژه بزرگی شرکت کرده و برنده شدیم که براساس این مناقصه متعهد و موظف به ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن برای مترو تهران هستیم. این پروژه بهصورت فاینانس است که اگر فاینانس آن از طریق چین نهایی شود، تا سالها مشکلی برای ساخت واگن نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه از سیم و کابل وارداتی در ساخت واگنهای مترو استفاد میشود، عنوان کرد: به دلیل کیفیت سیمهای تولید شده در کشور سوئیس، سیم و کابل مصرفی در واگن را از این کشور تامین میکنیم. عمده کابلهای مصرفی در واگنها باید استاندارد هیدروژن فری را کسب نمایند تا بر اثر آتشسوزی هیدروژن ساطع شده از سیم مشکلساز نشود. در واقع پوشش این سیمها نباید بر اثر آتشسوزی هیدروژن تولید کند. در حال رایزنی با دو شرکت مطرح داخلی هستیم تا برای تولید این نوع سیم و کابل ترغیب شوند.