سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۱:۲۶ /شنبه/۶ مرداد ۱۴۰۳
زمان انتشار: 14:31 /سه شنبه/21 فروردین 1403

در راستای کربن‌زدایی صورت گرفت؛

اختصاص بودجه از سوی وزارت انرژی آمریکا به صنایع انرژی‌بر

بر اساس بیانیه وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه 25 مارس 2024، این وزارتخانه‌ بودجه‌ای به ارزش بیش از 900 میلیون دلار برای پنج پروژه فلزات پایه مبتنی بر طرح فدرال «Industrial Demonstration Program» اختصاص می‌دهد که منجر به کاهش سالانه چهار میلیون تن انتشار دی‌اکسید کربن در آن‌ها خواهد شد. 

بر اساس بیانیه وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه ۲۵ مارس ۲۰۲۴، این وزارتخانه‌ بودجه‌ای به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برای پنج پروژه فلزات پایه مبتنی بر طرح فدرال «Industrial Demonstration Program (IDP)» اختصاص می‌دهد که منجر به کاهش سالانه چهار میلیون تن انتشار دی‌اکسید کربن در آن‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا هدف از تخصیص چنین بودجه‌ای را کربن‌زدایی صنایع انرژی‌بر، کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعتی، حمایت از مشاغل صنفی با درآمد مناسب، احیای انجمن‌های صنعتی و افزایش رقابت در فرایند تولید در این کشور اعلام کرد.

به گفته اندی فریدا، تحلیلگر موسسه «Fastmarkets» بودجه مذکور را می‌توان گامی بزرگ در جهت هدف آمریکا در راستای کاهش ۵۰ تا ۵۲ درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سطوح گزارش شده در سال ۲۰۰۵ در نظر گرفت.

وی افزود: بودجه مذکور نقشی محوری برای دولت ایالات متحده آمریکا به منظور دستیابی به رویکرد اقتصاد چرخشی خواهد داشت و با اهداف جاه‌طلبانه فعلی دولت آمریکا در راستای کاهش میزان انتشار کربن تولیدی مطابقت دارد؛ دولت این کشور اخیرا سخت‌گیرانه‌ترین طرح‌های مرتبط با آلایندگی خودروها را ارائه داده است.

در همین راستا روز چهارشنبه ۲۰ مارس ۲۰۲۴، دولت آمریکا دستورالعملی را صادر کرد که در آن میزان کربن تولیدی مجاز خروجی از اگزوز خودروهای جدید، تعیین و محدود شده است. بر اساس دستورالعمل مذکور، احتمالا تا سال ۲۰۳۲ بیش از نیمی از خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده آمریکا، خودروهایی با آلایندگی صفر خواهند بود.

به گفته فریدا، دولت می‌تواند از این فرصت برای ایجاد اشتغال و تمرکز بر تولید داخلی استفاده کند و آلومینیوم بالاخره پس از مدت‌ها به طور غیرمستقیم در فهرست فلزات حیاتی قرار گرفت.

در همین زمینه می‌توان به بخش «۴۵X» با موضوع پرداخت اعتبارات مالیاتی تحت قانون کاهش تورم آمریکا (IRA) تصویب شده در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ که در آن آلومینیوم در فهرست مواد معدنی حیاتی قرار داده شد، اشاره کرد.

به نظر می‌رسد صنعت آلومینیوم آمریکا پس از دهه‌ها و به بهانه تخصیص بودجه وزارت انرژی آمریکا، دوباره روی خوش توسعه و رشد را به خود خواهد دید. گفتنی است که هدف تخصیص چنین بودجه‌ای را می‌توان به مواردی همچون بهبود رقابت‌پذیری و بهره‌وری صنعت آلومینیوم ایالات متحده آمریکا و در عین حال حرکت به سوی فرایند کربن‌زدایی و تقویت زنجیره‌های تامین مواد حیاتی در بخش‌های دفاعی و انرژی این کشور نسبت داد.

طبق بیانیه وزات انرژی آمریکا، بودجه مذکور در راه‌اندازی و یا توسعه پنج پروژه در صنایع آلومینیومی و دیگر فلزات پایه شامل احداث یک واحد ذوب آلومینیوم کم‌کربن توسط شرکت «Century Aluminium» مستقر در ایالت شیکاگو صرف خواهد شد.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در صنعت آلومینیوم آمریکا

قرار است شرکت «Constellium» در شهر راونسوود در ایالت ویرجینیای غربی با دریافت اعتبار مالیاتی به ارزش ۷۵ میلیون دلار، اولین واحد ریخته‌گری آلومینیوم بدون کربن در ایالات متحده آمریکا را راه‌اندازی کند. همچنین شرکت مذکور از این سرمایه‌گذاری به منظور به‌کارگیری فناوری‌هایی با آلاینده پایین در تاسیسات خود در شهر راونسوود استفاده خواهد کرد تا با بهره‌گیری از نر‌م‌افزار بهینه‌ساز فرایند ذوب با نام «SmartMelt»، میزان انتشار آلاینده کربن در واحدهای ذوب خود را کاهش دهد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که انرژی واحد ذوب مذکور با طیف وسیعی از سوخت‌های پاک از جمله هیدروژن تامین خواهد شد.

به دنبال آزمایش‌های موفقیت‌آمیز شرکت «Constellium» در مقیاس آزمایشگاهی در مرکز اصلی تحقیق و توسعه (R&D) در فرانسه با نام «C-TEC»، این شرکت در ۱۲ مارس ۲۰۲۴ اعلام کرد که قصد دارد استفاده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی در واحد‌های ریخته‌گری در مقیاس صنعتی را هم مورد آزمایش قرار دهد.

طبق اطلاعیه منتشر شده در وب‌سایت شرکت «Constellium»، تاسیسات ذوب این شرکت در شهر راونسوود شامل پنج مجتمع کوره‌ای با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۱۰۰ تن بوده که قادر به تولید محصولاتی چون کویل و ورق آلومینیومی با خلوص بالا به منظور استفاده در تولید ورق‌های آلومینیومی در بخش هوافضا است. در این بیانیه همچنین به مزایای استفاده از فناوری مذکور از جمله افزایش مصرف قراضه بازیافتی و بهبود ایمنی کارگران با ارائه فرایند ریخته‌گری خودکار اشاره شده است.

افزایش استفاده از قراضه‌های بازیافتی در آمریکا

پروژه پیشرفته بازیافت آلومینیوم بدون پسماند که شرکت «Real Alloy Recycling» ساخت آن را بر عهده گرفته، دیگر پروژه‌ای است که با بودجه ۶۷٫۳ میلیون دلاری وزارتخانه‌ انرژی آمریکا مبتنی بر طرح فدرال «Industrial Demonstration Program (IDP)» راه‌اندازی خواهد شد. این پروژه اولین مرکز بازیافت سرباره نمک بدون پسماند و کارآمدترین تاسیسات با پایین‌ترین میزان مصرف انرژی در نوع خود در آمریکا خواهد بود. به‌کارگیری بازیافت سرباره نمک، امکان استفاده مجدد از تمام محصولات تولید شده از بازیافت قراضه آلومینیوم و ناخالصی‌های روی فلز مذاب را فراهم می‌کند.

تری هوگان، رئیس و مدیر اجرایی شرکت «Real Alloy Recycling» اظهار داشت: این شرکت مشتاقانه خواهان همکاری با وزارت انرژی آمریکا برای تجاری‌سازی فرایند بازیافت سرباره نمک بدون پسماند است. این پروژه به طور کامل با استراتژی شرکت «Real Alloy Recycling» در راستای حذف پسماند و کاهش میزان انتشار کربن تولیدی مطابقت دارد.

تاسیسات شرکت «Golden Aluminum» مستقر در شهر فورت لوپتون در ایالت کلرادو آمریکا نیز از جمله پروژه‌هایی است که بودجه وزارت انرژی آمریکا را دریافت خواهد کرد. این شرکت از بودجه ۲۲٫۳ میلیون دلاری برای ارتقای تاسیسات با استفاده از فرایند «Nexcast» بهره خواهد برد تا میزان مصرف سوخت گاز طبیعی خود را کاهش دهد و بهره‌‌وری آن را بهبود بخشد. به کمک این فرایند می‌توان میزان تولید قراضه آلومینیومی بازیافتی با گریدهای مختلف را حدود ۱۵ درصد افزایش داد. همچنین به‌کارگیری فرایند مذکور امکان تولید محصولات آلومینیومی بیشتر به منظور استفاده در تولید خودروهای الکتریکی (EVs) را برای شرکت «Golden Aluminum» فراهم می‌کند.

تاسیسات پیشرفته تولید قراضه مس بازیافتی شرکت «Wieland Group» در شهر شلبیویل ایالت کنتاکی از جمله دیگر پروژه‌هایی است که وزارت انرژی آمریکا به آن بودجه اختصاص خواهد داد. حدود ۲۷۰ میلیون دلار بودجه به این پروژه تخصیص می‌یابد که با استفاده از آن شرکت «Wieland Group» ظرفیت تولید و تاسیسات بازیافت خود را با امکان بازیافت ترکیب متنوعی از قراضه مس و سایر فلزات و تبدیل آن به مس با خلوص بالا، گسترش می‌دهد.

هدف از این کار، کاهش قابل‌توجه میزان کربن تولیدی است که به طور بالقوه کمترین کربن منتشر شده در سطح جهان در رابطه با تولید مس به شمار می‌رود. این پروژه علاوه بر تسهیل بازیافت طیف گسترده‌ای از قراضه مس، موجب افزایش انعطاف‌پذیری زنجیره تامین مس در ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت انرژی آمریکا، انتظار می‌رود حجم تقاضای جهانی مس تا سال ۲۰۳۵ تقریبا دو برابر افزایش یابد که این روند صعودی به روند صعودی نرخ پذیرش خودروهای الکتریکی، افزایش استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند و خودکار با امکان اتصال با دیگر ابزارها، فرایند الکتریکی‌سازی تولید و روند دیجیتالی‌سازی صنعت مس مرتبط است.

در مجموع، این وزارتخانه ۳۳ پروژه از میان هشت صنعت با میزان کربن تولیدی بالا را انتخاب کرد و قرار است حداکثر ۶ میلیارد دلار بودجه تحت طرح فدرال «Industrial Demonstration Program (IDP)» به آن‌ها اختصاص دهد.

در پایان این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که بودجه تخصیص یافته به منظور کربن‌زدایی صنعت فلزات پایه، بیشترین مبلغ در نظر گرفته شده در تاریخ صنایع آمریکا محسوب می‌شود که جایگاه تولیدکنندگان آمریکایی را در روند اقتصاد جهانی مبتنی بر انرژی پاک ارتقا خواهد بخشید.

انتهای پیام//

مدیر تحقیق و توسعه گروه صنعتی نوین دایکست مطرح کرد:

12:38 /چهارشنبه/3 مرداد 1403

در راستای افزایش تولید آلومینیوم بازیافتی صورت گرفت؛

7:45 /سه شنبه/29 خرداد 1403

مدیر گروه صنعتی کیمیاگران سرو فارس:

10:57 /سه شنبه/1 خرداد 1403

یک فعال صنعت آلومینیوم در گفت‌و‌گو با «فلزات آنلاین» مطرح کرد:

6:56 /چهارشنبه/15 فروردین 1403

یک فعال صنعت آلومینیوم در گفت‌و‌گو با «فلزات آنلاین» مطرح کرد:

13:24 /چهارشنبه/11 بهمن 1402

حبیب‌اله کوچک‌نیا، مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاران البرز در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»، مطرح کرد:

6:42 /شنبه/28 مرداد 1402

امین صفایی، مدیرعامل شرکت ریخته‌گری آلیاژ ناب در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

6:21 /شنبه/24 دی 1401

سعید فتحی، مدیرعامل شرکت فرآوری آمیژه‌های رنگین فتح(فارکو) در گفت‌گو با «فلزات آنلاین»:

16:09 /سه شنبه/18 آذر 1399

علیرضا اقصایی، مدیرعامل شرکت صنعتی پژوهان کیا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

15:21 /شنبه/15 تیر 1398

سعيد فتحي، رئيس هيئت مديره شرکت فرآوری آميژه‌های رنگين فتح در یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:44 /شنبه/16 دی 1402

علی اصغر زرنوشه فراهانی، مدیرعامل شرکت پرتو آلیاژ پارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلابن» مطرح کرد:

5:11 /شنبه/27 آبان 1402
به زودی گزارش‌های تحلیلی مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/05/3

154179

فلزات آنلاین

1403/05/3

542326

فلزات آنلاین

1403/05/3

727147

فلزات آنلاین

1403/05/3

2423171

فلزات آنلاین

1403/05/3

25402

فلزات آنلاین

1403/05/3

12530

فلزات آنلاین

1403/05/3

41249

فلزات آنلاین

1403/05/3

49860

فلزات آنلاین

1403/05/3

44700

فلزات آنلاین

1403/05/3

41997

فلزات آنلاین

1403/05/3

26112

فلزات آنلاین

1403/05/3

28556

فلزات آنلاین

1403/05/3

26222

فلزات آنلاین

1403/05/3

36465

فلزات آنلاین

1403/05/3

33473

فلزات آنلاین

1403/05/3

44769

فلزات آنلاین

1403/05/3

25616

فلزات آنلاین

1403/05/3

40067

فلزات آنلاین

1403/05/3

43468

فلزات آنلاین

1403/05/3

3363000