• امروز : چهارشنبه - ۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه،

بیش از ۶ میلیون تن محصول به مشتریان تحویل داده شد

  • کد خبر : 35241
  • 12 آذر 1402 - 8:16
بیش از ۶ میلیون تن محصول به مشتریان تحویل داده شد
مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه از تحویل 6 میلیون و 60 هزار تن محصول به مشتریان فولاد مبارکه در هشت ماهه 1402 خبر داد.

مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه از تحویل ۶ میلیون و ۶۰ هزار تن محصول به مشتریان فولاد مبارکه در هشت ماهه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مجید فخاری در ارتباط با نقش و جایگاه واحد برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات، بیان کرد: معاونت فروش و بازاریابی شامل چهار مدیریت فروش داخلی، صادرات، برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات و پشتیبانی فروش و بازاریابی است. برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات در این معاونت، وظیفه برقراری ارتباط دائمی و دوطرفه بین نیاز بازار و توانایی‌های تولید را دارد تا علاوه بر تامین نیاز مشتریان به‌ صورت بهینه، از ظرفیت خطوط تولیدی شرکت به‌ طور صحیح استفاده شود.

وی افزود: برای تهیه برنامه فروش، فرایندی داریم که از مرداد ماه هر سال شروع می‌شود و طی آن، تقاضای بازار محصولات تخت فولادی کشور، ترند محصولات و مسیر حرکت بازار رصد می‌شود. پس از بخش‌بندی بازار بر اساس زمینه فعالیت، با تهیه گزارش‌های تحلیلی سعی می‌کنیم مسیر بازار و نیاز مشتریان را با توانمندی‌های تولیدی مقایسه کنیم و این شامل همه محصولاتی می‌شود که در شرکت تولید شده و همچنین محصولاتی که شاید الان تولید نشود اما می‌تواند جزو توسعه‌های شرکت و استراتژی‌های شرکت قرار بگیرد. ما تقاضای این محصولات و اطلاعات مربوط به آن را هم به دلیل اینکه موردنیاز واحدهای توسعه است جمع‌آوری و در قالب کتابچه‌ای با عنوان تقاضای بازار، هر سال منتشر می‌کنیم.

مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در کنار این فرایند که موجب به‌روز نگه داشتن شرکت خواهد شد، واحد برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات در همراهی با برنامه‌ریزی تولید، واحد مالی و کنترل مدیریت و حسابداری صنعتی، بعد از برنامه تولید، در تعیین و نحوه بودجه‌بندی شرکت نیز نقش عمده‌ای دارد. قیمت‌گذاری محصولات، استفاده از ابزارها و گردش کارها در بحث کنترل برنامه‌ها و فرایندها نیز برای اینکه برنامه به‌ طور ۱۰۰ درصد اجرا شود، صورت می‌گیرد. پایش تأخیرات، پایش تولیدات زودتر از موعد و سایر مسائل حوزه فروش نیز در این واحد کنترل می‌شوند. بررسی اقتصادی ادعاهای فنی هم از وظایف این واحد است، اقدامی که در راستای جلب نظر مشتریان و همچنین بازخورددهی به تولید انجام می‌شود. در مجموع می‌توان گفت این واحد با به‌روز نگه داشتن فروش در بازار رقابت و ایجاد قدرت تصمیم‌گیری به‌ موقع برای مواجه شدن با بحران‌ها و نوسانات بازار، دیده‌بانی است برای حفظ جایگاه و تعالی و توسعه هرچه بیشتر در شرکت فولاد مبارکه.

فخاری ادامه داد: فولاد مبارکه در جایگاه یک صنعت مادر، تغذیه‌کننده طیف گسترده‌ای از صنایع کشور است؛ صنایع بزرگ و کوچک از خودروسازی و لوازم‌خانگی گرفته تا لوله‌سازی و انتقال سیالات و صنعت ساختمان. با توجه به ماهیت این صنعت و تنوع بسیار زیاد تولید با توجه به نیاز بازار، ساختار تولید در فولاد مبارکه «بر اساس سفارش» یا «میک تو اوردر» طراحی شده است؛ یعنی ما اول ثبت سفارش می‌کنیم و می‌فروشیم و بعد تولید می‌کنیم. ما همه‌ساله اطلاعات را از مشتریان بالقوه و بالفعل جمع‌آوری می‌کنیم و تحلیل زمینه فعالیت‌های در حال انجام را با جزئیات کامل انجام می‌دهیم تا بدانیم محصولات فولادی کشور، شامل محصولات گرم و سرد و پوشش‌دار در ابعاد و ضخامت و همچنین گرید چه تقاضاهایی در بازار دارد. اطلاعات در یک فرایند چند ماهه آنالیز و تقاضای بازار مشخص می‌شود. مبنای برنامه فروش و تولید ما در افق کوتاه‌مدت تقاضای بازار است. برای سال آینده و در افق بلندمدت نیز جهت‌دهی طرح‌های توسعه شرکت هم بر اساس بازار داخل و هم صادرات شکل می‌گیرد. همه‌ساله این رویه وجود دارد و طبق آن برنامه تولید و فروش سال آینده مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به نوسانات شدید قیمت‌ها، چقدر توانسته‌ایم به اهداف پیش‌بینی‌ شده از نظر تناژ و درآمد برسیم، عنوان کرد: تنظیم برنامه‌های فروش در حوزه میکس ابعادی و تناژی بر عهده ماست اما مسائل درآمدی مربوط به ما نیست. از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۶ میلیون و ۶۰ هزار تن محصول تحویل مشتریان شده است. بخشی از فعالیت‌های ما تحویل کالاست و مجموعه ما علاوه بر تدوین برنامه فروش، تحویل کالا به مشتریان را بر عهده دارد. تحویل این میزان محصول، بیش از ۲۲۰ هزار تن از برنامه فروش جلو بوده است و تا پایان سال رکورد خوبی را در فروش و تحویل کالا شاهد خواهیم بود.

مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه در ادامه به هدف‌گذاری سال آینده فولاد مبارکه با توجه به تقاضای بازار اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف شرکت، توسعه محصولات جدید با رویکرد ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای سازمان و تامین نیازهایی که توانمندی تولید آن در داخل وجود نداشته و از محل واردات تامین می‌شده است. حوزه گاز ترش، یکی از پروژه‌های بزرگی بود که انجام شد و این قابلیت پدید آمد که بتوانیم تختال (API) گاز ترش را در فولاد مبارکه تولید کنیم. با توجه به رویکرد سازمان در خصوص توسعه محصولات جدید به همراهی واحدهای دیگر مثل متالورژی و روش‌های تولید، رویکرد خود را مبتنی بر تولید طبق نیاز صنایع مختلف به محصولات جدید قرار داده‌ایم و نیازمندی‌های صنایع مختلف را به محصولات جدید استخراج می‌کنیم. یکی از این نیازمندی‌ها حوزه نفت و گاز است تا بتوانیم نیاز خطوط انتقال نفت و گاز کشور را برآورده کنیم. در حوزه‌های دیگر هم مثل خودروسازی، تولید محصولات جدید زیادی را در دستور کار داریم. در محصولات زنگ‌نزن نیز نیازمندی‌های کامل بازار شناسایی شده و مسیر مشخص است.

فخاری در ادامه با بیان اینکه در رویکرد فولاد مبارکه، حضور موثر در بازارهای صادراتی و تامین نیازهای ارزی و ارتقای کیفی محصولات دیده شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف شرکت فولاد مبارکه این است که با بازخوردهای دریافت‌ شده از بازار صادراتی، محصول باکیفیتی ارائه دهد. با برگزاری همایش‌ها، ارتباط مستقیمی با مشتریان داریم؛ علاوه‌براین، جلسات فنی با مشتریان استراتژیک دیگر مثل خودروسازان برگزار می‌شود. در این جلسات، نیازها را به‌صورت مستقیم از مشتریان اخذ می‌کنیم و این اطلاعات به سطوح دیگر شرکت انتقال داده می‌شود.

وی در ارتباط با قیمت‌گذاری محصولات فولاد مبارکه با توجه به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نسبت به رقبای جهانی، خاطرنشان کرد: قیمت محصولات ما از دو بخش تشکیل می‌شود، قیمت پایه و قیمت نهایی که با هزینه‌های اضافی محصول مشخص می‌شود. قیمت پایه در قالب ۶ نمادی که در بورس کالا عرضه شده، در فرایند عرضه و تقاضا شناسایی می‌شود. طیف تولیدات ما متنوع است و ابعاد، ضخامت‌ها و گریدهای مختلف فرایند خاص خود را در تولید دارند و همین‌ها قیمت تمام‌ شده را متنوع می‌کنند. به‌ طور کلی قیمت‌گذاری و تعیین قیمت برای هزینه‌های اضافی در این واحد انجام شده و قیمت پایه در بورس کالا شناخته می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه  در خصوص کنترل اجرای فروش، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه برنامه سال تدوین شد، این برنامه به برنامه ماهانه تبدیل می‌شود و بر اساس آن، سهمیه‌های فروش در اختیار مدیریت فروش داخلی و ادارات فروش داخلی و صادرات قرار می‌گیرد. برنامه‌هایی که تدوین می‌شود، مشخص می‌کند چقدر فروش داخلی و چقدر فروش صادراتی خواهیم داشت. جذب سهمیه‌هایی که در اختیار فروش داخلی قرار می‌دهیم، به صورت ماهانه کنترل می‌شود تا بتوانیم حداکثر بهره‌وری را از تولید داشته باشیم؛ در عین‌ حال با توجه به شرایط و واقعیت‌های تولید، وضعیت‌ به‌ صورت ماهیانه رصد شده و برنامه به‌روز می‌شود؛ حتی ممکن است طی برنامه‌های عملیاتی که اجرا می‌شوند، اولویت‌ها تغییر کند.

فخاری در پایان یادآور شد: در حوزه حمل محصولات امسال قرار است رکورد زده شود. در تحویل محصولات نیز هم به مشتریان داخلی و هم صادراتی، چند پروژه خوب از جمله عارضه‌یابی فرایند حمل محصولات انجام شده که با توجه به طرح‌های توسعه فولاد مبارکه، حجم حمل و تحویل کالا افزایش پیدا می‌کند. در حوزه ارتقای ایمنی حمل محصولات نیز فعالیت‌های مشترکی با مدیریت بهداشت حرفه‌ای انجام شده است. همکاران ما در مجموعه مدیریت فروش و حمل محصولات، همکاران متخصص و متعهدی هستند که در راستای اهداف فولاد مبارکه همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35241

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.