• امروز : شنبه - ۲۵ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 13 April - 2024

توسعه ریلی کشور، وابسته به تولید ریل در ذوب آهن

  • کد خبر : 15199
  • 28 اسفند 1401 - 11:08
توسعه ریلی کشور، وابسته به تولید ریل در ذوب آهن
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور گفت: توسعه ریلی کشور وابستگی مستقیم به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان دارد که این محصول استراتژیک توسط تلاشگران این شرکت و با حمایت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی تولید شده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور گفت: توسعه ریلی کشور، وابستگی مستقیم به تولید ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان دارد که خوشبختانه این محصول استراتژیک توسط تلاشگران این شرکت و با حمایت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی تولید شده است. حدود سه سال که ما مطلقا ریلی وارد نمی‌کنیم و نیاز مصرفی خود را از ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان تامین می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، عباس خطیبی بیان کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، هر سال طرح‌های ریلی را مشخص و به صورت متمرکز فرایندهای آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: رویکرد عمده این طرح‌ها، تکمیل شبکه ریلی کشور در کریدورهای ترانزیتی آن (شمال جنوب و غرب به شرق) است. همچنین بخش‌هایی که در آن‌ها نیاز است مبادی ورودی و خروجی کشور به شبکه‌های ریلی متصل شوند را در دست اقدام داریم و این رویکرد حتی در بنادر کشور نیز دنبال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اصلی‌ترین خط ریلی که دنبال می‌کنیم، مربوط به راه‌آهن چابهار به زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر است که فاز اول آن چند ماه قبل مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت و امیدواریم کل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد. طرح‌های دیگر مانند راه‌آهن رشت به کاسپین، بستان آباد به تبریز، همدان به سنندج و میانه به اردبیل را نیز در دست اقدام داریم تا این طرح‌های مهم به مرحله افتتاح برسند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور ابراز کرد: اگرچه توسعه ریلی کشور از طریق ابر پروژه‌های بزرگ با سرعت خوبی در پیش است اما هر یک از این طرح‌های کلان به منابع مالی بسیاری نیاز دارند تا بتوانیم سالانه حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور اضافه کنیم و این مسیر توسعه را بیش از پیش ارتقا بخشیم.

خطیبی عنوان کرد: توانمندی مهندسی و قدرت تامین ادوات، تجهیزات و به ویژه محصول استراتژیک ریل که منحصرا در شرکت ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود، نقش کلیدی در تجهیز و توسعه خطوط ریلی کشور داشته است و ما بیش از ۷۰ هزار تن از ریل ملی را در پروژه‌های گوناگون کشور استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم روند این همکاری کلان ملی که منافع بسیاری در عرصه خودکفایی و توسعه خطوط ریلی دارد، به امید خدا روزبه‌روز گسترش یابد و در کنار تامین نیاز داخل، تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی در بخش صادرات این محصول نیز موفق باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شبکه ریلی کشور حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و با احتساب خطوط فرعی باید به حدود ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا یابد، یادآور شد: در بخش طرح‌های نوسازی و ایجاد خطوط ریلی، حدود ۱۰ هزار کیلومتر را عهده‌دار هستیم که از این میزان، حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیمان‌سپاری شدند و کار اجرایی در آن‌ها صورت می‌گیرد.

خطیبی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و به ویژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور همواره سعی کرده است حامی ذوب آهن اصفهان و تولید ملی این مجتمع عظیم صنعتی باشد.

وی یادآور شد: در این زمینه جلسات بسیاری را در سازمان برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری برای بسته‌های حمایتی و روش‌ها و راهکارهایی که بتواند مشکلات ذوب آهن را به عنوان تنها تولیدکننده ریل ملی کشور برطرف کند، برگزار کردیم و این حمایت‌ها همواره از جانب مجموعه ما ادامه خواهد داشت تا این شرکت توانمندی تولید خود را حفظ کرده و ارتقا بخشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15199

نوشته‌های مشابه

25فروردین
رشد حدود یک درصدی قیمت نفت رقم خورد
هم‌پای طلا در بازارهای جهانی،

رشد حدود یک درصدی قیمت نفت رقم خورد

25فروردین
قیمت طلا به مرز دو هزار و ۴۰۰ دلار رسید
25فروردین
ثبت رکوردهای روزانه، مقدمه تحقق جهش تولید در سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد:

ثبت رکوردهای روزانه، مقدمه تحقق جهش تولید در سال ۱۴۰۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.