• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق

طرح توسعه ۷۰۰ هزار تنی ورق سرد در دستور کار قرار دارد

  • کد خبر : 2231
  • 28 اردیبهشت 1400 - 17:43
طرح توسعه ۷۰۰ هزار تنی ورق سرد در دستور کار قرار دارد
مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه و به ویژه نحوه توزیع آن، احداث یک واحد 70 هزار تنی ورق سرد و ورق زنگ‌نزن را در دستور کار قرار دادیم که مراحل ابتدایی نصب تجهیزات و ماشین‌آلات آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه و به ویژه نحوه توزیع آن، احداث یک واحد ۷۰ هزار تنی ورق سرد و ورق زنگ‌نزن را در دستور کار قرار دادیم که مراحل ابتدایی نصب تجهیزات و ماشین‌آلات آغاز شده است.

محمود صابری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده، به گروه صنعتی تهران شرق تعلق داشته و شرکت نورد لوله و پروفیل میامی فولاد شرق نیز دیگر زیرمجموعه آن است که در مجموع ۹۵۰ هزار تن ظرفیت تولید لوله و پروفیل دارند.

وی افزود: ظرفیت کلی شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق ۷۰۰ هزار تن تولید انواع پروفیل، لوله و قوطی ظرفیت دارد؛ به طوری که می‌توانیم قوطی و پروفیل‌هایی با ابعاد یک سانتی‌متر در یک سانتی‌متر تا ۳۲ سانتی‌متر در ۳۲ سانتی‌متر، همچنین لوله‌هایی با قطر یک‌دوم اینچ تا ۱۶ اینچ تولید کنیم.

کمبود مواد اولیه به نحوه توزیع ارتباط دارد

مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ پس از اینکه یک التهاب از صنعت فولاد کشور گذر کرد، وضعیت تولیدکنندگان لوله و پروفیل بهبود یافت و توانستیم ضمن افزایش تولید محصولات، به کشورهای همسایه صادرات داشته باشیم اما در سال ۱۳۹۹ شرایط تغییر کرد و متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان لوله و پروفیل با کمبود مواد اولیه مواجه شدند.

صابری ادامه داد: کمبود مواد اولیه برای صنعت لوله و پروفیل همچنان وجود دارد؛ البته به نظر می‌رسد این کمبود مواد اولیه بیشتر به نحوه توزیع آن به ویژه عرضه در بورس و اختصاص سهمیه به واحدهای تولید بازمی‌گردد. دخالت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، بورس کالا و سهمیه‌هایی که از طریق سامانه‌هایی نظیر بهین‌یاب تعیین می‌شوند، عملا مانع واقعی رسیدن مواد اولیه به تولیدکنندگان هستند.

وی اذعان کرد: دو سال قبل می‌توانستیم در برخی مقاطع زمانی حتی تا ۵۰ درصد ظرفیت نیز فعالیت کنیم اما نرسیدن مواد اولیه باعث شده است تا نرخ بهره‌برداری به شدت کاهش یافته و اکنون به تنها ۲۰ درصد ظرفیت تولید رسیده است.

طرح توسعه نورد سرد با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن

مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق تصریح کرد: دو سال قبل قراردادهای مربوط به احداث یک خط تولید ورق سرد را منعقد کردیم اما شرایط آغاز اجرای این پروژه وجود نداشت و تنها مجوزهای احداث این پروژه را از سازمان‌های مربوطه اخذ کرده بودیم. از آن زمان به بعد به تدریج تجهیزات و ماشین‌آلات مربوط به این خط تولید را خریداری کرده‌ایم.

صابری عنوان کرد: خوشبختانه اغلب تجهیزات خریداری شده و اکنون مراحل بتن‌ریزی مجموعه، ساخت سوله و احداث کارگاه‌های مربوط به نصب تجهیزات آغاز شده است. ظرفیت تولید ورق سرد این پروژه حدود ۷۰۰ هزار تن خواهد بود که بخشی از ظرفیت آن به تولید ورق زنگ‌نزن یا استیل اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2231

نوشته‌های مشابه

28فروردین
هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت صانع دیرگداز آذربایجان:

هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم

28فروردین
رشد ۳۰ درصدی درآمد «هرمز» در سال ۱۴۰۲
«فلزات آنلاین» گزارش کرد:

رشد ۳۰ درصدی درآمد «هرمز» در سال ۱۴۰۲

27فروردین
روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت‌ها در بورس‌ آتی،

روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد