سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۷:۱۹ /شنبه/۶ مرداد ۱۴۰۳
زمان انتشار: 6:53 /شنبه/6 خرداد 1402

فولاد مبارکه، الگویی موفق در برخورد با چالش‌ها

قائم‌ مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی گفت: اینکه امروز فولاد مبارکه رقابت در کیفیت محصولات را نسبت به کمیت در اولویت قرار داده، حاکی از آن است که مدیریت شرکت اهداف دست‌‌یافتنی را برای سازمان تعریف می‌کند؛ اهدافی که در نهایت به بهره‌وری روزافزون شرکت و سودآوری برای کشور منتج می‌شوند و تمام این موارد مایه افتخار است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اجلاس ملی مدیران ارشد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با حضور فرشید بهجت محمدی و مدیران ارشد فنی صدا و سیمای استان‌های کشور، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه سال جاری در محل همایش‌های شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

در جریان برگزاری این همایش، فرشید بهجت محمدی،  قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی بیان کرد: در بازدید از شرکت فولاد مبارکه با دستاوردهای ارزشمندی که در صنعت فولاد کشور به ثمر رسیده است، آشنا شدیم و جدا از تولید انواع محصولات، دو موضوع خیلی مهم توجه ما را جلب کرد اول، شیوه برخورد فولاد مبارکه با مسائل پیش روی سازمان است که باید از آن الگوبرداری کرد؛ دوم، استفاده بهینه از فرصت‌ها در فولاد مبارکه که هرگونه تهدید را به فرصت تبدیل کرده است. بدون شک حملات سایبری و محدودیت‌های آب و انرژی می‌توانست برای سازمان چالش‌هایی ایجاد کند اما مدیریت فولاد مبارکه با اتخاذ شیوه‌های درست در حل مسائل، تمامی این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی ضمن ابراز نگرانی از عدم تمایل نسل جوان به انتخاب رشته‌های مهندسی، تصریح کرد: متاسفانه ممکن است در سال‌های نه‌ چندان دور در این حوزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم. رسالت صدا و سیما و صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه اقتضا می‌کند با راهکارهای موثر، جوانان را برای ادامه تحصیل در چنین رشته‌هایی تشویق و ترغیب کنند. در این مسیر اطلاع‌رسانی دستاوردهای صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه می‌تواند راهکار و مشوق خوبی برای حضور جوانان در این رشته‌ها باشد.

بهجت محمدی عنوان کرد: در بسیاری از کارخانه‌های بزرگ دنیا به نحوه مطلوب از فناوری‌های روز استفاده کرده‌اند اما متاسفانه ما در کشور هنوز نتوانسته‌ایم از این ابزارها به نحو شایسته در تولید و توسعه استفاده کنیم. در سال‌های اخیر استفاده از تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات به‌ عنوان کالای لوکس معرفی شده و این باعث عقب‌ماندگی کشور در این حوزه شده است. باید با استفاده از فناوری اطلاعات نوین و به‌روز جهانی، دستاوردهای فولاد مبارکه و صنایع مشابه را به‌ خوبی و به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی کنیم.

در ادامه این اجلاس محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای فولاد مبارکه در عرصه‌های مختلف و قدردانی از تلاش‌های تمامی تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی به‌ ویژه رسانه ملی، مطرح کرد: به‌ جرات می‌توان گفت در حوزه تولید، اشتغال‌زایی، نوآوری و فناوری، بومی‌سازی، توجه به محیط‌ زیست، توسعه ورزش و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی، اجرای طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و تولید انرژی پاک، شرکتی مانند فولاد مبارکه در کشور سراغ نداریم.

وی فولاد مبارکه را دانشگاه علمی و عملی دانست و ابراز کرد: تمامی افتخارات کسب‌ شده در این شرکت، به مدد نیروی انسانی توانمند و با ارزش حاصل شده است و امروز شاهدیم که دشمن با تمام قوا در تلاش است به سازمان‌هایی مانند فولاد مبارکه که مولد و منشاء امید و نشاط در جامعه‌اند، ضربه بزند.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه فولاد مبارکه و صدا و سیما برای امیدآفرینی در جامعه رسالت مشترکی دارند، گفت: تلاش دشمن بر این است که مردم، جوان و نخبگان ما از ماندن در کشور و کارکردن برای این آب‌ و خاک نا امید شوند اما یکی از دستاوردهای کشور که می‌تواند در اقتصاد و صنعت کشور موثر باشد و برای جامعه شور و نشاط ایجاد کند، فولاد مبارکه است؛ بنابراین رسالت فولاد مبارکه و رسانه ملی این است که این دستاوردها را برای جامعه به‌ خوبی تبیین کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: فولاد مبارکه به‌ واقع برای مردم و نظام افتخارآمیز است. این مجموعه با در اختیار داشتن زنجیره کامل تولید، ارزش‌ افزوده قابل‌ توجهی برای کشور به همراه داشته و دارد؛ از این‌ رو باید ضمن حفظ این دستاوردها، آن‌ها را به‌ خوبی اطلاع‌رسانی کنیم. در پی حمله سایبری به این شرکت و برخی مباحثی که در پی تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه مطرح شد، بسیاری از افراد آگاهانه و ناآگاهانه با دشمنان هم‌مسیر شدند و متاسفانه در زمین دشمن بازی کردند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی می‌تواند با اطلاع‌رسانی دستاوردهای کشور از جمله فولاد مبارکه در مسیر نشاط‌‌ آفرینی و آگاهی جامعه بیش‌ از پیش نقش‌آفرینی کند، ادامه داد: همچنان که مقام معظم رهبری بارها بر موضوع نشاط‌ آفرینی در جامعه تاکید داشتند، باید در نظر داشته باشیم نشاط‌ آفرینی در جامعه زمانی نفوذ می‌کند که دستاوردهای حاصل‌ شده به مردم و به‌ ویژه جوانان نشان داده شود. این امر از این‌ جهت مهم است که مردم ما مطلع می‌شوند چه کارخانه‌هایی در حال کار و چه محصولاتی به دست فرزندان این مرز و بوم در حال تولید است. به‌ عنوان‌ مثال، زمانی که مردم متوجه شوند ۱۴ محصول جدید در فولاد مبارکه به دست کارشناسان داخلی و بدون حضور حتی یک نفر از کارشناسان خارجی تولید شده است، به‌ یقین برای آن‌ها نیز غرورآفرین خواهد بود و یا اینکه زمانی که مردم آگاه شوند خطوط تولید شرکت با استفاده از دانش فنی کارشناسان داخلی برای تولید محصولات جدید آماده‌سازی و به‌روزرسانی شده است، به‌ یقین بر خود خواهند بالید.

طیب‌نیا تاکید کرد: در فولاد مبارکه از دوران ساخت تا بهره‌برداری و اکنون‌ که شرکت در نقطه اوج خود قرار دارد، کارگرانی بوده و هستند که توانسته‌اند بیش از ۳۰ سال از این تجهیزات بهره‌برداری و آن‌ها را تعمیر و نگهداری کنند و هر روز با تولید انواع محصولات جدید نیاز، بازار و بسیاری از صنایع پایین‌دستی شرکت را برآورده سازند. شایسته است همه این مجاهدت‌ها در قالب روایت‌های گوناگون دیده و اطلاع‌رسانی شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه به همت همین کارکنان و متخصصان داخلی، شرکت فولاد مبارکه کمتر از ۳۶ ساعت پس از حمله سایبری دوباره راه‌اندازی شد و حتی به رکوردهای تازه‌ای هم دست‌ یافت، اظهار داشت: این دستاوردها باید روایت شود؛ چراکه هر یک از این دستاوردها غرور ملی را برانگیخته است و در واقع هرکدام از آن‌ها مانند یک فتح‌الفتوح بوده که در شرایط سخت جنگ تحمیلی به‌ دست‌ آمده است.

وی خاطرنشان کرد: نه فقط دستاوردهای فولاد مبارکه بلکه تمامی تلاش‌هایی که در شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان داخلی برای بومی‌سازی تجهیزات و همکاری‌هایی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری و تحقیقاتی در مسیر توسعه فناوری با این شرکت انجام شده، باید روایت شود. به نظر می‌رسد رسالت مجموعه رسانه ملی این است که دست در دست مدیران و کارکنان این مجموعه و با روایتگری صحیح این دستاوردها، برای جامعه شور و نشاط و امیدآفرینی به ارمغان آورد.

در ادامه این همایش یوسف افشاری‌نیا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز یادآور شد: بازدید بسیار خوبی را در فولاد مبارکه تجربه کردیم و از دستاوردهایی که در فولاد مبارکه به دست توانمند کارکنان و متخصصان این شرکت حاصل‌ شده است، احساس غرور می‌کنیم. از این‌ رو در رسانه ملی با تمام وجود آماده اطلاع‌رسانی دستاوردهای این مجموعه صنعتی هستیم.

افشاری‌نیا بیان کرد: بازدید مدیران فنی صدا و سیما از فولاد مبارکه، یک بازدید تفریحی و گردشی نبود بلکه یک بازدید کاملا علمی و هدفمند و فرصت مغتنمی بود که همکاران در رسانه ملی بتوانند از نزدیک با دستاوردهای کشور در حوزه صنعت فولاد کشور آشنا شوند.

وی فولاد مبارکه را نماد اقتدار و بالندگی، پیشرفت و تعالی، افتخار و خودباوری و توسعه ملی و مایه افتخار ایران و ایرانیان دانست و گفت: طی ادوار مختلف، همواره شاهد افتخارآفرینی‌ها و رشد و توسعه فولاد مبارکه بوده‌ایم. این شرکت نه‌ تنها در تولید فولاد بلکه در توسعه اقتصادی کشور نیز موثر بوده است. شرکتی که در سخت‌ترین شرایط جنگ ساخته شد و در شرایط تحریم هم برای کشور بسیار ارزشمند و مفید فایده بوده است و اگر در شرایط تحریمی سال‌های گذشته شرکتی مانند فولاد مبارکه وجود نداشت، مشخص نبود چه اتفاقی برای صنایع مختلف کشور رخ می‌داد. فولاد مبارکه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی نیز برای کشور منشاء خدمات بسیار ارزشمندی بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان عنوان کرد: در بسیاری از اقدامات اجتماعی و فرهنگی در استان اصفهان، شاهد حمایت و پشتیبانی فولاد مبارکه هستیم. آثار و برکات فولاد مبارکه در تولید فیلم‌های فاخر برای شهدای گران‌قدر دفاع مقدس و بسیاری از فیلم‌های مستند دیده می‌شود. حمایت‌های این شرکت در توسعه فعالیت‌های ورزشی که با فعالیت رسانه ملی در نشاط‌ آفرینی و ایجاد امید و خودباوری گره می‌خورد نیز بسیار قابل‌ توجه است.

افشاری‌نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه غرور ملی را رقم می‌زند، مطرح کرد: حمله‌هایی که گاهی در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی علیه فولاد مبارکه راه‌اندازی می‌شود، در واقع علیه غرور و افتخار ملی انجام شده و نادانسته به فولاد مبارکه نسبت‌هایی داده می‌شود که اقتدار ملی را نشانه می‌رود؛ اگرچه نام و اقتدار فولاد مبارکه قوی‌تر از این است که با چنین هجمه‌هایی دچار مشکل شود. به‌ هر حال وظیفه ما در رسانه ملی این است که با تلاش بیشتری برای معرفی این دستاوردهای ارزشمند برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه مجموعه‌ای انقلابی، ارزشی، متعهد و حزب‌اللهی است که در راس آن مدیریتی کاملا انقلابی و متعهد به اهداف نظام قرار گرفته و با سایر همکاران مجموعه برای افتخارآفرینی‌های هرچه بیشتر در حال تلاش است؛ از این‌ رو صدا و سیما نیز افتخار می‌کند که بتواند دستاوردهای این شرکت را به بهترین شکل ممکن روایت کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد که در تعامل هرچه بیشتر رسانه ملی با فولاد مبارکه به‌ عنوان پیشران صنعت فولاد کشور، شاهد این باشیم که این روایت‌ها که روایت افتخار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، به‌ خوبی و به نحو مقتضی به سمع و نظر مردم فهیم کشور و جهانیان برسد.

انتهای پیام//

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح کرد:

14:10 /چهارشنبه/3 مرداد 1403

به دنبال تحولات جهانی فولاد رخ داد؛

7:40 /چهارشنبه/3 مرداد 1403

با حضور کارشناسان موسسه بین‌المللی «SGS»،

6:36 /چهارشنبه/3 مرداد 1403

در سه ماهه ابتدایی 1403 رقم خورد؛

15:55 /سه شنبه/2 مرداد 1403

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خبر داد:

15:28 /سه شنبه/2 مرداد 1403

اسدالله فرشاد، عضو شورای راهبری موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

12:03 /یکشنبه/31 تیر 1403

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:51 /شنبه/9 تیر 1403

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:50 /شنبه/9 تیر 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:58 /شنبه/12 خرداد 1403

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌‍وگو با «فلزات آنلاین»:

5:30 /شنبه/25 فروردین 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

11:17 /شنبه/19 اسفند 1402

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

هم‌زمان با رشد تولید فولاد صورت پذیرفت؛

13:18 /دوشنبه/4 تیر 1403

همگام با اجرای دو طرح توسعه‌ای محقق شد؛

7:38 /شنبه/9 تیر 1403

با هدف رشد تولید و ایجاد اشتغال‌ پایدار،

12:41 /چهارشنبه/6 تیر 1403

پس از ثبت موفقیت‌ها و رکوردهای پیاپی صبانور در سال 1402،

15:35 /سه شنبه/29 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد سه ماهه «کگل»؛

8:13 /شنبه/30 تیر 1403

اینفوگرافیک شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور؛

8:01 /شنبه/30 تیر 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه سنگان؛

5:55 /شنبه/26 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه چادرملو؛

5:35 /شنبه/26 خرداد 1403

عملکرد دو ماهه 1403 «فخوز»؛

6:05 /شنبه/19 خرداد 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/05/3

154179

فلزات آنلاین

1403/05/3

542326

فلزات آنلاین

1403/05/3

727147

فلزات آنلاین

1403/05/3

2423171

فلزات آنلاین

1403/05/3

25402

فلزات آنلاین

1403/05/3

12530

فلزات آنلاین

1403/05/3

41249

فلزات آنلاین

1403/05/3

49860

فلزات آنلاین

1403/05/3

44700

فلزات آنلاین

1403/05/3

41997

فلزات آنلاین

1403/05/3

26112

فلزات آنلاین

1403/05/3

28556

فلزات آنلاین

1403/05/3

26222

فلزات آنلاین

1403/05/3

36465

فلزات آنلاین

1403/05/3

33473

فلزات آنلاین

1403/05/3

44769

فلزات آنلاین

1403/05/3

25616

فلزات آنلاین

1403/05/3

40067

فلزات آنلاین

1403/05/3

43468

فلزات آنلاین

1403/05/3

3363000